تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
کد خبر : 24030

توقف درخواست هنگ‌ کنگ برای بررسی اطلاعات کاربران توسط فیسبوک، توییتر و گوگل

توقف درخواست هنگ‌ کنگ برای بررسی اطلاعات کاربران توسط فیسبوک، توییتر و گوگل

توقف درخواست هنگ‌ کنگ برای بررسی اطلاعات کاربران توسط فیسبوک، توییتر و گوگلفیسبوک، توییتر و گوگل روز دوشنبه گفتند که آن‌ها بررسی درخواست‌های دولت هنگ کنگ برای داده‌های کاربران را متوقف می‌کند، زیرا آن‌ها با دقت بیشتری به قانون جدید امنیت ملی چین که به منطقه تحمیل شده است و بیانگر اصلاحات سیاسی است، می‌پردازند. این قانون که هفته گذشته به اجرا در آمد، افراد با جرم جدا روی، براندازی، سازماندهی و انجام فعالیت‌های تروریستی و تبانی با یک کشور خارجی را مجازات می‌کند. اقدامات تروریستی شامل آتش سوزی و آسیب رساندن به حمل و نقل عمومی است. کسانی که طبق این قانون به جرمی مرتکب شده‌اند با حبس ابد روبرو خواهند شد.
این اقدام غیرمعمول نشان می‌دهد که شرکت‌های فناوری هنوز در تلاشند تا تأثیر قانون بر بیان سیاسی و کاربران آن را کاملاً درک کنند. شرکت‌های Silicon Valley به طور روزمره به عنوان بخشی از تحقیقات جنایی درخواست‌هایی را برای داده‌های کاربران از دولت‌های سراسر جهان، از جمله هنگ کنگ، دریافت می‌کنند.
مقامات هنگ کنگ می‌گویند این قانون تنها «یک اقلیت کوچک» را هدف قرار می‌دهد، اما گروه‌های حقوق بشری مان..

توقف درخواست هنگ‌ کنگ برای بررسی اطلاعات کاربران توسط فیسبوک، توییتر و گوگل

فیسبوک، توییتر و گوگل روز دوشنبه گفتند که آن‌ها بررسی درخواست‌های دولت هنگ کنگ برای داده‌های کاربران را متوقف می‌کند، زیرا آن‌ها با دقت بیشتری به قانون جدید امنیت ملی چین که به منطقه تحمیل شده است و بیانگر اصلاحات سیاسی است، می‌پردازند. این قانون که هفته گذشته به اجرا در آمد، افراد با جرم جدا روی، براندازی، سازماندهی و انجام فعالیت‌های تروریستی و تبانی با یک کشور خارجی را مجازات می‌کند. اقدامات تروریستی شامل آتش سوزی و آسیب رساندن به حمل و نقل عمومی است. کسانی که طبق این قانون به جرمی مرتکب شده‌اند با حبس ابد روبرو خواهند شد.

این اقدام غیرمعمول نشان می‌دهد که شرکت‌های فناوری هنوز در تلاشند تا تأثیر قانون بر بیان سیاسی و کاربران آن را کاملاً درک کنند. شرکت‌های Silicon Valley به طور روزمره به عنوان بخشی از تحقیقات جنایی درخواست‌هایی را برای داده‌های کاربران از دولت‌های سراسر جهان، از جمله هنگ کنگ، دریافت می‌کنند.

مقامات هنگ کنگ می‌گویند این قانون تنها «یک اقلیت کوچک» را هدف قرار می‌دهد، اما گروه‌های حقوق بشری مانند عفو بین الملل نگرانی‌هایی را مبنی بر اینکه پلیس از آن برای سرکوب منتقدین دولت استفاده خواهد کرد، ابراز کرده است. به گزارش نیویورک تایمز، پلیس هنگ کنگ قبلاً معترضین را در راهپیمایی‌های طرفدار دموکراسی دستگیر کرده است. روز دوشنبه، اولین کسی که طبق قانون جدید متهم شده است، توسط دادگاه هنگ کنگ محکوم شد. رویترز گزارش داد که تانگ یینگ-کیت (Tong Ying-kit) با ۲۳ سال سن، پس از ادعای حمل تابلویی با عنوان « هنگ کنگ آزاد» و سپس با موتور خود به درون پلیس رفته است، به تحریک جدایی و تروریسم متهم شده است.

به گزارش تایمز، این قانون همچنین فعالان و نویسندگان را ترغیب کرده است که حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود را حذف کنند تا چیزهایی را که پست می‌کنند، جزو پست‌های خرابکاری به شمار نیاورند. سخنگوی فیسبوک در بیانیه‌ای اظهار کرد:

ما در بررسی درخواست دولت برای داده‌های کاربران از هنگ کنگ متوقف شده و در انتظار ارزیابی بیشتر قانون امنیت ملی، از جمله دقت و احترام رسمی حقوق بشر و مشاوره با کارشناسان بین المللی حقوق بشر هستیم.

این مکث در مورد خدماتی که شرکت فیسبوک ارائه می‌دهد که شامل برنامه پیام رسانی واتساپ و شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز اعمال می‌شود. توییتر گفت که این قانون همچنین در حال بررسی قانون جدید است و این شرکت بلافاصله پس از اجرای قانون، داده‌ها و درخواست‌های اطلاعاتی را از مقامات هنگ کنگ متوقف کرده است. سخنگوی این شرکت گفت که توییتر در مورد روند توسعه و انجام کامل این قانون نگرانی‌های جدی دارد. سخنگوی گوگل روز دوشنبه گفت که این شرکت پاسخ به درخواست داده‌ها از هنگ کنگ را از چهارشنبه، زمانی که این قانون به اجرا در آمد، به حالت تعلیق درآورد. سخنگوی افزود:

در ادامه به بررسی جزئیات قانون جدید خواهیم پرداخت.

قوه مقننه چین یک روز قبل از بیست و سومین سالگرد تحویل هنگ کنگ به چین در تاریخ اول ژوئیه به سرعت این قانون را که به صورت محرمانه تهیه شده بود، تصویب کرد. فیسبوک، بزرگترین شبکه اجتماعی جهان، درخواست‌های دولتی بیشتر از توییتر از هنگ کنگ دریافت می‌کند. براساس گزارش شفافیت این شرکت، از ژوئیه تا دسامبر سال ۲۰۱۹، فیسبوک ۲۴۱ درخواست دولت از هنگ کنگ دریافت کرده است. از ژانویه تا ژوئن سال ۲۰۱۹، توییتر سه درخواست اطلاعات از هنگ کنگ دریافت کرد. طبق گزارش شفافیت، گوگل در تمام سال ۲۰۱۹، ۱۰۶ درخواست اطلاعات کاربران از هنگ کنگ دریافت کرده بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.