تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۷:۰۲
کد خبر : 53431

جاسوسی گسترده ار روزنامه نگاران با نرم افزار پگاسوس

جاسوسی گسترده ار روزنامه نگاران با نرم افزار پگاسوس

جاسوسی گسترده ار روزنامه نگاران با نرم افزار پگاسوسواشنگتن پست گزارش داده است که یک بررسی گسترده روی ۱۷ خبرگزاری معتبر نشان می‌دهد که نرم افزار پگاسوس (Pegasus) شرکت NSO گروپ برای هک کردن گوشی ۳۷ نفر از روزنامه‌نگاران و فعالین حقوق بشر استفاده شده است. واشنگتن پست در گزارش خود گفته است که این هک توسط گروه غیرانتفاعی Hidden Stories وابسته به موسسه Paris Journalism کشف شده است و این کار احتمالاً توسط کشورهایی انجام شده که مشتری NSO بوده‌اند. بد نیست بدانید که NSO گروپ شرکتی است که خدمات خود را اغلب به دولت‌ها و برای ردیابی مجرمان و تروریست‌ها ارائه می‌کند.
مطالب مرتبط:هکرهای روسی ادعا کرده اند که بیش از یک میلیون دستگاه را آلوده کرده اند
اینستاگرام اکانت کاربرانی که قبلاً هک شده‌اند را بررسی امنیتی می‌کند
گاردین نیز در یادداشتی نوشته است که نرم افزار پگاسوس می‌تواند همه اطلاعات گوشی را استخراج کند و میکروفون گوشی را برای گوش دادن به صحبت‌های کاربر فعال کند. واشنگتن پست همچنین گفته است که روزنامه‌نگارانی که گوشی‌شان هک شده است، در خبرگزاری‌های معتبری مانند نیویروک تایمز، وال استریت ژورنال..

جاسوسی گسترده ار روزنامه نگاران با نرم افزار پگاسوس

واشنگتن پست گزارش داده است که یک بررسی گسترده روی ۱۷ خبرگزاری معتبر نشان می‌دهد که نرم افزار پگاسوس (Pegasus) شرکت NSO گروپ برای هک کردن گوشی ۳۷ نفر از روزنامه‌نگاران و فعالین حقوق بشر استفاده شده است. واشنگتن پست در گزارش خود گفته است که این هک توسط گروه غیرانتفاعی Hidden Stories وابسته به موسسه Paris Journalism کشف شده است و این کار احتمالاً توسط کشورهایی انجام شده که مشتری NSO بوده‌اند. بد نیست بدانید که NSO گروپ شرکتی است که خدمات خود را اغلب به دولت‌ها و برای ردیابی مجرمان و تروریست‌ها ارائه می‌کند.

مطالب مرتبط:

  • هکرهای روسی ادعا کرده اند که بیش از یک میلیون دستگاه را آلوده کرده اند

  • اینستاگرام اکانت کاربرانی که قبلاً هک شده‌اند را بررسی امنیتی می‌کند

گاردین نیز در یادداشتی نوشته است که نرم افزار پگاسوس می‌تواند همه اطلاعات گوشی را استخراج کند و میکروفون گوشی را برای گوش دادن به صحبت‌های کاربر فعال کند. واشنگتن پست همچنین گفته است که روزنامه‌نگارانی که گوشی‌شان هک شده است، در خبرگزاری‌های معتبری مانند نیویروک تایمز، وال استریت ژورنال، بلومبرگ، فاینشنال تایمز، سی ان ان، واشینگتن پست و الجزیره مشغول به کار بوده‌اند و سال ۲۰۱۶ تحت مراقبت هستند.

hack

سخنگوی شرکت NSO در بیانیه‌ای که به وب‌سایت ورج ارسال کرده، همه ادعاهای واشنگتن پست را رد کرده و گفته است که «مجموعه‌ای از فرضیات نادرست و تئوری‌های تائیدنشده، صحت منابع این گزارش را زیر سوال می‌برد. ما بعد از بررسی ادعاهای این خبرگزاری، با قاطعیت می گوییم که همه آن‌ها کذب است و به نظر ما این‌گونه اظهارات دور از انصاف و ظلم آشکار به گروه ماست. بنابراین، ما حق شکایت از واشنگتن پست را برای خود محفوظ می‌دانیم.»

این برای اولین بار نیست که نرم افزار پگاسوس شرکت NSO متهم به جاسوسی از افراد می‌شود. سال گذشته نیز یک موسسه تحقیقاتی به نام Citizen Lab کشف کرد که گوشی ۳۶ نفر از روزنامه‌نگاران الجزیره با استفاده از فناوری پگاسوس و احتمالاً توسط هکرهایی که برای دولت‌ها کار می کرده‌اند هک شده است. در سال ۲۰۱۹ نیز واتس اپ شرکت NSO را متهم کرد که نرم افزار پگاسوس این شرکت برای هک کردن چت‌های رمزگذاری‌شده کاربران استفاده شده است.

منبع: The Verge

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.