تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
کد خبر : 62277

تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ با موتور ۶ سیلندر جدید به جنگ رالی داکار می‌رود

تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ با موتور ۶ سیلندر جدید به جنگ رالی داکار می‌رود

تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ با موتور ۶ سیلندر جدید به جنگ رالی داکار می‌رودتویوتا با تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ – ۲۰۲۲ Toyota Hilux Revo GR Sport، قدرتمندتر از همیشه بازگشته است تا در فصل ۲۰۲۲ مسابقات رالی داکار به ..

تویوتا هایلوکس 2022تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ با موتور ۶ سیلندر جدید به جنگ رالی داکار می‌رود

تویوتا با تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ – ۲۰۲۲ Toyota Hilux Revo GR Sport، قدرتمندتر از همیشه بازگشته است تا در فصل ۲۰۲۲ مسابقات رالی داکار به خوبی بدرخشد.

«تویوتا گازو ریسینگ» (Toyota Gazoo Racing)، برند موتور اسپرت تویوتا در حال توسعه نسخه ویژه تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ با نام دقیق Toyota GR DKR Hilux T1+ برای رالی داکار است. این خودرو از موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی تویوتا لندکروز با چند ماد سفارشی برخوردار است و ۲ ژانویه ۲۰۲۲ مصادف با ۱۲ دی ۱۴۰۰ در صحرای عربستان طی رالی داکار برای اولین بار به نمایش گذاشته خواهد شد.

تویوتا هایلوکس 2022

نسخه ویژه تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ علی‌رغم پیشرانه‌ V6 سبک‌تر نسبت به مدل سال گذشته که دارای پیشرانه گازی ۵ لیتری V8 بود، کمی سنگین‌تر شده و وزن آن به ۲۰۰۰ کیلوگرم رسیده است تا با مقررات فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی مطابقات پیدا کند. همچنین این پیشرانه V6 در قسمت پشتی خودرو تعبیه شده است تا بهترین توزیع وزن ممکن را برای خودرو فراهم کند.

تویوتا اگرچه ارقام مشخصی را به اشتراک نگذاشته، مدعی شده است که پیشرانه V6 نسخه ویژه هایلوکس ۲۰۲۲ قدرت بیشتری را در طول مسابقه ارائه خواهد داد. برای اینکه دید بهتری داشته باشید، لازم به ذکر است که پیشرانه V6 تویوتا لندکروز ۲۰۲۲ قدرت ۴۰۹ اسب بخار و گشتاور ۶۴۹ نیوتون‌متر در حداقل ۲۰۰۰ دور بر دقیقه را به تولید می‌رساند.

تویوتا هایلوکس 2022

تویوتا لندکروز ۲۰۲۲ در برخی از بازارها از پیشرانه دیزلی V6 توئین توربو با قدرت ۳۰۴ اسب بخار و گشتاور ۶۹۹ نیوتون‌متر بهره می‌برد ولی پیشرانه گازی در سرعت‌های بالاتر می‌تواند قدرت بیشتری تولید کند. به‌صورت کلی می‌توان تخمین زد که نسخه ویژه هایلوکس ۲۰۲۲ حتی به قدرت بیشتر از ۴۵۰ اسب بخار نیز دست پیدا خواهد کرد.

علاوه بر این‌ها، تغییری در سیستم تعلیق نسخه ویژه تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ صورت گرفته است؛ میزان حرکت سیستم تعلیق پیش از فشرده شدن که در مدل قبلی ۲۸۰ میلی‌متر بود، اکنون به ۳۵۰ میلی‌متر رسیده است. همچنین طول تایرهای آفرود این خودرو به ۳۷ اینچ افزایش پیدا کرده است درحالی که در مدل قبلی ۳۲ اینچ بود. رنگ‌بندی مخصوص تویوتا گازو ریسیسنگ که شامل قرمز، سفید و مشکی می‌شود هم به خوبی به چشم می‌آید.

تویوتا هایلوکس 2022

تویوتا گازو ریسینگ یک تیم چهار نفره با رهبری دو راننده باسابقه «ناصر العطیه» (Nasser Al-Attiyah) و «متیو بامل» (Mathieu Baumel) را به رالی داکار ۲۰۲۲ خواهد فرستاد. این رقابت با مسیری در جهت گردش عقربه‌های ساعت، از ۲ ژانویه (۱۲ دی) در شهر حائل آغاز می‌شود و ۱۴ ژانویه (۲۴ دی) در جده به پایان می‌رسد. «گلین هال» (Glyn Hall)، رئیس تیم تویوتا گازو ریسینگ اظهار داشته است که خودروی Toyota GR DKR Hilux T1+ رقابت را به «سطحی جدید» خواهد برد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.