تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲
کد خبر : 65368

تویوتا GRMN یاریس ، هاچ بک تند و تیز ژاپنی معرفی شد

تویوتا GRMN یاریس ، هاچ بک تند و تیز ژاپنی معرفی شد

تویوتا GRMN یاریس ، هاچ بک تند و تیز ژاپنی معرفی شد تویوتا GRMN یاریس در نمایشگاه خودروی توکیو معرفی شد. این هاچ بک ویژه بازار ژاپن بوده و فقط ۵۰۰ دستگاه از آن به تولید خواهد رسید. در ادامه..

تویوتا GRMN یاریس ، هاچ بک تند و تیز ژاپنی معرفی شد

تویوتا GRMN یاریس در نمایشگاه خودروی توکیو معرفی شد. این هاچ بک ویژه بازار ژاپن بوده و فقط ۵۰۰ دستگاه از آن به تولید خواهد رسید. در ادامه با مشخصات و امکانات محصول جدید تویوتا آشنا می‌شویم.

تویوتا در نمایشگاه خودرو توکیو از تویوتا GRMN یاریس پرده برداشت. این خودرو به عنوان نسخه قدرتمندتر مدل معروف GR محسوب می‌شود که ویژه بازار ژاپن طراحی شده و قرار است فقط ۵۰۰ دستگاه از آن به تولید برسد.

مشخصات تویوتا GRMN یاریس

تویوتا GRMN یاریس

تویوتا برای GRMN یاریس نسبت به GR یاریس تغییرات زیادی را در نظر گرفته است و آن را در سه مدل معمولی، پکیج پیست و پکیج رالی به فروش خواهد رساند که البته تمام نسخه‌ها فاقد صندلی‌های عقب خواهند بود. همچنین طراحان کاپوت را با مدل فیبر کربنی جایگزین کردند و این هاچ بک ژاپنی اکنون در داخل از صندلی‌های اسپرت ریکارو بهره می‌برد.

تویوتا GRMN یاریس

طراحان با هدف ارتقای استحکام بدنه حدود ۵۴۵ نقطه جوش بیشتری را برای تویوتا GRMN یاریس نسبت به GR یاریس در نظر گرفتند. این خودرو از همان موتور ۱.۶ لیتری ۳ سیلندر نسخه GR یاریس بهره می‌برد، اما قدرت این پیشرانه اکنون از ۲۶۱ اسب بخار به ۲۷۲ اسب بخار و گشتاور آن نیز از ۳۷۰ نیوتن‌متر به ۳۹۰ نیوتن‌متر افزایش پیدا کرده است.

تویوتا GRMN یاریس

ضرایب گیربکس ۶ سرعت دستی نیز در نسخه جدید نسبت به نسخه GR نزدیک‌ترند. علاوه بر این، تویوتا به جای دیفرانسیل تورسن که در GR یاریس وجود دارد، برای مدل جدید در جلو و عقب از دیفرانسیل‌های لغزش محدود مکانیکی استفاده کرده است. از ویژگی‌های نسخه پکیج این هاچ ژاپنی می‌توان به باله جدید جلو، رکاب‌های بزرگ‌تر، بال فیبر کربنی عقب، کمک‌فنرهای قابل تنظیم بلیستن، ترمزهای بزرگ‌تر و رینگ‌های ۱۸ اینچی منحصربه‌فرد ساخت BBS اشاره کرد.

تویوتا GRMN یاریس

تویوتا اعلام کرد وزن این نسخه جدید نسبت به GR یاریس حدود ۲۰ کیلوگرم کاهش پیدا کرده است. مشتریان تویوتا GRMN یاریس می‌توانند آن را در پکیج پیست با رنگ فولادی مات نیز سفارش دهند که البته این خودرو در این رنگ فقط در ۵۰ دستگاه به فروش خواهد رسید. همچنین نسخه پکیج رالی این خودرو نیز از یک رول بار، یک مجموعه گِل‌پخش‌کن، کمک‌فنرها و میله‌های تثبیت‌کننده جدید بهره می‌برد. ضمن این که وزن نسخه پکیج رالی نسبت به GR یاریس حدود ۳۰ کیلوگرم کاهش پیدا کرده است.

تویوتا GRMN یاریس

تویوتا GRMN یاریس با قیمت پایه حدود ۶۴ هزار و ۱۰۰ دلار به فروش می‌رسد که البته مشتریان برای نسخه پکیج رالی حدود ۷۳ هزار و ۴۰۰ دلار و برای نسخه پکیج پیست باید حدود ۷۴ هزار و ۲۰۰ دلار پرداخت کنند. از آنجایی که فقط ۵۰۰ دستگاه از این هاچ بک ژاپنی تولید خواهد شد، تویوتا قصد دارد از میان متقاضیان قرعه کشی کرده و این خودرو را به برندگان قرعه کشی عرضه کند.

منبعcarscoopsمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.