تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۵۲
کد خبر : 59034

ثبت تصویری شگفت انگیز از کهکشان راه شیری با دوربین آیفون ۱۳ پرو

ثبت تصویری شگفت انگیز از کهکشان راه شیری با دوربین آیفون ۱۳ پرو

ثبت تصویری شگفت انگیز از کهکشان راه شیری با دوربین آیفون ۱۳ پرویک عکاس حرفه‌ای با دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس – iPhone 13 Pro Max تصویری از کهکشان راه شیری ثبت و در لایت‌روم ویرایش کرد تا منظره‌ای شگفت‌ان..

دوربین آیفون 13 پروثبت تصویری شگفت انگیز از کهکشان راه شیری با دوربین آیفون ۱۳ پرو

یک عکاس حرفه‌ای با دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس – iPhone 13 Pro Max تصویری از کهکشان راه شیری ثبت و در لایت‌روم ویرایش کرد تا منظره‌ای شگفت‌انگیز خلق شود.

ظاهرا اگر فوت و فن کار را بدانید، می‌توانید با دوربین آیفون ۱۳ پرو عکس‌های نجومی دلربایی بگیرید؛ مانند که جان کرائوس، ملقب به Snap با مدل مکس انجام داده است. این عکاس حرفه‌ای برای شکار تصویر کهکشان راه شیری با پرچمدار جدید اپل، از اکسپوژر ۳۰ ثانیه‌ای استفاده کرد.

او ابتدا عکس را با فرمت ProRAW ذخیره و سپس با نرم افزار Adobe Lightroom CC در گوشی خود، ویرایش کرد. می‌توانید تفاوت دو تصویر را در اینجا ببینید.

دوربین آیفون 13 پرو مکس
تصویر اصلی
کهکشان راه شیری
تصویر ویرایش شده

در واقع، نکته کلیدی همین استفاده از فرمت ProRAW دوربین آیفون است. شاید این فرمت ۱۰ تا ۱۲ بار سنگین‌تر از HEIF و JPEG باشد؛ اما آزادی عمل بیشتری را برای ویرایش دستی تصاویر فراهم می‌کند. زیرا عکس‌های ذخیره شده با این فرمت، به آنچه که واقعا دوربین گوشی گرفته، نزدیکی بیشتری دارند و تصاویری نیستند که از چندین مرحله پس‌پردازش گذشته باشند.

بنابراین، شما می‌توانید عناصر کلیدی عکس از قبیل اکسپوژر، رنگ و بالانس سفیدی را به دلخواه خود ویرایش کنید. این یعنی امکان بیرون کشیدن جزئیاتی از نواحی تاریک تصویر که حتی از وجود آن‌ها بی‌خبر بوده‌اید.

البته اینکه دقیقا کرائوس با این فایل ProRAW چه کرد، فوت کوزه‌گری است که خودش می‌داند؛ اما تصویر چشم‌نوازی از کار در آمد. ظاهرا خودش هم از نتیجه کار ذوق‌زده شد و در توییتر نوشت: «دوست دارم ببینم در چند سال آینده، دوربین‌های موبایل تا کجا پیش می‌روند».

حالت astrophotography دوربین آیفون ۱۳ پرو چه شد؟

عکاسی با فرمت ProRAW آسان است؛ اما ویرایش آن‌ها دانشی فراتر از فشردن یک دکمه را می‌طلبد. البته شاید در یکی دو سال آینده، زحمت کار را خود گوشی آیفون به دوش بکشد و ثبت تصاویر شفاف از آسمان شب، واقعا به راحتی فشردن یک دکمه شود.

اگر به یاد داشته باشید، در اوایل سال ۲۰۲۱ افشاگر سرشناس، Max Weinbach به وجود یک قابلیت جذاب و نو در گوشی‌های سری آیفون ۱۳ اشاره کرد: حالت astrophotography یا عکاسی نجومی!

توصیف او از این حالت، گرفتن دوربین آیفون به سمت آسمان و شکار اجرام فضایی همچون ماه و ستاره‌ها به لطف هوش مصنوعی گوشی بود؛ آن هم با تغییر خودکار حالت عکاسی و اکسپوژر طولانی!

البته سری ۱۳ آیفون معرفی شد و خبری از این قابلیت در گوشی‌ها نبود؛ اما هیچ بعید نیست که آیفون ۱۴ با عکاسی نجومی از راه برسد. اصلا شاید آپدیت بعدی iOS 15 این قابلیت را به مدل‌های فعلی آیفون بیاورد.

منبع :idownloadblogمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.