تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶
کد خبر : 68682

تکنولوژی جدید ناسا امکان تنفس روی مریخ را ممکن می‌کند

تکنولوژی جدید ناسا امکان تنفس روی مریخ را ممکن می‌کند

تکنولوژی جدید ناسا امکان تنفس روی مریخ را ممکن می‌کندمحققان ناسا در حال توسعه فناوری امکان تنفس روی مریخ هستند. اگر این پروژه به نتیجه برسد درهای زیادی برای کاوش مریخ به روی انسان باز می‌شود.
سازمان ف..

تکنولوژی جدید ناسا امکان تنفس روی مریخ را ممکن می‌کند

محققان ناسا در حال توسعه فناوری امکان تنفس روی مریخ هستند. اگر این پروژه به نتیجه برسد درهای زیادی برای کاوش مریخ به روی انسان باز می‌شود.

سازمان فضایی ناسا و برخی از مولتی میلیاردرها نظیر ایلان ماسک رویای زندگی روی سیاره‌ای دیگر جز زمین خودمان را دارند و تلاش می‌کنند تا به این امر جامه عمل بپوشانند. ناسا در این اواخر برنامه‌های نوآورانه بسیاری برای زندگی در مریخ داشته و در جدیدترین تحقیقات خود در حال گسترش و توسعه تکنولوژی تنفس در سیاره سرخ است.

امکان تنفس روی مریخ در دست بررسی است

در واقع این تنها یکی از برنامه‌های این آژانس فضایی است و هدف آنها از این برنامه‌ها تحقق بخشیدن به موضوعاتی است که هم‌اکنون ناممکن به نظر می‌رسند. بخش دیگری از این برنامه به طراحی لباس‌های فضایی جدید یا ساختن کاوشگرهایی مربوط می‌شود که بتوانند از جو غلیظ سیاره زهره عبور کنند.

امکان تنفس روی مریخ

بودجه تمامی این برنامه‌ها باید از سوی ناسا تأیید شود و سپس محققان در آن زمینه تحقیقات خود را شروع کنند. به نظر می‌رسد بودجه برنامه هیجان‌انگیز امکان تنفس در مریخ توسط ناسا تأیید شده و طی این پروژه قرار است که O2 قابل حمل را برای نفس کشیدن به سیاره مریخ ببرند.

در این روش ظاهرا از فرآیندی به نام جذب/واجذب نوسان حرارتی برای تولید اکسیژن از اتمسفر مریخ استفاده می‌شود. ژنراتوری که این کار را انجام می‌دهد می‌تواند به دو صورت ثابت یا قابل حمل باشد. اگر برنامه فعلی ناسا برای تولید اکسیژن به خوبی پیش برود، باید منتظر روشی ایمن برای تنفس در مریخ باشیم.

در واقع فکر کنید که اگر مشکل نفس کشیدن در مریخ حل شود، انسان می‌تواند کاوش‌های بیشتر انجام دهد. از طرفی همان‌طور که در طرح اولیه گفته شده می‌تواند به دو صورت ثابت و قابل حمل باشد و در هر دو حالت باعث می‌شود تا بتوانند آن را برای نقاط دیگر حمل کنند.

در واقع ناسا با این موفقیت می‌تواند برای اولین بار انسان را روی سیاره سرخ پیاده کند. در همین راستا معاون ارشد اداره مأموریت‌های فضایی ناسا گفته است که برای تحقق بخشیدن به مأموریت‌های علمی-تخیلی و کاوش دیگر سیارات عالم نیازمند تکنولوژی‌های جدیدتری هستیم.

امکان تنفس روی مریخ

تا به امروز ناسا هزینه‌های زیادی برای برنامه‌هایی کرده که ایده اولیه آنها در فیلم‌های سینمایی بوده است و برنامه‌های فعلی آن کاوش در دیگر سیارات است. همان‌طور که گفتیم یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ناسا که تا دو سال دیگر بودجه اولیه‌اش را دریافت خواهد کرد، ساخت فضاپیمایی برای بررسی سیاره زهره است.

پروژه جذاب دیگری که می‌تواند اسرار بیشتری از سیاره مریخ را فاش کند، ساخت ربات کوهنوردی است که قادر به کاوش غارهای زیرسطحی مریخ است. اگرچه این پروژه‌ها به اندازه برنامه تنفس انسان در مریخ جذاب نیستند، اما درک بهتری از آن به ما می‌دهند. ساخت کاوشگری که بتواند جو تمام سیارات را مورد بررسی قرار دهد نیز از دیگر برنامه‌های ناسا است.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.