تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
کد خبر : 597321

تیم اتمیک والت: ۳۵میلیون دلار سرقت شده و کمتر از یک درصد کاربران تحت‌تأثیر قرار گرفته‌اند؛ علت نامشخص!

تیم اتمیک والت: ۳۵میلیون دلار سرقت شده و کمتر از یک درصد کاربران تحت‌تأثیر قرار گرفته‌اند؛ علت نامشخص!

تیم اتمیک والت: ۳۵میلیون دلار سرقت شده و کمتر از یک درصد کاربران تحت‌تأثیر قرار گرفته‌اند؛ علت نامشخص! تیم اتمیک والت و شرکت‌های امنیت بلاک چین در حالی در تلاش برای تعیین علت اصلی هک ۳۵میلیون دلاری این کیف پول هستند که طبق گزارش‌ها، بیش از ۴۸ ساعت از آخرین سرقت گذشته است. به گزارش

تیم اتمیک والت: ۳۵میلیون دلار سرقت شده و کمتر از یک درصد کاربران تحت‌تأثیر قرار گرفته‌اند؛ علت نامشخص!

تیم اتمیک والت و شرکت‌های امنیت بلاک چین در حالی در تلاش برای تعیین علت اصلی هک ۳۵میلیون دلاری این کیف پول هستند که طبق گزارش‌ها، بیش از ۴۸ ساعت از آخرین سرقت گذشته است.

به گزارش دی‌کریپت، تیم توسعه‌دهنده این کیف پول ارز دیجیتال امروز اعلام کرد که «کمتر از یک درصد از کاربران فعال ماهانه‌ تحت‌تأثیر هک اخیر قرار گرفته‌اند».

اتمیک والت خاطرنشان کرد که تحقیقات در حال انجام است و تیم آن در حال کار با صرافی‌های ارز دیجیتال و شرکت‌های تحلیل بلاک چین برای ردیابی و مسدود‌کردن وجوه دزدیده شده است.

این تیم با انتشار بیانه‌ای مشابه در روز شنبه گفته بود که تمام تلاش خود را برای انجام تحقیقات و تحلیل وضعیت پیش‌آمده به کار می‌گیرد.

جوکو (Joko)، بنیان‌گذار ناشناس کیف پول سخت‌افزاری بیت‌باکس و پادکستر ارز دیجیتال به دی‌کریپت گفت:

اطلاع‌رسانی تیم اتمیک والت بی‌شک افتضاح بوده است.

او افزود:

این واقعیت که اتمیک والت هنوز به کاربران هشدار نداده‌ و درخواست نکرده است که پول‌های خود را از این کیف پول درمعرض خطر خارج کنند، نه تنها بی‌کفایتی‌، بلکه مغرضانه است.

اتمیک والت یک کیف پول متن‌باز نیست، به این معنی که همه کدهای بخش‌های مختلف آن برای بازبینی در دسترس عموم قرار ندارد.

به گفته این شرکت، کیف‌پول‌های متن‌باز نسبت به کیف‌پول‌های متمرکز بیشتر در برابر حملات و کپی‌برداری‌های هک‌ها آسیب‌پذیر هستند.

جزئیات هک اتمیک والت هنوز نامشخص است

علت اصلی هک ۳۵میلیون دلاری اتمیک والت هنوز ناشناخته است. این مسئله می‌تواند نگران‌کننده باشد؛ زیرا، ممکن است بیش از ۵میلیون کاربر این کیف پول ارز دیجیتال همچنان در معرض خطر این آسیب‌پذیری باشند.

اولین گزارش‌ها از این هک پس از آن منتشر شد که کاربران پس از ورود به برنامه خود در تلفن همراه متوجه سرقت دارایی‌های خود شدند. بر اساس یک رشته گفت‌وگو در ردیت، به نظر می‌رسد که دارایی‌های برخی کاربران در زمان آفلاین‌بودن کیف پول آن‌ها نیز سرقت شده است.

کارشناسان امنیت بلاک چین که برای کمک به قربانیان در برابر هکرها فعالیت می‌کنند نیز گزارش‌هایی مبنی بر بازیابی موفقیت‌آمیز بخشی از وجوه منتشر شده کرده‌اند.

طبق توییت زک‌ایکس‌بی‌تی (ZachXBT)، اعضای جیتو لبز (Jito Labs)، یک میلیون دلار از وجوه سرقت‌شده یکی از کاربران را بازیابی کرده‌اند.

سلومیست (SlowMist)، یکی دیگر از شرکت‌های امنیتی بلاک چین، آدرس‌های هکرها را با تحلیل تراکنش‌های اکسپلویت (سرقت) و جمع‌آوری فهرستی از قربانیان شناسایی کرده است.

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.