تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
کد خبر : 23571

تولیدات آیفون در هند به دلیل برخی درگیری‌ها با چین متوقف می‌شود

تولیدات آیفون در هند به دلیل برخی درگیری‌ها با چین متوقف می‌شود

تولیدات آیفون در هند به دلیل برخی درگیری‌ها با چین متوقف می‌شودبه‌روزرسانی: خبرگزاری رویترز صبح امروز گزارش داد که دشواری‌ها در هند که مانع از دریافت محموله‌های قطعات تلفن هوشمند از چین برای طرف قرارداد فاکسکان می‌شد، به پایان رسیده است. این باید منجر به از سرگیری تولید آیفون در هند شود.درگیری‌ها در امتداد مرز هند-چین در ماه گذشته باعث مرگ ۲۰ شهروند هندی شده است که تاثیر منفی بر تولید آیفون و محموله‌ها به هند گذاشت. مقامات هند در حال انسداد محمولات از چین به هند بودند. این قطعات به جا مانده آیفون اپل در بنادر هند نگهداری می‌شدند و یک گروه رایزنی به نمایندگی از شرکت‌های آمریکایی در هند، به وزیر بازرگانی این کشور اظهار کرد که نگهداری محموله از چین می‌تواند شرکت‌های آمریکایی را از انجام تجارت در این کشور منصرف کند.
کارمندان فاکسکان در هند اساساً تمام هفته هیچ اقدامی نمی‌توانند انجام دهندبه گزارش خبرگزاری رویترز، هند همچنان کارها را دشوار می‌کند و همچنان صادرات از چین را مسدود می‌کند. سه منبع در داخل هند به رویترز گفتند که چون سازنده قرارداد اپل فاکسکان نمی‌تواند از دو کارخانه خود در هند ج..

تولیدات آیفون در هند به دلیل برخی درگیری‌ها با چین متوقف می‌شودبه‌روزرسانی: خبرگزاری رویترز صبح امروز گزارش داد که دشواری‌ها در هند که مانع از دریافت محموله‌های قطعات تلفن هوشمند از چین برای طرف قرارداد فاکسکان می‌شد، به پایان رسیده است. این باید منجر به از سرگیری تولید آیفون در هند شود.

درگیری‌ها در امتداد مرز هند-چین در ماه گذشته باعث مرگ ۲۰ شهروند هندی شده است که تاثیر منفی بر تولید آیفون و محموله‌ها به هند گذاشت. مقامات هند در حال انسداد محمولات از چین به هند بودند. این قطعات به جا مانده آیفون اپل در بنادر هند نگهداری می‌شدند و یک گروه رایزنی به نمایندگی از شرکت‌های آمریکایی در هند، به وزیر بازرگانی این کشور اظهار کرد که نگهداری محموله از چین می‌تواند شرکت‌های آمریکایی را از انجام تجارت در این کشور منصرف کند.

کارمندان فاکسکان در هند اساساً تمام هفته هیچ اقدامی نمی‌توانند انجام دهند

به گزارش خبرگزاری رویترز، هند همچنان کارها را دشوار می‌کند و همچنان صادرات از چین را مسدود می‌کند. سه منبع در داخل هند به رویترز گفتند که چون سازنده قرارداد اپل فاکسکان نمی‌تواند از دو کارخانه خود در هند جنوبی دریافت کند، صدها نفر از کارمندان فاکسکان هیچ کاری برای انجام دادن در طول این هفته ندارند. اپل تولید مدل‌های آیفون خاصی را در هند با OG آیفون SE آغاز کرد. در حال حاضر تلفن‌های جدیدتری مانند آیفون XR در هند ساخته شده است. اپل با تولید هندزفری در هند می‌تواند کشور را از اعمال مالیات بر واردات بر روی آن‌ها باز دارد. پایین نگه داشتن قیمت این تلفن‌ها برای یک مصرف کننده هندی مهم است. در حالی که این دومین بازار بزرگ تلفن‌های هوشمند در جهان است، هند به عنوان یک کشور در حال توسعه باقی می‌ماند و در بیشتر مواقع، مصرف کنندگان در آنجا باید خرید تلفن خود را به مدل‌های کم و متوسط ​​محدود کنند. صرفه جویی ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار با جلوگیری از مالیات بر واردات، کالای بزرگی برای مصرف کنندگان در بازار است.

تلفن‌هایی مانند سامسونگ گلکسی A10 می‌توانند یکی از این مزایای بزرگ باشند

گفته می‌شود بیش از ۱۵۰ محموله به تجهیزات هندی فاکسکان از کارخانه‌های این کشور در چین حاوی گوشی هوشمند و سایر قطعات الکترونیکی است، در بندر چنای (Chennai) گیر افتاده و برخی از آن‌ها نیز هم‌اکنون پاکسازی شده‌اند. دو کارخانه تولید کننده در هند در تامیل نادو (Tamil Nadu) و ایالت آندرا پرادش (Andhra Pradesh) واقع شده است. علاوه بر مونتاژ برخی مدل‌های آیفون اپل در کشور، کارخانه‌ها برخی از گوشی‌های شیائومی را نیز مونتاژ می‌کنند. ارزش دوم برای قیمت گذاری پول در هند نقش بسیار خوبی دارد. کارخانه‌ها حقوق و دستمزد هزاران هندی را تامین می‌کنند و بسیاری از آن‌ها در اسکان‌هایی که فاکسکان برای آن‌ها فراهم کرده است، زندگی می‌کنند.

یک منبع در مورد این موضوع به خبرگزاری رویترز گفت:

فاکسکان در وضعیت بسیار بدی قرار داشت … تعداد زیادی از کارگران در خوابگاه ماندند زیرا هیچ کاری وجود ندارد.

در همین حال، وزارت امور خارجه هند برای درخواست اظهار نظر رویترز پاسخی نداد. دو مقام وزارت‌خانه گفتند که بررسی اضافی با توجه به کلیه محموله‌های وارد شده به هند فقط موقتی است و به زودی به پایان می‌رسد.

یک مقام رسمی در هند گفت:

ما نمی‌توانیم ۱۰۰ درصد محموله‌ها را برای همیشه بررسی کنیم … محموله‌های شرکت‌های غیر چینی که تحت تأثیر قرار می‌گیرند در اولویت پاک‌سازی قرار می‌گیرند.

جالب است که گمرک بدون سفارش رسمی این محموله‌ها را عقب نگه داشته است. تأخیر در واردات از چین در زمانی که زنجیره تأمین هنوز تحت تأثیر ویروس کرونا قرار دارد، به هند ضربه می‌زند. گروه‌های رایزنی ایالات متحده هند خواستار مداخله دولت هستند. امروز، وزارت بازرگانی چین اظهار امیدواری کرد که هند اقدامات تبعیض آمیز خود را علیه شرکت‌های چینی ASAP متوقف کند. این کشور اخیراً ۵۹ برنامه چینی از جمله برنامه ویدیویی کوتاه فرم محبوب تیک تاک را ممنوع اعلام کرده است.

به عنوان دومین بازار بزرگ تلفن‌های هوشمند کارخانه، نبرد مرزی بین دو کشور ممکن است تاثیر منفی بر برخی از برندهای برتر گوشی‌های هوشمند چینی در هند داشته باشد. ممکن است قطعه ۳۰ درصدی تلفن هوشمند هندوستان شیائومی چندان آسیب نبیند زیرا این برند گوشی را با قیمتی مناسب و با مشخصات خوب عرضه می‌کند. سامسونگ می‌تواند بزرگترین نفع این درگیری باشد؛ زیرا این یک برند چینی نیست و مدل‌های گلکسی A سامسونگ دارای دوربین‌های با دوام و ماندگاری باتری با قیمت بسیار مناسب است. سامسونگ گلکسی A10 با ۲ گیگابایت حافظه و ۳۲ گیگابایت حافظه آن معادل ۱۰۹ دلار قیمت دارد.

در حال حاضر، تولید این مدل‌های آیفون در هند با این اختلاف نظر ادامه دارد و در این هنگام کارمندان فاکسکان نیز در تعطیلی به سر می‌برند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.