تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
کد خبر : 64395

تولید ۱۲۰ محصول فناورانه برای توسعه نسل جدید کشاورزی

تولید ۱۲۰ محصول فناورانه برای توسعه نسل جدید کشاورزی

تولید ۱۲۰ محصول فناورانه برای توسعه نسل جدید کشاورزی – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ “محمدصالح خالقی” دبیر شبکه فن‌بازار ملی ایران گفت: ۱۲۰ محصول فناورانه برای توسعه نسل جدید ک..

تولید ۱۲۰ محصول فناورانه برای توسعه نسل جدید کشاورزی – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ "محمدصالح خالقی" دبیر شبکه فن‌بازار ملی ایران گفت: ۱۲۰ محصول فناورانه برای توسعه نسل جدید کشاورزی تولید شده است که این ۱۲۰ محصول فناورانه، در واقع آخرین محصولات فناورانه‌ای است که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به مرحله تولید رسیده و در واقع فاز ورود به بازار است.

وی تصریح کرد: ما پیش از این ۴۰۰ محصول "های‌تک" از محصولاتی که مرتبط با حوزه کشاورزی است را با حمایت معاونت علمی به تولید رساندیم. این محصولات به طور خاص از ۳۰ شرکت دانش‌بنیان است و به صورت کلی در سه حوزه "اینترنت اشیا، فناوری‌های تولید غذا و مهندسی کشاورزی" است.

دبیر شبکه فن‌بازار ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: با توجه به اینکه در جهان دو موضوع کمبود منابع کشاورزی و همچنین امنیت غذایی از اهمیت و اولویت بالایی برخوردار است، تمرکز خود را بر روی محصولات کشاورزی و به صورت خاص تجهیزات کشاورزی انجام داده‌ایم و ان‌شا‌ء‌الله که بتوانیم این محصولات را به بازار برسانیم.

وی ادامه داد:‌ این ۱۲۰ محصول بیشتر در حوزه فناوری‌های کشاورزی و کاشت، داشت و برداشت است و به صورت کاربردی در اتاقک‌های کِشت هوشمند است و چسب‌های معمول باغبانی و انواع کودهایی مورد نیاز کشاورزان از دیگر حوزه‌هایی است که شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها توانستند به این فناوری دست پیدا کنند.

خالقی با اشاره به دستاوردهای تولید این محصولات فناورانه در حوزه کشاورزی گفت: یک موضوع مهمی که در حوزه زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور با آن مواجه هستیم، موضوعات تقاضامحور است، موضوعاتی که باعث می‌شود تولیدکننده‌ای با رفع آن تقاضا بتواند به بهره‌برداری بیشتری برسد که این بهره‌برداری می‌تواند هم طرف عرضه‌کننده را منتفع کند و هم آورده‌ای برای خود متقاضی در راستای کاهش هزینه‌هایش باشد.

وی ادامه داد: این کار در دو بخش ارزی و ریالی دنبال می‌شود. بسیاری از فناوری‌هایی که در داخل کشور بر روی آنها کار می‌شود، باعث می‌شوند که خروج ارز کاهش پیدا کند و از طرفی می‌تواند موجب کاهش هزینه‌های ریالی تولیدکننده باشد. این ۱۲۰ محصولی که تولید شده است فناوری‌هایی در آن به کار برده شده است که هم در ارزآوری برای کشور و خروج آن از کشور کمک کند و هم در راستای کاهش هزینه‌های تولیدکننده باشد.

بررسی جزئیات طرح جهش تولید دانش‌بنیان در مجلس/ اختصاص اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی به سرمایه صندوق نوآوری و شکوفاییصنایع خلاق و فرهنگی راز شادابی اقتصاد دانش‌بنیان کشور استصنایع مستقر در استان هرمزگان به شرکت‌های دانش‌بنیان اعتماد کنند

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.