تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۶:۰۷
کد خبر : 47792

تکمیل باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) تا اواسط تابستان

تکمیل باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) تا اواسط تابستان

شهردار منطقه ۱۷ تهران خبر داد تکمیل باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) تا اواسط تابستان شهردار منطقه ۱۷ تهران در تشریح آخرین جزییات روند تکمیل باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) از تکمیل ۶ کیلومتر مسیر دوچرخه و پیاده..

شهردار منطقه ۱۷ تهران خبر داد

تکمیل باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) تا اواسط تابستان

تکمیل باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) تا اواسط تابستان

شهردار منطقه ۱۷ تهران در تشریح آخرین جزییات روند تکمیل باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) از تکمیل ۶ کیلومتر مسیر دوچرخه و پیاده راه در قالب تکمیل این طرح تا اواسط تابستان سال جاری خبر داد.

داود لطفی در گفتگو با ایسنا، در تشریح روند تکمیل پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) در منطقه ۱۷ گفت: این پروژه بسیار مهم و فاخر به صورت کلی در منطقه۱۷ و ۱۸ اثرات اجتماعی، زیست محیطی، عمرانی و گردشگری خواهد داشت. پروژه ای که بر روی راه آهن تهران-تبریز اجرا خواهد شد.

وی افزود: تونل خط آهن تهران-تبریز در زیر قرار گرفته و فضای روی سطح آن در دوره مدیریت آقای حناچی طی توافق نامه ای از سوی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، بهره برداری آن در قالب ۱۸۰ میلیارد تومان به شهرداری تهران سپرده شد.

وی ادامه داد: این پروژه به صورت کلی ۹ کیلومتر است که حدود ۳ کیلومتر آن در منطقه ۱۷ واقع شده و مابقی آن در منطقه۱۸ به طوری که محدوده منطقه ۱۷ این پروژه از میدان مدافعین حرم تا تقاطع بزرگراه آیت الله سعیدی است و مقرر شده تا در آن فعالیت های همچون ایجاد فضای سبز، موضوعات رفاهی و گردشگری که زیست پذیری و کمبود سرانه های منطقه را جبران می کند؛ شکل بگیرد.

وی تاکید کرد: باتوجه به تراکم جمعیتی بالا و بافت فشرده منطقه با کمبود زمین مواجه هستیم که انتقال راه آهن تهران-تبریز به زیرسطح این فرصت را به مدیریت شهری داده تا از آن استفاده بهینه را داشته باشد. باتوجه به نگاه معمارانه شهردار فعلی تهران به شهر این فرصت به خوبی شناسایی شده و طی فراخوانی طرح های متعددی برای استفاده از این زمین پذیرش شد که در نهایت طرح یکی از گروه های ایرانی برگزیده شد.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح پیاده راه ، مسیر دوچرخه سواری، فضای سبز و کوشک هایی که خدمات رفاهی گردشگری به شهروندان ارائه می کنند احداث خواهد شد. این فضا به عنوان کریدور باز شهری فقط حفظ و در اختیار عموم شهروندان قرار می گیرد. در حقیقت در منطقه ۱۷ مسیر دوچرخه سواری ایمن به طول ۳کیلومتر به صورت رفت و برگشت ایجاد می شود که در مجموع ۶ کیلومتر مسیر دوچرخه احداث می شود و در کنار آن یک نوار فضای سبز نیز قرار خواهد گرفت.

شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به اینکه در حال حاضر دو کارگاه یکی از غرب بزرگراه آیت الله سعیدی و دیگری از شرق منطقه یعنی میدان مدافعین حرم تجهیز شده است، افزود: این پروژه در منطقه ۱۷ در بخش احداث مسیر دوچرخه سواری و پیاده راه تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است همچنین فضاهای متعددی از سنوات گذشته در اختیار عموم قرار گرفته که در طراحی جدید هم لحاظ شده است.

وی افزود: عرض این معبر ۳کیلومتر در ۳۴ متر است که حدود ۱۰هکتار زمین را در اختیار شهروندان قرار می دهد که برای نهایی شدن طرح ناگزیر باید ۵۱ پلاک معارض تملک می شد که در راستای تحقق این مهم نیازمند مشارکت شهروندان هستیم که با شهرداری همراهی کنند و با قیمتی که کارشناسی می شود شرایط تملک توسط شهرداری را فراهم کنند.

وی ادامه داد: با تملک این ۵۱ پلاک چینش نقشه ترافیکی محدوده تغییر می کند و با شرایط مطلوب تری شرایط و فرصتی را فراهم می کند که عبور و مرور ایمن و راحت تری برای شهروندان منطقه فراهم شود.

لطفی با تاکید بر اینکه تامین اعتبار این پروژه فرامنطقه ای توسط حوزه معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران و همکاری سازمان نوسازی شهر تهران انجام می شود، ادامه داد: شهرداری منطقه ۱۷ نیز در جهت رفع معارضین طرح و یکسری موضوعات اجرایی به فراخور اجرای طرح اقدامات لازم را انجام می دهد. این پروژه به واسطه گستردگی که دارد و ۸ کوشکی که باید در آن ساخته شود در منطقه ۱۷ از اهیمت بسزایی برخوردار است که ۲ کوشک در اولویت اقدام است و یکی از آنها در میدان مدافعین حرم و دیگری در امام زاده حسن قرار دارد و ۶ کوشک دیگر نیز در اولویت بعدی قرار دارند.

وی افزود: از سوی دیگر ۴ سوله در محدوده منطقه قرار دارد که برای راه آهن جمهوری اسلامی بود و تعیین تکلیف شده و با توجه به تغییر نقشه های فنی خوشبختانه در حال نهایی شدن است تا دو سوله در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد که فرصت مضاعفی برای شهروندان منطقه هم به لحاظ گشایش فضا و هم به لحاظ تامین سرانه ها ایجاد می کند، همچنین با همکاری راه آهن، ساختمان مانیتورینگ در حال تکمیل است که با تکمیل آن منظر شهری در محدوده بهبود پیدا خواهد کرد.

شهردار منطقه ۱۷ تاکید کرد: قطعا بارگذاری سنگین روی این پروژه به صورت فضای تجاری نخواهیم داشت؛ مسئله ای که مورد تاکید شهردار تهران بوده تا گشایش فضا در منطقه اتفاق بیافتد. امیدواریم باتوجه به سرعت خوب پروژه در منطقه۱۷ بر اساس پیش بینی که داریم در اواسط تابستان مسیر دوچرخه و پیاده راه تکمیل شود که این موضوع به تثبیت طرح کمک می کند و این فضا را در اختیار عموم قرار می دهد و رفاه شهری نسبی را در منطقه فراهم می کند.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.