تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۵:۰۰
کد خبر : 42022

تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۱۶ فروردین

تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۱۶ فروردین

تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۱۶ فروردینکاتبرت هورد، کارآفرین و دانشمند آمریکایی علوم رایانه‌ای در ۵ آوریل ۱۹۱۱ متولد شد. وی بیش‌تر به دلیل تلاش در زمینه‌ توسعه‌ی نخستین رایانه‌های عمومی آی بی ام (IBM) شناخته می‌شود.
در خلال جنگ جهانی دوم، هورد در آکادمی گارد ساحلی ایالات متحده با درجه ستوان تدریس کرد و یک کتاب درسی را برای آموزش ریاضیات به دریانوردان تألیف کرد. وی از سال ۱۹۴۵ تا ۱۹۴۷ رئیس دانشکده آلگنی بود. در سال ۱۹۴۷ او به اوک ریج در تنسی نقل مکان کرد و در آن جا برای اتحادیه کاربید به عنوان ریاضیدان در آزمایشگاه ملی اوک ریج در کمیسیون انرژی اتمی ایالات متحده کار کرد. وی از سال ۱۹۴۹ تا ۱۹۶۲ در شرکت آی بی ام کار کرد و در آن جا، دپارتمان علوم کاربردی را تأسیس و مدیریت این شرکت را به سمت دنیای علوم رایانه سوق داد. آی بی ام برنامه ذخیره شده آزمایشی SSEC را ساخته بود، اما رئیس شرکت، یعنی توماس جی واتسون ترجیح داد محصولات تجاری آن‌ها، مبتنی بر فناوری کارت پانچ با برنامه‌نویسی دستی باشد. هورد تیمی را استخدام کرد که اولین نویسندگان حرفه‌ای نرم‌افزارهای رایانه‌ای مانند جان بکوس و فرد بر..

تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۱۶ فروردین

کاتبرت هورد، کارآفرین و دانشمند آمریکایی علوم رایانه‌ای در ۵ آوریل ۱۹۱۱ متولد شد. وی بیش‌تر به دلیل تلاش در زمینه‌ توسعه‌ی نخستین رایانه‌های عمومی آی بی ام (IBM) شناخته می‌شود.

در خلال جنگ جهانی دوم، هورد در آکادمی گارد ساحلی ایالات متحده با درجه ستوان تدریس کرد و یک کتاب درسی را برای آموزش ریاضیات به دریانوردان تألیف کرد. وی از سال ۱۹۴۵ تا ۱۹۴۷ رئیس دانشکده آلگنی بود. در سال ۱۹۴۷ او به اوک ریج در تنسی نقل مکان کرد و در آن جا برای اتحادیه کاربید به عنوان ریاضیدان در آزمایشگاه ملی اوک ریج در کمیسیون انرژی اتمی ایالات متحده کار کرد. وی از سال ۱۹۴۹ تا ۱۹۶۲ در شرکت آی بی ام کار کرد و در آن جا، دپارتمان علوم کاربردی را تأسیس و مدیریت این شرکت را به سمت دنیای علوم رایانه سوق داد. آی بی ام برنامه ذخیره شده آزمایشی SSEC را ساخته بود، اما رئیس شرکت، یعنی توماس جی واتسون ترجیح داد محصولات تجاری آن‌ها، مبتنی بر فناوری کارت پانچ با برنامه‌نویسی دستی باشد. هورد تیمی را استخدام کرد که اولین نویسندگان حرفه‌ای نرم‌افزارهای رایانه‌ای مانند جان بکوس و فرد بروکز بودند. اولین قدم آن‌ها، ارائه یک ماشین‌حساب بود که می‌توانست علاوه بر پلاگین دستی، بر روی کارت‌های پانچ نیز برنامه‌ریزی شود.

آی بی ام 650

IBM 650- این رایانه به دست کاتبرت هورد توسعه یافته است.

با فروش چندین هزار دستگاه در مدل‌های مختلف، این ماشین‌حساب به یک محصول بسیار محبوب تبدیل شد. بر اساس این تقاضای بالا، هورد به رئیس شرکت توصیه کرد که اولین رایانه با برنامه ذخیره شده تجاری آی بی ام را که در ابتدا Defence Calculator نامیده می‌شد، بسازند. در سال ۱۹۵۲، این رایانه به عنوان آی بی ام ۷۰۱ به بازار عرضه شد. در سال ۱۹۵۳، هورد مدیریت آی بی ام را متقاعد کرد که دستگاه پردازش اطلاعات درام مغناطیسی آی بی ام ۶۵۰ را توسعه دهد. وی در ۲۲ مه ۱۹۹۶ درگذشت.

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.