تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۱۶
کد خبر : 70673

توقف ساخت خودروهای بنزینی توسط شرکت خودروسازی BYD

توقف ساخت خودروهای بنزینی توسط شرکت خودروسازی BYD

توقف ساخت خودروهای بنزینی توسط شرکت خودروسازی BYDشرکت خودروسازی BYD که بزرگ‌ترین سازنده‌ی خودروهای الکتریکی در چین است، از تغییر استراتژی تولید خود برای کمک به کاهش انتشار کربن خبر داد.
در بیانیه‌ای ک..

توقف ساخت خودروهای بنزینی توسط شرکت خودروسازی BYD

شرکت خودروسازی BYD که بزرگ‌ترین سازنده‌ی خودروهای الکتریکی در چین است، از تغییر استراتژی تولید خود برای کمک به کاهش انتشار کربن خبر داد.

در بیانیه‌ای که به بازار بورس هنگ‌کنگ ارائه شد، شرکت خودروسازی BYD اعلام کرد با توقف تولید خودروهای مجهز به موتور احتراق داخلی، قصد دارد روی ساخت وسایل نقلیه تمام برقی و هیبریدی تمرکز کند. البته این کمپانی، به طور کامل تولید پیشرانه‌های بنزینی را متوقف نمی‌کند؛ زیرا همچنان از موتورهای کوچک‌تر و پربازده در خودروهای هیبریدی خود استفاده خواهد کرد.

شرکت خودروسازی BYD
شرکت خودروسازی BYD

این اقدام در راستای تعهد دولت چین به کاهش انتشار کربن صورت می‌گیرد. بی وای دی در کنار ولوو، فورد، جنرال موتورز، مرسدس بنز و جگوار لندرور یکی از شرکت‌هایی است که به کمپین از رده خارج کردن خودروهای موتور احتراقی تا سال ۲۰۴۰ پیوسته‌اند.

کمپانی چینی در ماه مارس امسال، ۱۰۴ هزار و ۸۷۸ خودروی مجهز به پیشرانه الکتریکی یا هیبرید (موسوم به NEV) فروخت؛ آن هم در حال که این آمار در مارس سال گذشته، کمتر از ۲۵ هزار دستگاه بود. ریز آمار فروش ماه مارس، شامل ۵۳ هزار و ۶۶۴ خودروی تمام برقی، ۵۰ هزار و ۶۷۴ خودروی هیبریدی و ۵۴۰ خودروی تجاری NEV می‌شود.

با وجود سیاست‌گذاری جدید BYD، این کمپانی تصریح کرد به ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی برای خودروهای بنزینی موجود، ادامه خواهد داد.

منبع :news.hiمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.