تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
کد خبر : 17306

توضیح بنیامین بهادری درباره مجوز اجرای آهنگ "بوی عیدی"

توضیح بنیامین بهادری درباره مجوز اجرای آهنگ "بوی عیدی"

توضیح بنیامین بهادری درباره مجوز اجرای آهنگ “بوی عیدی” بنیامین بهادری در جوابیه‌ای به یکی از گزارش‌های منتشر شده در خبرگزاری تسنیم، ادعا کرد که آهنگ «بوی عیدی» مجوزهای لازم را از دفتر موسیقی دارد. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در نیمه‌های فروردین ۱۳۹۹ بود که گزارشی درباره اجرای بنیامین بهادری در برنامه «دورهمی» منتشر کردیم. بهادری در این برنامه قطعه‌ی «بوی عیدی» یا همان «کودکانه» را خواند. این قطعه را بیشتر مردم ایران با آهنگی از اسفندیار منفردزاده، ترانه‌ای از شهیار قنبری و با صدای فرهاد مهراد شنیده‌اند.
زانیار خسروی: رضا بهرام آهنگ ما را کپی کرده است / جدال دو خواننده بر سر مال دیگریاما مشکل از جایی شروع شد که بنیامین بهادری ترانه این آهنگ را تغییر داده بود و آن را با همان تغییرات اجرا کرد. این تغییرات با واکنش‌هایی از سوی ترانه‌سرا و آهنگساز این اثر همراه بود.
بررسی‌های خبرنگار تسنیم از مسئولان صدا و سیما نشان می‌داد که این آهنگ از مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما مجوزی دریافت نکرده است. همچنین مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم درباره مجوز داشت..

توضیح بنیامین بهادری درباره مجوز اجرای آهنگ "بوی عیدی"

بنیامین بهادری در جوابیه‌ای به یکی از گزارش‌های منتشر شده در خبرگزاری تسنیم، ادعا کرد که آهنگ «بوی عیدی» مجوزهای لازم را از دفتر موسیقی دارد.

توضیح بنیامین بهادری درباره مجوز اجرای آهنگ "بوی عیدی" – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در نیمه‌های فروردین ۱۳۹۹ بود که گزارشی درباره اجرای بنیامین بهادری در برنامه «دورهمی» منتشر کردیم. بهادری در این برنامه قطعه‌ی «بوی عیدی» یا همان «کودکانه» را خواند. این قطعه را بیشتر مردم ایران با آهنگی از اسفندیار منفردزاده، ترانه‌ای از شهیار قنبری و با صدای فرهاد مهراد شنیده‌اند.

زانیار خسروی: رضا بهرام آهنگ ما را کپی کرده است / جدال دو خواننده بر سر مال دیگری

اما مشکل از جایی شروع شد که بنیامین بهادری ترانه این آهنگ را تغییر داده بود و آن را با همان تغییرات اجرا کرد. این تغییرات با واکنش‌هایی از سوی ترانه‌سرا و آهنگساز این اثر همراه بود.

بررسی‌های خبرنگار تسنیم از مسئولان صدا و سیما نشان می‌داد که این آهنگ از مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما مجوزی دریافت نکرده است. همچنین مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم درباره مجوز داشتن یا نداشتنِ آهنگی که بنیامین بهادری با تغییرات اجرا کرد، به خبرنگار تسنیم گفت: «تا جایی که همکاران جستجو کردند، تک آهنگ بوی عید بنیامین بهادری در سامانه مجوز تک آهنگ ثبت نشده است. البته‌ شروع مجوز تک آهنگ‌ها از سال ۱۳۹۵ بوده است.»

اکنون مدیر برنامه بنیامین بهادری در جوابیه‌ای که در اختیار خبرنگار تسنیم قرار داده، ادعا می‌کند که این آهنگ از دفتر موسیقی مجوزهای لازم را دریافت کرده است. وی در جوابیه‌اش نوشته است: «باید اعلام کنیم که مجوز تک قطعه و اجرای صحنه‌ای این اثر از سال ۱۳۸۹ از این دفتر صادر و در بیش از ۵۰ کنسرت رسمی بنیامین بهادری در سراسر کشور با طی همه مراحل قانونی درآن دفتر اجرا شده است.»

بنیامین بهادری ,
تصویر بالا را بنیامین بهادری در اختیار خبرنگار تسنیم قرار داده است. این تصویر نشان می‌دهد که قطعه «بوی عیدی» در کنسرت‌های بهادری مجوز اجرا گرفته است.

البته بنیامین بهادری در این جوابیه هرگز به این نکته اشاره نکرده که آیا از آهنگسازِ این اثر اجازه‌ی لازم برای استفاده از اثرش را داشته است یا خیر.

بنیامین هرگز به این نکته هم اشاره نکرده که آیا رضایت ترانه‌سرای این آهنگ را برای دستکاری در ترانه‌اش داشته است یا خیر.

اگر ادعای بنیامین بهادری درست باشد باید از مدیران کل دفتر موسیقی در سال‌های گذشته پرسید که چرا به چنین قطعه‌ای که آهنگش متعلق به شخص دیگری است، مجوز داده‌اند؟

پرسش دیگر را باید با اعضای شورای شعر دفتر موسیقی در سال‌های گذشته مطرح کرد که آیا می‌توان به ترانه‌ای که دستکاری شده‌ی ترانه‌ای دیگر است مجوز اجرا داد؟

انتهای پیام/

– تسنیم نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.