تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵
کد خبر : 47176

تویوتا بخش خودروهای خودکار کمپانی Lyft را به قیمت ۵۵۰ میلیون دلار خریداری خواهد کرد

تویوتا بخش خودروهای خودکار کمپانی Lyft را به قیمت ۵۵۰ میلیون دلار خریداری خواهد کرد

تویوتا بخش خودروهای خودکار کمپانی Lyft را به قیمت ۵۵۰ میلیون دلار خریداری خواهد کردکمپانی لیفت (Lyft) در حال فروش بخش تولید اتوموبیل‌های خودکار خود به یکی از شرکت‌های تابع ابرتولیدکننده خودروی ژاپنی یعنی تویوتا است. کمپانی سهامی Planet Holdings که یکی از زیرشاخه‌های تویوتا محسوب می‌شود، قرار است این بخش از شرکت لیفت را به قیمت ۵۵۰ میلیون دلار ( ۲۰۰ میلیون دلار به صورت مستقیم و ۳۵۰ میلیون دلار دیگر طی مدت پنج سال) خریداری نماید. این کمپانی حمل و نقل مجازی اعلام کرده است که امسال به ذخیره مالی ۱۰۰ میلیون دلاری دست یافته‌اند که در نهایت باعث بهتر شدن جایگاه برند آن‌ها خواهد شد.
برند تویوتا با لیفت به توافق رسیده است که از ناوگان حمل و نقل این کمپانی برای تبلیغ هر کدام از محصولاتی که از این به بعد زیر نظر زیرشاخه آن یعنی Planet Holdings تولید می‌شود، استفاده نماید. این معامله که پیش‌بینی می‌شود در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ نهایی شود، مهر تأییدی به پایان ماجراجویی‌های لیفت در عرصه تولید و تحقیق درباره اتوموبیل‌های خودکار می‌زند؛ بنابراین، این کمپانی به کاری که در آن متخصص است، یعنی حمل و نقل مجا..

تویوتا بخش خودروهای خودکار کمپانی Lyft را به قیمت ۵۵۰ میلیون دلار خریداری خواهد کرد

کمپانی لیفت (Lyft) در حال فروش بخش تولید اتوموبیل‌های خودکار خود به یکی از شرکت‌های تابع ابرتولیدکننده خودروی ژاپنی یعنی تویوتا است. کمپانی سهامی Planet Holdings که یکی از زیرشاخه‌های تویوتا محسوب می‌شود، قرار است این بخش از شرکت لیفت را به قیمت ۵۵۰ میلیون دلار ( ۲۰۰ میلیون دلار به صورت مستقیم و ۳۵۰ میلیون دلار دیگر طی مدت پنج سال) خریداری نماید. این کمپانی حمل و نقل مجازی اعلام کرده است که امسال به ذخیره مالی ۱۰۰ میلیون دلاری دست یافته‌اند که در نهایت باعث بهتر شدن جایگاه برند آن‌ها خواهد شد.

برند تویوتا با لیفت به توافق رسیده است که از ناوگان حمل و نقل این کمپانی برای تبلیغ هر کدام از محصولاتی که از این به بعد زیر نظر زیرشاخه آن یعنی Planet Holdings تولید می‌شود، استفاده نماید. این معامله که پیش‌بینی می‌شود در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ نهایی شود، مهر تأییدی به پایان ماجراجویی‌های لیفت در عرصه تولید و تحقیق درباره اتوموبیل‌های خودکار می‌زند؛ بنابراین، این کمپانی به کاری که در آن متخصص است، یعنی حمل و نقل مجازی خواهد پرداخت. سال پیش هم کمپانی Uber پروژه ساخت اتوموبیل‌های خودکار خود را به Aurora، استارتاپی تأسیس شده توسط یکی از بنیان‌گذاران گوگل واگذار کرد.

مطالب مرتبط:

  • بازی گرن توریسمو در مسابقات المپیک حاضر خواهد بود
  • برترین ابرخودرو های ۲۰۲۱؛ سریع و خشن

البته پروژه تولید خودروی بدون راننده لیفت همانند اوبر یک شکست به تمام معنا نبود، بلکه مقیاسی کوچک‌تر داشت و با هدف سوددهی کم راه‌اندازی شده بود. این پروژه محدود بیش‌تر به منظور همکاری با تولیدکننده اتومبیل آمریکایی به نام Aptiv شروع شد و مقصود آن امتحان اتوموبیل‌های بدون راننده برای سفرهای امن درون‌شهری در منطقه وگاس بود. هم‌اکنون این برنامه توسط کمپانی شریک Aptiv یعنی Motional، و زیر نظر هیوندا پیگیری می‌شود.

لیفت بخش تولید خودروی خودکار خود را در سال ۲۰۱۷ با هدف این که تا سال ۲۰۲۱ بیش‌تر ناوگان این کمپانی را اتوموبیل‌های بدون راننده تشکیل خواهند داد، تأسیس نمود. این کمپانی صدها مهندس را در یک ساختمان مجهز در پالو آلتوی کالیفرنیا برای کار بر روی این پروژه گرد هم آورد. در سال ۲۰۱۸، این برند استارتاپ انگلیسی Blue Vision Labs را به قیمت ۷۲ میلیون دلار با امید کمک به این پروژه خریداری نمود.

اما پیش‌بینی‌های لیفت مبنی بر این که خودروهای بدون راننده به زودی جای خود را در بازار باز خواهند کرد هیچ‌گاه به حقیقت نپیوست. در حقیقت، به جز چندین موفقیت تکنیکی، این کمپانی هرگز نتوانست محصولات خود در این زمینه را به تولید انبوه برساند. بسیاری از اتوموبیل‌های بدون راننده هنوز در مرحله آزمایش و تست قرار دارند و بسیاری از آن‌ها حتی رنگ تولید را به خود نمی‌بینند.

در سمت دیگر اما تویوتا ایده‌های خود در این عرصه را تا حدود زیادی مخفی و دست‌نخورده نگه داشته است. این برند ژاپنی که بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو در جهان محسوب می‌شود، چندی پیش اطلاعاتی درباره آزمایشات خود بر روی سنسورهای کنترل خودکار و چندین اتوموبیل مربوط به آن منتشر کرد، اما ما تعداد بسیار کمی از این تجربیات را به چشم خود مشاهده کردیم.

این کمپانی هم‌چنین برنامه داشت تا سیستم حمل‌ و نقل خودکار خود را به صورت محدود در مرکز شهر توکیو طی المپیک ۲۰۲۰ به آزمایش برساند که به دلیل شیوع ویروس کرونا و به تعویق افتادن رویداد المپیک، این پروژه هم به تأخیر افتاد. تویوتا علاوه بر تمام این‌ها، یک سرمایه‌گذاری عظیم ۴۰۰ میلیون دلاری بر روی استارتاپ راننده خودکار Pony.ai که در ایالات متحده و چین فعال است، انجام داده است.

کمپانی تویوتا در مدت اخیر نرم‌افزار راننده خودکار خود به نام Chauffeur را توسعه داده است که به صورت خنده‌داری شبیه به اسم رمزی است که گوگل برای پروژه خودروهای بدون راننده خود برگزیده است. این پروژه گوگل تحت مدیریت کریس آرمسون (Chris Urmson)، مدیرعامل جدید استارتاپ Aurora در حال پیشرفت است.

منبع: The Verge

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.