تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸
کد خبر : 34182

جدیدترین اطلاعات از مشخصات سری گلکسی اس ۲۱ منتشر شد

جدیدترین اطلاعات از مشخصات سری گلکسی اس ۲۱ منتشر شد

جدیدترین اطلاعات از مشخصات سری گلکسی اس ۲۱ منتشر شد جدیدترین اطلاعات از مشخصات سری گلکسی اس ۲۱ – Galaxy S21 درباره نرخ نوسازی و رزولوشن نمایشگر، ظرفیت باتری و دیگر قابلیت‌های این گوشی‌ها منتشر شد.

بار دیگر اولین سری گوشی های هوشمند پرچمدار بازار در سال جدید، سری گلکسی اس ۲۱ سامسونگ خواهد بود. طبق گفته AppleInsider، سه گوشی جدید در تاریخ ۱۴ ژانویه معرفی و در ماه فوریه نیز به بازار عرضه خواهند شد.
گلکسی اس ۲۱ سطح پایه می‌تواند به صفحه نمایش ۶.۲ اینچی مجهز شود. گفته می شود که گلکسی اس ۲۱ پلاس که تلفن میانی این مجموعه سه گانه است، از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی بهره می برد و گلکسی اس ۲۱ الترا نیز با صفحه نمایش ۶.۸ اینچی که اندکی از نسخه پلاس بزرگتر است، به بازار عرضه می شود.
مشخصات نمایشگر سامسونگ سری گلکسی اس ۲۱
شایعات فعلی حاکی از رزولوشن ۲۲۲۰ در ۱۰۸۰ (+FHD) و نسبت ابعاد ۱۸.۵ به ۹ برای نمایشگرهای هر دو گوشی اس ۲۱ و مدل پلاس است اما مدل الترا با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۹۶۰ (+WQHD) عرضه خواهد شد. نسبت ابعاد این گوشی نیز همچون دو مدل دیگر ۱۸.۵ به ۹ خواهد بود. دو گوشی اس ۲۱ و اس ۲۱ پلاس ا..

جدیدترین اطلاعات از مشخصات سری گلکسی اس ۲۱ منتشر شد

جدیدترین اطلاعات از مشخصات سری گلکسی اس ۲۱ – Galaxy S21 درباره نرخ نوسازی و رزولوشن نمایشگر، ظرفیت باتری و دیگر قابلیت‌های این گوشی‌ها منتشر شد.

بار دیگر اولین سری گوشی های هوشمند پرچمدار بازار در سال جدید، سری گلکسی اس ۲۱ سامسونگ خواهد بود. طبق گفته AppleInsider، سه گوشی جدید در تاریخ ۱۴ ژانویه معرفی و در ماه فوریه نیز به بازار عرضه خواهند شد.

گلکسی اس ۲۱ سطح پایه می‌تواند به صفحه نمایش ۶.۲ اینچی مجهز شود. گفته می شود که گلکسی اس ۲۱ پلاس که تلفن میانی این مجموعه سه گانه است، از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی بهره می برد و گلکسی اس ۲۱ الترا نیز با صفحه نمایش ۶.۸ اینچی که اندکی از نسخه پلاس بزرگتر است، به بازار عرضه می شود.

مشخصات نمایشگر سامسونگ سری گلکسی اس ۲۱

سری-گلکسی-اس-۲۱

شایعات فعلی حاکی از رزولوشن ۲۲۲۰ در ۱۰۸۰ (+FHD) و نسبت ابعاد ۱۸.۵ به ۹ برای نمایشگرهای هر دو گوشی اس ۲۱ و مدل پلاس است اما مدل الترا با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۹۶۰ (+WQHD) عرضه خواهد شد. نسبت ابعاد این گوشی نیز همچون دو مدل دیگر ۱۸.۵ به ۹ خواهد بود. دو گوشی اس ۲۱ و اس ۲۱ پلاس از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده خواهند کرد ؛ یعنی تصویر روی نمایشگر در هر ثانیه ۱۲۰ بار نوسازی می شود که مسلما باعث تخلیه زودتر باتری نیز خواهد شد. همچنین، اس ۲۱ الترا نیز از نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز بهره خواهد برد اما بسته به نوع محتوایی که نمایش می‌دهد نرخ تازه سازی متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، این گوشی هنگامی که محتوای بازی‌های ویدیویی، اسکرول کردن، انیمیشن و برنامه‌هایی از این قبیل را پخش می‌کند از نرخ تازه سازی بالا استفاده می‌کند اما در زمان استفاده از بعضی از محتواهای دیگر مانند عکس و… که نیاز به استفاده از نرخ تازه سازی بالا ندارند، از نرخ نوسازی پایین‌تر استفاده می‌کند. برخورداری از نرخ نوسازی پویا در صفحه نمایش اس ۲۱ الترا باعث صرفه جویی در مصرف باتری می‌شود.

مشخصات دوربین سامسونگ سری گلکسی اس ۲۱

انتظار می‌رود که سامسونگ بار دیگر برای دوربین سلفی در این نمایشگرها از همان روش‌های قبلی یعنی پانچ (حفره) استفاده کند. همچنین، برای دو گوشی مدل اس ۲۱ و اس ۲۱ پلاس از دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد اما انتظار می‌رود پرچمدار گران قیمت خود یعنی اس ۲۱ الترا را با دوربین ۴۰ مگاپیکسلی عرضه کند.

بر اساس رندرها، به نظر می‌رسد که سامی ماژول دوربین پشت گوشی‌ها را در قسمت بالای سمت چپ، در بدنه ادغام کرده باشد. اگر چنین موضوعی واقعیت داشته باشد، حرکت هوشمندانه‌ای از سوی این شرکت انجام شده است.

گفته می‌شود سامسونگ برای گلکسی اس ۲۱ پلاس از دو لنز ۱۲ مگاپیکسلی واید و الترا واید و همچنین حسگر ۶۴ مگاپیکسلی تله استفاده می‌کند اما سنسور تشخیص عمق تصویر که در اس پلاس ۲۰ وجود داشت، این گوشی را همراهی نمی‌کند.

سری-گلکسی-اس-۲۱

در مورد اس ۲۱ الترا، به نظر می‌رسد سنسور اصلی این تلفن ۱۰۸ مگاپیکسلی خواهد بود که برای ارائه یک تصاویر واضح و روشن ۱۲ مگاپیکسلی، از ترکیب ۹ پیکسل در یک پیکسل استفاده می‌شود. سامسونگ برای بهبود یافتن قابلیت‌های تصاویر تله در بالاترین مدل پرچمدار سری اس ۲۱ این شرکت، از دو نیرو کمک می‌گیرد. منظور از دو نیرو در اینجا استفاده از دو حسگر ۱۰ مگاپبکسلی است. وظیفه‌ی این دو لنز یکی قدرت بزرگنمایی تا ۳ برابر را بر عهده دارد و دیگری وظیفه دارد تا زوم ۱۰ برابری را برای کاربر ارائه دهد.

حدس و گمان‌هایی وجود دارد که سامسونگ Galaxy S21 و +Galaxy 21 را با گزینه های ذخیره سازی۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت روانه بازار می‌کند اما گوشی اس ۲۱ الترا علاوه بر این دو گزینه، همراه با حافظه ذخیره سازی داخلی ۵۱۲ گیگابایتی نیز در دسترس قرار می‌گیرد.

تاکنون، مشخصاتی که از این سری به بیرون درز کرده نشان می‌دهد که هر سه مدل این سری فاقد شکاف microSD بوده و از حافظه ذخیره سازی جانبی پشتیبانی نمی‌کنند.

پشتیبانی گلکسی اس ۲۱ الترا از قلم اما عرضه بدون قلم

نمی توان در مورد پرچمداران آینده سامسونگ بحث کرد اما از قلم اس پن حرفی به میان نیاورد. طبق اطلاعاتی که تاکنون درباره سری اس ۲۱ سامسونگ فاش شده، فقط مدل الترای این سری از قلم اس پن پشتیبانی می‌کند. منظور از پشتیبانی هم این است که می‌توان از قلم استایلوس یا دیجیتال روی نمایشگر این گوشی استفاده کرد: مثلا متن نوشت یا طراحی انجام داد اما دو نکته‌ی دیگر نیز قابل ذکر است: نکته‌ی اول این که قلم اس پن همراه با این گوشی ارائه نمی‌شود و کاربر در صورت تمایل باید آن را جداگانه تهیه کند. نکته‌ی دوم هم این که برای قرار دادن قلم اس پن در این گوشی هیچ مکانی تعبیه نشده است.

سری گلکسی اس ۲۱ مجهز به ۵G

اما درباره‌ی ۵G، سه گوشی جدید سری گلکسی اس ۲۱ می‌توانند از سیگنال‌های باند پایین (فرکانس ۶ گیگاهرتز) و باند بالا (mmWave) پشتیبانی کنند. در ایالات متحده شبکه ارتباطات ۵G به روش coast-to-coast کار می‌کند و سرعت سیگنال ۵G را که به این روش ارسال می‌کند پیشرفت زیادی نسبت به سرعت داده های ۴G LTE ندارد. البته این گوشی‌ها قادر هستند تا سیگنال‌های باند ۵G بسیار سریعتر را که فعلا فقط در مناطق محدودی از این کشور عرضه می‌شود، دریافت کنند.

همچنین بخوانید:

احتمالاً گلکسی اس ۲۱ بدون میکرو اس دی عرضه شود

ظرفیت باتری در سری گلکسی اس ۲۱

حال نوبت به باتری رسید. شایعات می‌گویند، سامسونگ ظرفیت باتری این سه گوشی را به ۴ هزار میلی آمپر ساعت برای اس ۲۱، ۴۸۰۰ میلی آمپر ساعت برای نسخه‌ی اس ۲۱ پلاس و ۵ هزار میلی آمپر ساعت هم برای نسخه‌ی الترا در نظر گرفته است.

پردازنده‌ی این گوشی‌ها هم بسته به منطقه‌ای که کاربر آن را خریداری می‌کند، متفاوت است و همچون گوشی‌های قبلی این شرکت، به احتمال زیاد، تراشه‌ی کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز به ۵G (برای فروش در بازارهای داخل کره جنوبی و آمریکا) و پردازنده اگزینوس ۲۱۰۰ ساخت خود سامسونگ هم برای سایر نقاط دنیا در نظر گرفته می‌شود.

منبع :phonearena-: گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.