تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۸:۱۵
کد خبر : 38162

توییتر اطلاعات نادرست مربوط به کرونا را برچسب گذاری می‌کند

توییتر اطلاعات نادرست مربوط به کرونا را برچسب گذاری می‌کند

توییتر اطلاعات نادرست مربوط به کرونا را برچسب گذاری می‌کندتوییتر روز دوشنبه اعلام کرد که شروع به برچسب‌گذاری توییت‌هایی می‌کند که اطلاعات نادرست و گمراه‌کننده در مورد واکسن ویروس کرونا را به اشتراک می‌گذارند. این برچسب حاوی پیوندهایی خواهد بود که به اطلاعات مربوط به آژانس‌های رسمی مانند مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها متصل خواهد شد. توییتر قصد دارد سیستمی را برای مجرمین که ممکن است پس از پنج بار اخطار به آن‌ها، منجر به قفل حساب و تعلیق دائمی آن شود.
نشر اطلاعات نادرست در مورد ویروس کرونا پس از پنج بار، باعث تعلیق دائمی حساب فرد خاطی می‌شودعملکرد این برچسب‌های جدید شبیه به اقدامات مبارزه با اطلاعات غلط فیس بوک یا شبیه اقداماتی است که در ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا توسط توییتر منتشر شده است. این برچسب‌ها به شکل متنی در زیر توییت‌های گمراه‌کننده، با پیوند متصل به اطلاعات صحیح منابع رسمی یا صفحه مربوط به قوانین توییتر ظاهر می‌شوند. توییتر گفت این برچسب‌ها را از طریق ترکیبی از سیستم‌های بررسی دستی و خودکار برای توییت‌های مختلف اعمال خواهد کرد و در ابتدا مطالب را به زبان انگلیسی بررسی می‌..

توییتر اطلاعات نادرست مربوط به کرونا را برچسب گذاری می‌کند

توییتر روز دوشنبه اعلام کرد که شروع به برچسب‌گذاری توییت‌هایی می‌کند که اطلاعات نادرست و گمراه‌کننده در مورد واکسن ویروس کرونا را به اشتراک می‌گذارند. این برچسب حاوی پیوندهایی خواهد بود که به اطلاعات مربوط به آژانس‌های رسمی مانند مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها متصل خواهد شد. توییتر قصد دارد سیستمی را برای مجرمین که ممکن است پس از پنج بار اخطار به آن‌ها، منجر به قفل حساب و تعلیق دائمی آن شود.

نشر اطلاعات نادرست در مورد ویروس کرونا پس از پنج بار، باعث تعلیق دائمی حساب فرد خاطی می‌شود

عملکرد این برچسب‌های جدید شبیه به اقدامات مبارزه با اطلاعات غلط فیس بوک یا شبیه اقداماتی است که در ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا توسط توییتر منتشر شده است. این برچسب‌ها به شکل متنی در زیر توییت‌های گمراه‌کننده، با پیوند متصل به اطلاعات صحیح منابع رسمی یا صفحه مربوط به قوانین توییتر ظاهر می‌شوند. توییتر گفت این برچسب‌ها را از طریق ترکیبی از سیستم‌های بررسی دستی و خودکار برای توییت‌های مختلف اعمال خواهد کرد و در ابتدا مطالب را به زبان انگلیسی بررسی می‌کند.

توییتر در سیاست جلوگیری از نشر اطلاعات گمراه‌کننده ویروس کرونا استانداردهای خاصی را برای برچسب‌گذاری در نظر گرفته است، اما به‌طور کلی، این شرکت پنج نوع اطلاعات نادرست یا گمراه‌کننده را هدف قرار داده است:

  • اطلاعات نادرست در مورد ماهیت ویروس کرونا
  • اطلاعات غلط در مورد اثرات درمان و اقدامات پیشگیرانه در مورد این ویروس
  • اطلاعات مربوط به مقررات، محدودیت‌ها و معافیت‌های مربوط به مشاوره بهداشتی که نادرست هستند
  • اطلاعات غلط در مورد شیوع ویروس و خطر عفونت یا مرگ در اثر آن
  • معرفی کردن خود در توییتر به‌صورت نادرست (به‌عنوان مثال، ادعای پزشک بودن یا مقام مربوط به سیستم بهداشت عمومی)

برچسب‌گذاری اطلاعات نادرست حساب‌های مختلف توییتر، از زمان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا شروع شد

توییتر کرونا

این برچسب‌ها همچنین به سیستم هشدار جدیدی که برای جلوگیری از نشر اطلاعات غلط مربوط به ویروس کرونا ایجاد شده است، اضافه می‌شود. توییت‌های ناصحیح و برچسب خورده به‌عنوان اخطار محسوب می‌شوند. اگر توییتر به این نتیجه برسد که ارائه نادرست اطلاعات هنگام زیر سؤال بردن درمان ویروس کرونا برای مردم بسیار خطرناک خواهد بود و توهم توطئه بزرگ‌تری را در رابطه با ویروس ایجاد می‌کند (به‌عنوان مثال، ایده‌ای که بیان می‌کند ریز تراشه‌ای که برای ردیابی افراد استفاده می‌شود، در واکسن گنجانده شده است)، ممکن است توییت‌ها را نیز حذف کند. این نوع توییت‌ها دو اخطاره در نظر گرفته شده است. اگر میزان اخطارها به پنج برسید، این شرکت اقدامات مختلفی را در توییتر نسبت به حساب فرد خاطی آغاز خواهد کرد.

وقتی سیاستمدارانی از جمله روسای جمهور سابق آمریکا اطلاعات نادرستی را به توییت‌ها اضافه می‌کنند، برچسب‌گذاری‌های توییتر شروع شد. این سیاست بخشی از یک استراتژی بزرگ‌تر برای مقابله با نشر اطلاعات غلط در توییتر است که شروع آن در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا بود. اگرچه چنین برچسب‌هایی مفید به نظر می‌رسند، اما لزوماً مانع اشتراک‌گذاری اطلاعات غلط به مردم نمی‌شوند. مجازات واقعی افراد خاطی، تعلیق حساب آن‌ها است و آن هم تا زمانی که پنج توییت اشتباه ظاهر شود. این به آن معنی است که پیام‌های اشتباه -اگر زیر پنج مورد باشند- تنها به همراه متن‌های هشداردهنده پخش خواهند شد.

می‌توانید مجازات‌های مختلف توییتر را برای تعدادهای مختلف خطا در زیر مشاهده کنید:

  • تنها یک اخطار: بدون هیچ محدودیتی در سطح حساب
  • دو اخطار: قفل حساب به مدت ۱۲ ساعت
  • سه اخطار: قفل حساب به مدت ۱۲ ساعت
  • چهار اخطار: قفل حساب به مدت ۷ روزه
  • پنج اخطار یا بیشتر: تعلیق دائمی حساب توییتر

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.