تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۵:۵۴
کد خبر : 42038

جابه جایی امن حدود ۳ میلیون مسافر نوروزی در صنعت ریلی و هوایی

جابه جایی امن حدود ۳ میلیون مسافر نوروزی در صنعت ریلی و هوایی

جابه جایی امن حدود ۳ میلیون مسافر نوروزی در صنعت ریلی و هوایی رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تشریح اقدامات قرارگاه نوروزی ابوذر از افزایش کشفیات در تعطیلات نوروز و مدیریت مطلوب‌تر کنترل جرایم توسط پلیس پیش..

جابه جایی امن حدود ۳ میلیون مسافر نوروزی در صنعت ریلی و هوایی

جابه جایی امن حدود ۳ میلیون مسافر نوروزی در صنعت ریلی و هوایی

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تشریح اقدامات قرارگاه نوروزی ابوذر از افزایش کشفیات در تعطیلات نوروز و مدیریت مطلوب‌تر کنترل جرایم توسط پلیس پیشگیری خبر داد.

به گزارش ایسنا سردار مهدی معصوم بیگی اظهارکرد: پلیس پیشگیری با تشکیل قرارگاه نوروزی ابوذر، سه ماموریت مهم تامین نظم و امنیت، پیشگیری از جرایم با اولویت سرقت و همکاری در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی را در اولویت اقدامات قرار داده بود.

وی با بیان اینکه قرارگاه نوروزی ابوذر و شش کمیته تخصصی توانسته اند با برنامه ریزی منسجم و هوشمندی لازم فرآیند تامین نظم و امنیت در سراسر کشور را مدیریت کنند، اظهارکرد: در جریان این ماموریت بزرگ و حساس که از اواخر اسفند ۹۹ تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه داشت، حدود ۲۰ هزار گشت خودرویی، موتوری و پیاده متشکل از نیروهای کلانتری، پاسگاه و یگان امداد به صورت شبانه‌روزی در راستای تامین امنیت داخلی کشور فعال بودند.

پاسخگویی به ۹۰۰ هزار امدادخواهی در ایام نوروز

فرمانده قرارگاه نوروزی ابوذر با بیان اینکه در این بازه زمانی بیش از ۵۸۰ هزار تماس مردمی با پلیس ۱۱۰ برقرار شده است، گفت: با تلاش مجاهدانه همکارانم در کلانتری ها نزدیک به ۹۰۰ هزار امدادخواهی مردم مورد رسیدگی قرار گرفته است.

حضور فعال همیاران پلیس

معصوم بیگی خاطرنشان کرد: در راستای انتظام بخشی بیشتر به محلات، اماکن تجاری، مسکونی و اداری با همکاری خوب ۷۰۰ موسسه حفاظتی و مراقبتی و همیاران پلیس "نگهبان محله" در سراسر کشور، ۵۳۹ گشت خودرویی، ۸۴۵ گشت موتوری و ۴۳۷۰ گشت پیاده همراه و همگام با کارکنان پلیس پیشگیری در برقراری نظم و ارائه خدمت به شهروندان فعال بودند.

افزایش ۲۵ درصدی دستگیری سارقان و ۳۶ درصدی جرایم خشن

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تاکید بر اینکه مجموع اقدامات پیشگیری، میدانی و بسیج تمام امکانات تاثیر قابل توجهی در جلوگیری از وقوع جرایم، کشف و دستگیری متهمان داشته است، تصریح کرد: در بازه زمانی یاد شده و در سایه عنایت خداوند متعال، همکاری خوب مردم و تلاش بی وقفه همکاران خوبم در کوپ‌ها و یگان‌های امداد، شاهد افزایش ۲۴ درصدی کشف سرقت‌ها، افزایش ۲۵ درصدی دستگیری سارقان، افزایش ۴۰ درصدی کشف و ۳۶ درصدی دستگیری جرایم خشن و کاهش شش درصدی وقوع سرقت به عنف (زورگیری) شده است.

جابه جایی امن حدود ۳ میلیون مسافر نوروزی در حوزه صنعت ریلی و هوایی

معصوم بیگی با اشاره به عملکرد موفق پلیس فرودگاه و پلیس راه آهن پلیس پیشگیری ناجا در تامین نظم و امنیت خطوط ریلی و صنعت هوایی در ایام نوروز گفت: مدیران و ماموران پلیس فرودگاه در آغازین روزهای سال جدید با کشف ۱۰۰ میلیاردی کالا و ارز قاچاق ثابت کردند که نقش موثری در کمک به رونق تولید ملی و تحقق فرامین مقام معظم رهبری دارند.

وی ادامه داد: با تلاش ایثارگران این پلیس های تخصصی بیش از ۲ میلیون و ۱۷۱ هزار نفر با ۱۵ هزار و ۵۷ سوتی پرواز و بیش از ۸۰۳ هزار نفر با ۳۴۰۰ رام قطار در امنیت کامل در ایام نوروز جابه جا شده اند.

فعالیت بیش از ۹۰۰ ایست و بازرسی در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی

فرمانده قرارگاه نوروزی ابوذر اجرای محدودیت های مرتبط با بیماری کرونا را از دیگر اقدامات محوری قرارگاه نوروزی ابوذر برشمرد و گفت: بیش از ۷۰۰۰ نفر از کارکنان پلیس پیشگیری همزمان با تامین نظم و امنیت عمومی با فعالیت مضاعف در ۶۳۳ ایست و بازرسی درون شهری و ۳۶۴ ایست و بازرسی برون شهری اقدامات و خدمات ارزنده ای در راستای حفظ سلامت عمومی جامعه به شهروندان ارائه کرده اند.

افزایش میزان رضایتمندی مردم از عملکرد نوروزی کارکنان کلانتری

رئیس پلیس پیشگیری ناجا افزود: به منظور اثربخشی اقدامات و عملکرد طرح نوروزی، تیم های نظارت و بازرسی به صورت مستمر بر عملکرد یگان های تابعه نظارت داشتند.

وی افزود: بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه نظارت همگانی ۱۹۷ ، انتقاد و شکایت از کارکنان کلانتری و پاسگاه ها به ترتیب ۴۹ و ۹۲ درصد در ایام نوروز کاهش داشته است که نشانگر رضایتمندی مردم از عملکرد خادمان خود در این یگان‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، معصوم بیگی با تاکید بر اینکه مجموعه اقدامات انجام شده موجب افزایش قدرت کنترل جرایم، کشف و تامین امنیت مطلوب‌تر در نوروز ۱۴۰۰ شده است از همکاری مردم با پلیس قدردانی کرد.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.