تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
کد خبر : 46786

توهین به کشورم را نمی پذیرم

توهین به کشورم را نمی پذیرم

توهین به کشورم را نمی پذیرم تهیه کننده و کارگردان «کارواش» با اشاره به انصراف این فیلم از حضور در جشنواره فیلم های کردی لندن، گفت: متاسفانه در یک اقدام سوال برانگیز این جشنواره، مستند «کارواش» که تولید شده در شهر مریوان استان کردستان ایران است را به کشوری خیالی به نام کردستان شرقی نسبت داده است.
ب..

توهین به کشورم را نمی پذیرم

توهین به کشورم را نمی پذیرم

تهیه کننده و کارگردان «کارواش» با اشاره به انصراف این فیلم از حضور در جشنواره فیلم های کردی لندن، گفت: متاسفانه در یک اقدام سوال برانگیز این جشنواره، مستند «کارواش» که تولید شده در شهر مریوان استان کردستان ایران است را به کشوری خیالی به نام کردستان شرقی نسبت داده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ محسن سخا افزود: این اقدام جشنواره فیلم های کردی لندن را بی احترامی به کشورم، مردم کشورم و سبب ایجاد حس جدایی طلبانه و تجزیه طلبانه سرزمینم ایران می دانم، مردمی با نژاد و قومیت های مختلف که در صلح و آرامش در کنار هم در کشور متحد ایران زندگی می کنند. هیچ گونه توهینی را نمی پذیرم و در همین راستا طی ایمیلی به دبیر جشنواره از ایشان در این مورد توضیح خواستم و ضمنا فیلمم را از تمام بخش‌های جشنواره خارج کردم.

سخا در متن ایمیلش به دبیر جشنواره فیلم کردی لندن آورده است:

«سینما دریچه‌ای به سوی زیبایی‌های جهان است. سینما دروازه‌ای برای شناخت و معرفی آداب و رسوم همه تمدن‌ها است. سینما پلی است که کمک می‌کند تا مردم از سراسر جهان به یکدیگر نزدیک‌تر شوند.

تیم تولید مستند «کارواش» در بستری از همین معانی مراحل ساخت و تولید این مستند را در شهر مریوان از کشور ایران پیش برد.
اما متاسفانه با نادیده گرفتن این مفهوم و این کارکرد سینما، منابع رسمی فستیوال به اشتباه، کشور مبدا این مستند را کردستان شرقی (هیچ کشوری به نام شرق کردستان وجود ندارد) ذکر کرده‌اند.
در حالی که این مستند در استان کردستان از کشور ایران تولید شده باشد. تیم تولید مستند «کارواش» معتقد است که این حرکت خلاف معنای حقیقی سینما و یک اقدام غیر حرفه‌ای و توهینی به تهیه کنندگان و مردم ایران است.
با توجه به آنچه گفته شد، به عنوان تهیه‌کننده‌ی اثر، با کمال احترام از شما درخواست می‌کنم که مستند کارواش را از تمام بخش‌های جشنواره‌ی فیلم کردی لندن خارج کنید.
همچنین انتظار آن می‌رود که اشتباه مرتکب شده توسط آن جشنواره در این مورد را پذیرفته و رسماً آن را اعلام نمایید.»
«کارواش» در شبکه مستند سیما تولید شده و با حضور نگین فتاحی و شادمان کامران به گوشه هایی از زندگی این زوج حامی حیوانات در شهر مریوان می پردازد.

امروز همچنین اعلام شد، مستند «فرزندان شب» و انیمیشن «خورشید آسمان، خورشید کاشی» محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از جشنواره فیلم‌های کردی لندن خارج شدند.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.