تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۷:۵۸
کد خبر : 55621

جابجایی بین نتایج جستجو در کروم بتا آسان‌تر شد

جابجایی بین نتایج جستجو در کروم بتا آسان‌تر شد

جابجایی بین نتایج جستجو در کروم بتا آسان‌تر شددر نسخه‌ی جدید آزمایشی مرورگر گوگل کروم بتا، جابجایی بین نتایج جستجو آسان‌تر شده است.
گوگل یکسری قابلیت آزمایشی جدید به جدیدترین نسخه‌ی آزمایشی مروگرخود که کروم بتا نام دارد اضافه کرده است. این ویژگی‌های جدید به‌منظور جستجوی سریع‌تر در وب و اشتراک‌گذاری آسان‌تر متون مورد علاقه ایجاد شده‌اند.
مطالب مرتبط:نسل جدید فناوری بازی‌ ابری در نسخه‌ی آزمایشی کروم ۹۴ تست می‌شودگوگل: بروزرسانی کروم او اس هر چهار هفته یکبار عرضه می شوداگر به تست این قابلیت‌های جدید علاقه دارید، می‌توانید نسخه‌ی جدید کروم بتا را برای رایانه از این لینک و برای دستگاه‌های اندرویدی از این لیتک دانلود کنید. البته باید اشاره کنیم ویژگی‌هایی که در نسخه‌های بتای کروم ارائه می‌شوند جنبه‌ی آزمایشی دارند. به همین دلیل احتمال دارد برخی از این قابلیت‌ها در نسخه‌ی بتا به‌خوبی کار نکند.
برای فعال‌سازی قابلیت‌های مورد اشاره، در نوار آدرس مرورگر کروم chrome://flags را تایپ کرده و کلید اینتر را فشار دهید. حال لیستی از قابلیت‌های مختلف مشاهده خواهید کرد که امکان فعال یا غیرفعال کردن آن‌ها ..

جابجایی بین نتایج جستجو در کروم بتا آسان‌تر شد

در نسخه‌ی جدید آزمایشی مرورگر گوگل کروم بتا، جابجایی بین نتایج جستجو آسان‌تر شده است.

گوگل یکسری قابلیت آزمایشی جدید به جدیدترین نسخه‌ی آزمایشی مروگرخود که کروم بتا نام دارد اضافه کرده است. این ویژگی‌های جدید به‌منظور جستجوی سریع‌تر در وب و اشتراک‌گذاری آسان‌تر متون مورد علاقه ایجاد شده‌اند.

مطالب مرتبط:

  • نسل جدید فناوری بازی‌ ابری در نسخه‌ی آزمایشی کروم ۹۴ تست می‌شود
  • گوگل: بروزرسانی کروم او اس هر چهار هفته یکبار عرضه می شود

اگر به تست این قابلیت‌های جدید علاقه دارید، می‌توانید نسخه‌ی جدید کروم بتا را برای رایانه از این لینک و برای دستگاه‌های اندرویدی از این لیتک دانلود کنید. البته باید اشاره کنیم ویژگی‌هایی که در نسخه‌های بتای کروم ارائه می‌شوند جنبه‌ی آزمایشی دارند. به همین دلیل احتمال دارد برخی از این قابلیت‌ها در نسخه‌ی بتا به‌خوبی کار نکند.

برای فعال‌سازی قابلیت‌های مورد اشاره، در نوار آدرس مرورگر کروم chrome://flags را تایپ کرده و کلید اینتر را فشار دهید. حال لیستی از قابلیت‌های مختلف مشاهده خواهید کرد که امکان فعال یا غیرفعال کردن آن‌ها وجود دارد. قابلیت‌های آزمایشی در این بخش در زیر بخشی که با عنوان Experiments مشخص شده در دسترس شما است.

یکی از قابلیت‌های آزمایشی جدید کروم روی اندروید این است که به کاربر اجازه‌ می‌دهد هنگامی که یک صفحه‌ی وب را باز کرده‌، برخی از نتایج جستجو را نیز در زیر نوار آدرس این اپلیکیشن مشاهده کند. روش کارکرد این ویژگی در تصویر متجرک زیر به‌خوبی نشان داده شده است.

اگرچه نمی‌توان آدرس کامل صفحات وب را در این نوارِ اضافه شده مشاهده کرد، اما به‌نظر می‌رسد جابجا شدن بین سایت‌هایی که در نتایج جستجو لیست شده‌اند با استفاده از این روش آسان‌تر خواهد شد. بدین ترتیب برای باز کردن سایر نتایج جستجو شده، نیازی نیست مجددا به صفحه‌ نتایج کامل جستجو در گوگل بازگشت. برای استفاده از این قابلیت جدید می‌توانید گزینه‌ی continuous-search را فعال کنید.

قابلیت جدید دیگر این است که می‌توان یک تصویر از متنون وب‌سایت‌ها ایجاد کرد. این ویژگی هنگامی که بخواهید متنی را با دوستان خود یا روی شبکه‌های اجتماعی اشتراک‌گذاری کنید بسیار کاربردی خواهد بود. این قابلیت اکنون روی گوشی‌ها و تبلت‌های هوشمند اندرویدی در دسترس قرار گرفته است. برای فعال کردن آن می‌توانید گزینه webnotes-stylize را در بخش امکانات آزمایشی کروم فعال کنید. روش کارکرد قابلیت مورد بحث در تصویر متحرک زیر نشان داده شده است.

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید کروم بتا، اضافه شدن کارت‌ها به صفحه‌ی سربرگ جدید است که امکان بازگشت به سایت‌هایی که قبلا از آن‌ها بازدید کرد‌ه‌اید را آسان‌تر می‌کند. غول دنیای جستجوگرها، در پستی که در بلاگ خود منتشر کرده، مثال‌هایی از این ویژگی جدید را برای صفحات مختلفی مثل صفحه‌ی دستورالعمل، یک سبد خرید یا اسناد موجود در سرویس گوگل‌درایو نشان داده است. اگر می‌خواهید از این ویزگی استفاده کنید باید گزینه ntp-modules را در بخش امکانات آزمایشی کروم فعال کنید.

گوگل

از آنجا که قابلیت‌های اشاره شده در این مطلب، همگی جنبه‌ی آزمایشی دارند، احتمال دارد بسیاری از باگ‌های آن که تا این لحظه وجود دارد، حل شده باشند. همچنین شاید گوگل تصمیم بگیرد این ویژگی‌ها را از مرحله‌ی آزمایشی خارج نکند. درهرحال این قابلیت‌ها را می‌توان به‌عنوان پیش‌نمایشی برای امکانات جدید کروم در نسخه‌های آینده دانست.

نظر شما در مورد این ویژگی‌ها چیست؟ آیا از قابلیت‌های آزمایشی کروم استفاده می‌کنید؟ لطفا نظرات خود را با تکفارس و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: TheVerge

۰۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.