تاریخ انتشار : شنبه ۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
کد خبر : 33333

تیک‌تاک در ۲۰۱۹ در بریتانیا ۱۱۹ میلیون دلار از دست داده است

تیک‌تاک در ۲۰۱۹ در بریتانیا ۱۱۹ میلیون دلار از دست داده است

تیک‌تاک در ۲۰۱۹ در بریتانیا ۱۱۹ میلیون دلار از دست داده استدر نتیجه هزینه‌های تبلیغات و بازار‌یابی، اپلیکیشن چینی ویدئوهای کوتاه یعنی تیک‌تاک در سال ۲۰۱۹ در بریتانیا ۱۱۹ میلیون دلار از دست داده است. با این حال، بایت‌دنس شرکت مادر این اپلیکیشن، درآمد جهانی تیک‌تاک را اعلام نکرده است. با استناد به جدیدترین اطلاعات منتشرشده توسط این شرکت، فروش این اپلیکیشن در ۲۰۱۹ در بریتانیا برابر با ۲۰ میلیون دلار بوده است. افزون بر این، فروش سالیانه و مصارف بازاریابی برابر با ۱۰۹ میلیون دلار است. از طرف دیگر، بایت‌دنس در سال ۲۰۱۹ سودی بیش از ۱۷ میلیارد دلار را کسب کرده است. رکورد خاص سود این شرکت نیز به بیش از ۳ میلیون دلار می‌رسد. با استناد به تازه‌ترین اطلاعات مؤسسه سی‌بی اینسایتس (CB Insights)، بایت‌دنس در حال حاضر ارزشی برابر با ۱۴۰ میلیارد دلار دارد و روند تیک‌تاک نیز بسیار خوب و تصاعدی است.
تنها در طی چند سال، تیک‌تاک توانسته است به یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها خصوصاً برای نوجوان تبدیل شود. در انتهای سال ۲۰۱۸، این سرویس تعداد انگشت شماری کارمند در بریتانیا داشت. از آن زمان تاکنون، تیک‌تاک به‌سرع..

تیک‌تاک در ۲۰۱۹ در بریتانیا ۱۱۹ میلیون دلار از دست داده است

در نتیجه هزینه‌های تبلیغات و بازار‌یابی، اپلیکیشن چینی ویدئوهای کوتاه یعنی تیک‌تاک در سال ۲۰۱۹ در بریتانیا ۱۱۹ میلیون دلار از دست داده است. با این حال، بایت‌دنس شرکت مادر این اپلیکیشن، درآمد جهانی تیک‌تاک را اعلام نکرده است. با استناد به جدیدترین اطلاعات منتشرشده توسط این شرکت، فروش این اپلیکیشن در ۲۰۱۹ در بریتانیا برابر با ۲۰ میلیون دلار بوده است. افزون بر این، فروش سالیانه و مصارف بازاریابی برابر با ۱۰۹ میلیون دلار است. از طرف دیگر، بایت‌دنس در سال ۲۰۱۹ سودی بیش از ۱۷ میلیارد دلار را کسب کرده است. رکورد خاص سود این شرکت نیز به بیش از ۳ میلیون دلار می‌رسد. با استناد به تازه‌ترین اطلاعات مؤسسه سی‌بی اینسایتس (CB Insights)، بایت‌دنس در حال حاضر ارزشی برابر با ۱۴۰ میلیارد دلار دارد و روند تیک‌تاک نیز بسیار خوب و تصاعدی است.

تنها در طی چند سال، تیک‌تاک توانسته است به یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها خصوصاً برای نوجوان تبدیل شود. در انتهای سال ۲۰۱۸، این سرویس تعداد انگشت شماری کارمند در بریتانیا داشت. از آن زمان تاکنون، تیک‌تاک به‌سرعت مشغول گسترش خود است و از دیگر شبکه‌های اجتماعی رقیب خود صدها کارمند به خدمت گرفته است. این سرویس، لندن را مقرر فرماندهی بین‌المللی خود می‌داند.

یکی از سخنگویان شبکه اجتماعی مورد بحث می‌گوید:

تیک‌تاک در اروپا و بریتانیا بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر دارد. ما نسبت به پتانسیل رشدی که در آینده وجود دارد هیجان‌زده هستیم. این اعداد نتیجه سرمایه‌گذاری و توسعه زودهنگام تیک‌تاک در بریتانیا است.

بایت‌دنس در یک سند که در اختیار دولت بریتانیا قرار گرفته، اعلام کرده است که « این شرکت در قبال ساختار عملیاتی تیک‌تاک در تجارت جهانی در حال سنجش راهبردهای مختلفی است، اما صورت گرفتن هر تغییری، اثری مستقیم روی تجارت بریتانیا نخواهد داشت.»

در چند وقت اخیر تیک‌تاک در مقیاس جهانی در حال رشد بود است، اما همزمان با چالش‌هایی نیز روبه‌رو شده است. یکی از کارهای مهمی که تیک‌تاک انجام داده است، بخشیدن ایده تجاری خوبی به بسیاری از توسعه‌دهندگان است. بسیاری از اپلیکیشن‌ها در بخش‌های مختلف جهان از ایده‌های این شبکه اجتماعی بهره می‌برند. به هر حال، اپلیکیشن چینی ویدئوهای کوتاه در حال حاضر هم عملکرد بسیار خوبی خصوصاً در زمینه درآمد و سود داشته است. گزارشی که به‌تازگی منتشر شده است، خبر از آن می‌دهد که نسخه روسی تیک‌تاک به‌زودی در دسترس قرار خواهد گرفت.

با استناد به گزارش‌ها، سرویس جهانی تی‌تاک در حال حاضر برای انتشار اپلیکیشن یادشده برنامه‌ریزی کرده است. یکی از رسانه‌های بزرگ روسیه که مالک آن غول انرژی گازپروم (Gazprom) است، اپلیکیشنی برای اشتراک ویدئوهای کوتاه عرضه خواهد کرد. قابلیت‌ها و عملکردهای این اپلیکیشن بسیار شبیه به تیک‌تاک خواهد بود. یک مؤسسه روسی با نام انوپراکتیکا (Innopraktika)، بخشی از توسعه اپلیکیشن مورد بحث را بر عهده دارد. نکته جالب این است که این مؤسسه توسط کاترینا تیخونوا (Katerina Tikhonova)، دختر ولادیمیر پوتین اداره می‌شود.

با استناد به الکساندر زارو (Alexander Zharov) مدیر ارشد اجرایی گازپروم، روند توسعه اپلیکیشن جدید بسیار روان پیش می‌رود. این شخص همچنین حضور بنیان انوپراکتیکا در توسعه این اپلیکیشن را تأیید کرده است. گازپروم سرویس جدیدی را خریداری کرده است و بخش رسانه این شرکت از «پروژه نرم‌افزاری استفاده خواهد کرد تا تولید سرویس‌های ویدئو‌ای برای وبلاگ نویس‌های روسی سرعت بیشتری به خود بگیرد».

بنا بر گفته‌های الکساندر زارو، نسخه روسی تیک‌تاک در کمتر از دو سال به‌صورت رسمی در دسترس قرار خواهد گرفت. این اپلیکیشن مانند سرویس بایت‌دنس از ویدئو‌های ضبط‌شده به شکل عمودی پشتیبانی خواهد کرد. افزون بر این، اپلیکیشن روسی مدت زمانی هست که در دست توسعه قرار دارد. زارو گفته است که «این سرویس حدود یک سالی می‌شود که در حال به‌روز شدن است تا در زمینه ابزار، چیزی از یوتیوب کم نداشته باشد».

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.