تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
کد خبر : 16544

تولید واکسن بیماری کرونا بدون همکاری جهانی عملی نمی‌شود!

تولید واکسن بیماری کرونا بدون همکاری جهانی عملی نمی‌شود!

تولید واکسن بیماری کرونا بدون همکاری جهانی عملی نمی‌شود! توسعه و تولید واکسن بیماری کرونا موضوع صحبت‌های جدید مطرح شده از طرف بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس بوده که اطلاعات جالب‌توجهی را در مورد مقابله با پاندمی کووید ۱۹ در آینده مطرح کرده است.
تولید واکسن بیماری کرونا نیازمند همکاری جمعی و پشتکار دولت‌ها و مردم جهان بوده چرا که واکسیناسیون ۷ میلیارد جمعیت زمین آن‌قدرها هم کار راحتی نیست؛ این بخشی از تازه‌ترین صحبت‌های مطرح شده از طرف بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس (Gates Foundation) بوده که در کنار اهدا مبلغ بسیار قابل‌توجهی برای مبارزه با بیماری کووید ۱۹، وضعیت ماه‌ها و سال‌های آینده را مورد توجه قرار داده است.
مارک سازمن (Mark Suzman)، یکی از مدیران بنیاد خیریه گیتس می‌گوید که با وجود نیازمندی به یک بازه زمانی ۱۸ ماهه برای ساخت، آزمایش و تولید انبوه داروی کووید ۱۹، دولت‌ها و تصمیم‌گیرندگان جهانی باید از همین حالا مقدمات لازم برای تولید واکسن بیماری کرونا را فراهم کنند و آمادگی خود را برای ساخت میلیاردها دوز از واکسن مورد نظر بالا ببرند. بنیاد گیتس در کنار مطرح شدن این صحب..

تولید واکسن بیماری کرونا بدون همکاری جهانی عملی نمی‌شود!

توسعه و تولید واکسن بیماری کرونا موضوع صحبت‌های جدید مطرح شده از طرف بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس بوده که اطلاعات جالب‌توجهی را در مورد مقابله با پاندمی کووید ۱۹ در آینده مطرح کرده است.

تولید واکسن بیماری کرونا نیازمند همکاری جمعی و پشتکار دولت‌ها و مردم جهان بوده چرا که واکسیناسیون ۷ میلیارد جمعیت زمین آن‌قدرها هم کار راحتی نیست؛ این بخشی از تازه‌ترین صحبت‌های مطرح شده از طرف بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس (Gates Foundation) بوده که در کنار اهدا مبلغ بسیار قابل‌توجهی برای مبارزه با بیماری کووید ۱۹، وضعیت ماه‌ها و سال‌های آینده را مورد توجه قرار داده است.

مارک سازمن (Mark Suzman)، یکی از مدیران بنیاد خیریه گیتس می‌گوید که با وجود نیازمندی به یک بازه زمانی ۱۸ ماهه برای ساخت، آزمایش و تولید انبوه داروی کووید ۱۹، دولت‌ها و تصمیم‌گیرندگان جهانی باید از همین حالا مقدمات لازم برای تولید واکسن بیماری کرونا را فراهم کنند و آمادگی خود را برای ساخت میلیاردها دوز از واکسن مورد نظر بالا ببرند. بنیاد گیتس در کنار مطرح شدن این صحبت‌ها در مورد نیاز به همکاری جهانی، مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار دیگر را به مقابله با کووید ۱۹ اهدا کرد.

کمک به تولید واکسن بیماری کرونا

بنیاد خیریه میلیاردر بزرگ و انسان دوست، بیل گیتس و همسرش در ماه فوریه مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار را به بحث مبارزه با بیماری کرونا اختصاص داده بود و با اضافه شدن مبلغ جدید، میزان سرمایه اهدایی این بنیاد به ۲۵۰ میلیون دلار می‌رسد. از طرف دیگر سازمن در بیانیه مربوط به اهدای مبلغ جدید اعلام کرده که در صورت موفقیت در تولید واکسن بیماری کرونا تقریبا تمامی ۷ میلیارد نفر انسان ساکن کره زمین باید واکسینه شوند و چنین ظرفیت تولیدی تاکنون بی‌سابقه بوده است؛ به همین دلیل عملی کردن و پخش داروی مورد نظر به شکل انبوه کار چندان راحتی نیست.

مبالغ اهدایی بنیاد بیل گیتس و همسرش صرف تولید بیشتر کیت‌های تست کووید ۱۹، افزایش امکانات برای درمان بیماران و همچنین توسعه و تولید واکسن بیماری کرونا خواهند شد و علاوه بر این‌ها، این دو خیر قصد دارند تا بخش دیگری از مبلغ را به کشورهای فقیر آسیایی و آفریقایی اهدا کنند که زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای مبارزه با کروناویروس جدید را ندارند.

تولید انبوه واکسن بیماری کرونا بدون همکاری جهانی عملی نمی‌شود!

با این وجود بخش قابل‌توجهی از تمرکز تلاش‌های انسان دوستانه این بنیاد خیره متوجه بحث ساخت واکسن کووید ۱۹ خواهد بود. سازمن می‌گوید که در حال حاضر، چیزی در حدود ۱۰۰ داروی مختلف در سطح جهانی به عنوان کاندیدی برای از بین بردن این ویروس مرگبار دستگاه تنفسی در حال توسعه هستند؛ اما نکته مهم اینجاست که تعداد زیادی از مواد دارویی مورد نظر با وجود موفقیت در مقیاس کوچک، برای درمان ۷ میلیارد انسان مناسب نیستند.

سریع‌ترین واکسن دنیا

به صورت کلی همیشه گروه‌های خاصی مانند زنان باردار، کودکان و یا افراد مسن هستند که به برخی داروها واکنش منفی نشان می‌دهند و به دلیل وجود چنین گروه‌هایی باید سخت‌گیری‌هایی برای تولید واکسن بیماری کرونا اعمال شود تا آثار جانبی داروی نهایی به حداقل برسد و یا به صورت کلی شاهد هیچ آثار جانبی در این دارو نباشیم.

به علاوه در صورت مشخص شدن داروی نهایی، باید تیمی از کارشناسان بین‌المللی تحت حمایت ابرقدرت‌های جهانی ناظر فرآیند ساخت واکسن باشند و ایالات متحده باید در کنار چین و سازمان جهانی بهداشت (WHO) دست به دست هم داده تا بشریت را از این بحران جهانی خارج کنند.

همچنین بخوانید:

آخرین اطلاعات در مورد بهبود یافتن از کرونا

اخیرا دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تصمیم خود برای قطع بودجه WHO را اعلام کرده و بنیاد بیل و ملیندا که پس از دولت ایالات متحده، بزرگ‌ترین تامین کننده هزینه‌های این سازمان بوده، در رابطه با تصمیم ترامپ اعلام کرده که بنیاد گیتس سازمان جهانی بهداشت را به عنوان شریکی قابل اعتماد و بسیار قوی قبول دارد.

در کنار تلاش‌های اتحادیه اروپا برای جمع‌آوری کمک‌های لازم به منظور مقابله با کووید ۱۹، سازمن و بنیاد گیتس نسبت به بحث تولید واکسن بیماری کرونا خوش‌بین هستند و معتقدند که واکسینه کردن جهان در مقابل این ویروس دستگاه تنفسی در مدت زمان ۱۲ الی ۱۸ ماه عملی می‌شود؛ با این وجود چنین کاری به عنوان سریع‌ترین زمان صرف شده در طول تاریخ برای ساخت یک واکسن در نظر گرفته می‌شود و عملی کردن آن چندین میلیارد دلار هزینه خواهد برد.

سازمن در پایان تاکید کرد که برگشتن به حالت نرمال بدون تولید واکسن بیماری کرونا امکان‌پذیر نیست، اما هر چه آمادگی کشورها و بازیگران اصلی جهانی برای چنین کاری کمتر باشند، توقف پاندمی کووید ۱۹ هم دیرتر رخ می‌دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.