تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۱
کد خبر : 588547

جاذبه های گردشگری دهلی | توریستی ترین شهر هند

جاذبه های گردشگری دهلی | توریستی ترین شهر هند

اگر تا به حال به کشور هند سفر نکرده اید، قصد داریم تا با این مطلب شما را به سرزمین رنگ ها و شادی های بی دلیل ببریم. کشور ۷۲ ملت که با پیشرفت های اخیر خود باعث شده تمام تصورات ما در مورد این سرزمین و مردمان آن غلط از آب درآید. دهلی نو،

اگر تا به حال به کشور هند سفر نکرده اید، قصد داریم تا با این مطلب شما را به سرزمین رنگ ها و شادی های بی دلیل ببریم. کشور ۷۲ ملت که با پیشرفت های اخیر خود باعث شده تمام تصورات ما در مورد این سرزمین و مردمان آن غلط از آب درآید. دهلی نو، پایتخت هند است و یکی از زیباترین شهرهای آن محسوب می شود. طول عمر دهلی کمتر از یک قرن است، اما زیبایی های آن نشان از قدمتی بیشتر از یک قرن دارند. جاذبه ها و جاهای دیدنی دهلی هند در کنار فستیوال های رنگارنگ و البته مردمان مهربانش، سبب شده تا به یکی از شهر های پر طرفدار توریستی در جهان تبدیل شود. در ادامه با هم سفری هیجان انگیز به دهلی خواهیم داشت.

دهلی و شهری به زیبایی بهشت

شهر زیبا و رنگارنگ دهلی، ۱۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و جمعیت ساکن در آن ۳۰ میلیون نفر است. برای سفر به این شهر شما به ویزا احتیاج ندارید. زبان رسمی مردمان هندی و انگلیسی و واحد پول آنها روپیه هند است. دین اغلب مردم آن هندوئیسم بوده و بهترین فصل های سفر به این شهر زیبا، شش ماهه دوم سال است. گشت و گذار در دل دهلی، بازدید از اماکن تاریخی و همچنین بازار گردی، از جمله تفریحات جذاب به حساب می آیند. شما می توانید با رفتن به دهلی سوغاتی هایی مانند شال پشمی، زیورآلات دست ساز، ساری هندی، ادویه، ترشی هندی، چای هندی و غیره را خریداری کنید. در ادامه سری به جاهای دیدنی دهلی هند خواهیم زد.

لال قلعه دهلی یا قلعه سرخ دهلی

جاذبه های گردشگری دهلی | توریستی ترین شهر هند

این بنا که یکی از زیباترین جاهای دیدنی دهلی هند است. جزء میراث جهانی یونسکو محسوب می شود و یک بازمانده اصیل از دوران مغول ها است. درست در سال 1638 میلادی و زمانی که شخص شاه جهان تصمیم گرفت پایتخت خود را از آگرا به دهلی منتقل کند، دستور ساخت این قلعه با درنظر گرفتن تجربه های قبلی در ساخت این چنین بناها، داده شد. به همین دلیل این قلعه با دیگر همتایان پرابهت خود در آگرا، تفاوت زیادی دارد. دروازه ورودی قلعه را “دروازه لاهور” می نامند که از دروازه دهلی نیز بزرگتر است.

شخص امپراطور برای انجام جشن های تشریفاتی از آن استفاده می کرده است. نورپردازی ها و چراغانی هایی که برای نمای قلعه در شب انجام شده در کنار پخش موسیقی جذاب و مخصوص، همگی سبب می شوند که شما در اولین نگاه به ۳۰۰ سال پیش رفته و تجربه حضور در تاریخ را به وضوح احساس کنید. این قلعه به لحاظ معماری، فرهنگی و تاریخی ارزش بسیار بالایی دارد. بنایی که به دلیل رسیدگی های خوب سبب شده به شدت مورد توجه باشد. در این مجموعه چندین بنا قرار گرفته که یکی از آنها، موزه ای از آثار تاریخی کشور پر افتخار هند است. این موزه اطلاعات زیادی را به بازدیدکنندگان منتقل می کند.

معبد خیره کننده نیلوفر آبی

جاذبه های گردشگری دهلی | توریستی ترین شهر هند

دومین جاذبه از جاهای دیدنی دهلی هند که توصیه می کنیم بازدید از آن را در اولویت سفر خود قرار دهید، معبد نیلوفر آبی نام دارد. بنایی به شدت باشکوه که به محض طلاقی اولین نگاه با آن، چشمان شما را به خود خیره می کند. بدون شک برایتان جالب خواهد بود اگر بدانید معبد لوتوس یا نیلوفر آبی به دستان توانمند معمار ایرانی یعنی “آقای فریبرز صهبا” ساخته شده است.

این معبد که سرتاسر با سنگ مرمر پوشانده شده، جوایز ارزنده و پر افتخار زیادی را به خود اختصاص داده است. شکل ظاهری این بنا در اصل شبیه به نیلوفر آبی است. نیلوفر آبی در فرهنگ و مذهب مردمان هند با عبادت و پرستش معبود ارتباطی تنگاتنگ دارد. نکته جالب دیگر اینکه ورود تمام اقشار جامعه با هر مذهب، ملیت و اعتقادی به این معبد بلامانع است.

هر آنچه باید درباره سفر به دهلی بدانید

بازار هزار رنگ چاندنی چوک

این یک تفکر اندیشمندانه است که اگر می خواهید با رسوم و فرهنگ مردمان یک کشور آشنا شوید، حتماً یک روز را به گشت و گذار در بازار محلی و سنتی آن اختصاص دهید. بازار هزار رنگ و محلی چاندنی چوک یکی از قدیمی ترین و البته مشهور ترین بازارهای شهر دهلی محسوب می شود.

این بازار که از جاذبه ها و جاهای دیدنی دهلی هند است، سرشار از رنگ و طرح و حس ناب زندگی است. بازار چاندنی چوک یک بازار شلوغ بوده که در آن محصولات مختلف و متنوعی ارائه می شوند. در بازار کاترانیل، شما با انواع پارچه ها مانند کرپ، ساتن، ابریشم، چیت، موصلی و غیره سر و کار خواهید داشت.

در باگیرات پالاس، بزرگترین و مشهورترین بازار ارائه کننده محصولات الکترونیکی در قاره آسیا را خواهید دید. در این بازار انواع تجهیزات مدرن، پیشرفته و بروز پزشکی عرضه می شوند. اگر علاقه مند به ادویه جات هندی هستید بازار کاری بائولی، مناسب شما است. همچنین غرفه های زیادی در بازار چاندنی چوک مشغول به عرضه غذاهای معطر، خوش طعم و لذیذ خیابانی هستند. البته رستوران ها و کافه های متعددی نیز در این محدوده قرار گرفته اند. بد نیست بدانید نزدیکترین ایستگاه مترویی که با این بازار فاصله کمی دارد، ایستگاه چاندنی چوک نام دارد. قدم زدن و خرید کردن در این مکان، بدون شک یک تجربه تکرار نشدنی است.

سفر به هند را تجربه کنید

تمام جاذبه ها و جاهای دیدنی دهلی هند خلاصه به این چند مکان نیست. در شهر دهلی مکان های دیدنی دیگری مانند قطب منار، مقبره همایون، باغ پنج حس، باغ های لودی، کاخ راشترا پاتی باوان، مسجد جامع دهلی، گالری ملی هنر مدرن، آب انبار آگراسن کی بائولی یا پانی انبار، موزه ملی دهلی نو، قلعه تغلق آباد و هزاران بنای مدرن و تاریخی دیگر برای مشاهده و لذت بردن وجود دارند. اگر تصمیم گرفتید در آینده ای نه چندان دور، سفری پر خاطره و عجیب و غریب به سرزمین رنگ ها و لبخند ها یعنی هند و شهر دهلی داشته باشید، مجموعه فلای تودی با ارائه خدمات گسترده سفر مانند رزرو آنلاین پرواز، هتل، بیمه مسافرتی، ترانسفر و غیره در کنار شما خواهد بود. فلای تودی بدون شک لحظاتی مهیج و فراموش نشدنی را برای شما رقم می زند.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.