تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
کد خبر : 65563

تکنولوژی جدید هلیکوپترهای پلیس آمریکا برای تعقیب مجرمین را در این ویدیو تماشا کنید

تکنولوژی جدید هلیکوپترهای پلیس آمریکا برای تعقیب مجرمین را در این ویدیو تماشا کنید

تکنولوژی جدید هلیکوپترهای پلیس آمریکا برای تعقیب مجرمین را در این ویدیو تماشا کنید هلیکوپترهای پلیس آمریکا، با دوربین‌ های حرارتی جدید، قوی‌تر از همیشه به جنگ سارقین می‌روند. در ادامه با ای..

تکنولوژی جدید هلیکوپترهای پلیس آمریکا برای تعقیب مجرمین را در این ویدیو تماشا کنید

هلیکوپترهای پلیس آمریکا، با دوربین‌ های حرارتی جدید، قوی‌تر از همیشه به جنگ سارقین می‌روند. در ادامه با این تکنولوژی و نحوه استفاده از آن آشنا می‌شوید.

پلیس ایالت ماساچوست آمریکا، به لطف تکنولوژی سیستم دوربین‌ حرارتی مادون قرمز هلیکوپترهای خود، موفق به دستگیری پنج سارق بسیار خطرناک شده است.

چشم انسان توانایی دیدن نورهایی را دارد که فقط در محدوده طول موج ۴۰۰ تا ۷۰۰ نانومتر باشند. اما طول موج نور مادون قرمز بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ نانومتر است بنابراین انسان‌ها با چشم غیر مسلح قادر به دیدن آن نیستند. اما می‌توان نور مادون قرمز را به صورت گرما تشخیص داد. به همین ترتیب دوربین‌های مادون قرمز می‌توانند انرژی گرما را حتی در فاصله‌های زیاد از سوژه هم تشخیص دهند.

دوربین‌ حرارتی مادون قرمز (FLIR) راه فراری برای مجرمان باقی نمی‌گذارد

در آخرین هفته سال ۲۰۲۱ میلادی، ایستگاه پلیس ماساچوست آمریکا، پیامی مبنی بر سرقت خودرو یکی از شهروندان این ایالت دریافت کرد. پلیس‌ها به سرعت دست به کار شدند و گشت هوایی ایالت در سریع‌ترین زمان ممکن موفق به پیدا کردن موقعیت مکانی این خودرو مسروقه شد. تعقیب و گریز سارقین تا آن جایی ادامه پیدا کرد که رفتار سارقین، به عنوان خطری برای شهروندان شناخته شد. بنابراین خودروهای پلیس، عملیات خود را خاتمه دادند و هلیکوپتر پلیس به تعقیب هوایی مظنون مورد نظر ادامه داد.

سارقین با خیال آسوده و غرق در خوشحالی بعد از پیروزی بودند، غافل از اینکه هلیکوپتر پلیس مجهز به سیستم دوربین‌ حرارتی مادون قرمز، هنوز در آسمان در تعقیب آن‌ها بوده است.

سارقین پس از طی مسافت طولانی در کنار یک سوپر مارکت توقف کردند و از خودرو پیاده شدند. آن‌ها به سرعت به سمت مناطق جنگلی فرار کردند و در خیال خود، از چنگ پلیس‌ها گریخته بودند. آن‌ها پس طی مسیری سخت در داخل جنگل، درست ۱۰ دقیقه بعد با خودروهای پلیسی مواجه شدند که برای استقبال از آن‌ها آمده بودند. پلیس تایید کرده است که هر پنج مظنون دستگیر و راهی دادگاه شده‌اند.

منبع :carscoopsمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.