تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۵۵
کد خبر : 63416

تویوتا با تاکومای برقی به جنگ پیکاپ های الکتریکی بازار می‌رود

تویوتا با تاکومای برقی به جنگ پیکاپ های الکتریکی بازار می‌رود

تویوتا با تاکومای برقی به جنگ پیکاپ های الکتریکی بازار می‌رود تویوتا قصد دارد با عرضه تاکومای برقی با پیکاپ های الکتریکی بازار نظیر سایبرتراک و فورد F150 الکتریکی رقابت کند. در ادامه با این..

تویوتا با تاکومای برقی به جنگ پیکاپ های الکتریکی بازار می‌رود

تویوتا قصد دارد با عرضه تاکومای برقی با پیکاپ های الکتریکی بازار نظیر سایبرتراک و فورد F150 الکتریکی رقابت کند. در ادامه با این پیکاپ برقی جدید تویوتا آشنا می‌شویم.

تویوتا و برند لوکس آن یعنی لکسوس اخیرا از ۱۵ خودرو الکتریکی پرده برداشتند که در میان آنها یک پیکاپ برقی مشابه تاکوما و تاندرا توانست نگاه‌ها را به خود جلب کند. این پیکاپ غول‌پیکر الکتریکی به باور بسیاری از کارشناسان حوزه خودرو آینده تاکوما و بخش پیکاپ‌های این خودروساز ژاپنی را نشان خواهد داد.

توسعه تاکومای برقی برای رقابت با پیکاپ های الکتریکی

تاکومای برقی

در نگاه اولیه به این پیکاپ متوجه خواهیم شد که از لحاظ ابعاد به تویوتا تاکوما شباهت زیادی دارد. در نمای جلو به دلیل الکتریکی بودن شاهد یک جلوپنجره با حالت بسته هستیم. طراحان دو نوار افقی باریک را برای عبور جریان هوا در بالا و در پایین جلوپنجره در نظر گرفتند. همچنین طراحان برای جلوگیری از سادگی زیاد از طراحی مشبک و به شکل لانه زنبوری روی پنل سفید جلوپنجره استفاده کردند.

چراغ‌های جلو این خودرو نسبت به تاکوما از طراحی جدیدی بهره می‌برند. نصب دو مجرای ورودی هوا روی لبه فندرهای مشکی رنگ گلگیرهای جلو یکی دیگر از نکات طراحی این خودرو محسوب می‌شود. ترکیب ورودی‌های هوا و طرح چراغ‌ها توانستند نمای خشن و تهاجمی را در این پیکاپ الکتریکی به وجود آورند. البته در حال حاضر تصویری از نمای عقب و طراحی داخلی این خودرو در دست نیست.

تاکومای برقی

این خودروساز ژاپنی مانند بخش طراحی داخلی خودرو از مشخصات فنی آن نیز جزئیاتی را منتشر نکرده است، اما شنیده‌ها حاکی از آن است تویوتا قصد دارد تاکومای برقی را روی پلتفرم TNGA-F بسازد. از این رو این پیکاپ الکتریکی از لحاظ پلتفرم به تویوتا لندکروزر جدید، نسل جدید لکسوس LX و تویوتا تاندرا مشترک خواهد بود. روی این پلتفرم می‌توان انواع موتورهای الکتریکی و باتری‌های ویژه آنها را نصب کرد.

مدیران ارشد تویوتا اعلام کردند این خودروساز تا سال ۲۰۳۰ میلادی در سبد محصولات خود حدود ۳۰ خودرو برقی را عرضه خواهد کرد و تا سال ۲۰۳۵ میلادی به یک خودروساز تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد.

منبعmotor1منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.