تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
کد خبر : 9065

توصیه رهبر انقلاب برای صبر و مقاومت در حوزه ادبیات دفاع مقدس

توصیه رهبر انقلاب برای صبر و مقاومت در حوزه ادبیات دفاع مقدس

توصیه رهبر انقلاب برای صبر و مقاومت در حوزه ادبیات دفاع مقدس رئیس سازمان ادبیات دفاع مقدس گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی معمولا در برابر آسیب‌های حوزه ادبیات دفاع مقدس دستور و تأکید بر صبوری و مقاومت فرهنگی دارند. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست هم‌اندیشی کتاب پژوهی دفاع مقدس، با حضور کارشناسان و فرهیختگان حوزه ادبیات دفاع مقدس صبح امروز در سالن قصرشیرین موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.
سردار سرتیپ داود عامری رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس ضمن تبریک ایام دهه فجر اظهار داشت: بی‌شک وظیفه ما مسلمانان و شیعیان تنها متوجه خودمان نیست بلکه ما داعیه‌دار اهتزار پرچم توحیدی بر بام عالمیم.
وی به موضوعات این جلسه اشاره کرد و گفت: در این هم‌اندیشی تلاش می‌کنیم تا تأملی در فرایند تولید کتاب دفاع مقدس داشته باشیم و دانش و دغدغه‌هایمان را به هم عرضه کنیم و این نشست مهمانی اهالی فرهنگ و نشر است.
سردار عامری در خصوص اصالت و محتوا در کتاب دفاع مقدس گفت: بحث‌های زیادی در حوزه ادبیات دفاع مقدس وجود دارد و چالشی درباره کمیت و کیفیت همواره مورد بحث است. هرکدام از ا..

توصیه رهبر انقلاب برای صبر و مقاومت در حوزه ادبیات دفاع مقدس

رئیس سازمان ادبیات دفاع مقدس گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی معمولا در برابر آسیب‌های حوزه ادبیات دفاع مقدس دستور و تأکید بر صبوری و مقاومت فرهنگی دارند.

توصیه رهبر انقلاب برای صبر و مقاومت در حوزه ادبیات دفاع مقدس – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست هم‌اندیشی کتاب پژوهی دفاع مقدس، با حضور کارشناسان و فرهیختگان حوزه ادبیات دفاع مقدس صبح امروز در سالن قصرشیرین موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

سردار سرتیپ داود عامری رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس ضمن تبریک ایام دهه فجر اظهار داشت: بی‌شک وظیفه ما مسلمانان و شیعیان تنها متوجه خودمان نیست بلکه ما داعیه‌دار اهتزار پرچم توحیدی بر بام عالمیم.

وی به موضوعات این جلسه اشاره کرد و گفت: در این هم‌اندیشی تلاش می‌کنیم تا تأملی در فرایند تولید کتاب دفاع مقدس داشته باشیم و دانش و دغدغه‌هایمان را به هم عرضه کنیم و این نشست مهمانی اهالی فرهنگ و نشر است.

سردار عامری در خصوص اصالت و محتوا در کتاب دفاع مقدس گفت: بحث‌های زیادی در حوزه ادبیات دفاع مقدس وجود دارد و چالشی درباره کمیت و کیفیت همواره مورد بحث است. هرکدام از این موضوعات نیز طرفدارانی دارد که نگاه مستقلی را به ما ارائه می‌دهد که می‌توان درباره آنها گفت‌وگو کرد که آیا ما به کمیت مخاطب توجه کنیم یا اینکه تعداد بیشتری کتاب منتشر کنیم، کدام‌یک از این مسائل موثرتر خواهد بود.

وی ادامه داد: در حوزه محتوا نیز مباحث مختلفی داریم که آیا محتوا به پیام و شعار‌ها بپردازد یا اینکه حوزه تأثیرگذاری بر مخاطب را دنبال کنیم؟ کدام‌یک از آنها اولویت دارد و باید مورد توجه قرار داد. دیدگاه شخصی من این است که به‌نظر می‌رسد باید اصالت را به کیفیت داد، اما از کمیت نیز نباید غفلت کرد. تنوع‌بخشی به گونه‌ها مهم است و ما نیازمند نوع نگاه‌های متکثریم چراکه ما را به مسیر مناسبت‌تری از عرصه فرهنگ هدایت خواهد کرد. هدف از این موضوع تأثیرگذاری بر انسان‌ها است که باید زبان مناسبت‌تر و فاخرتر حتماً مورد توجه باشد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس عنوان کرد: ما باید کمیت و کیفیت را مورد توجه قرار دهیم، اما اصالت را به کیفی‌بخشی اختصاص بدهیم، امروز اثر فاخر بر ادبیات جهان تاثیرگذار است. امروز فرهیختگان ادب فارسی کتبی دارند که منشأ تحولات انسانی است درحالی که ممکن است هزاران کتاب داشته باشیم که حتی اسم آنها هم شنیده نشده باشد.

وی در خصوص مطالبات مقام معظم رهبری گفت: رهبری همواره تلاش کرده در مسیر معماری ادبیات دفاع مقدس حرکت کند. ادبیات دفاع مقدس را بیشتر از آنکه نویسندگان معماری کرده باشند، رهبران ما با راهبری‌های راهبردی و دخالت و حضور در جای جای این حوزه، تلاش کرده‌اند ادبیات دفاع مقدس را معماری کنند.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: رهبری در حوزه ادبیات دفاع مقدس همواره تلاش کرده‌اند این حوزه را ارزش‌گذاری کنند و از کالا‌های ارزشمند در کشور بدانند. ایشان بار‌ها از نویسندگان و فعالین حوزه حمایت کرده‌اند و وقت‌های بسیاری را برای شنیدن حرف ادیبان این حوزه گذاشته‌اند. وی از حدود ۵۰ کتاب تقریظی‌شان ۴۳ کتاب از ادبیات دفاع مقدس را تقریظ کرده‌اند که نشان‌دهنده عمق نگاه ایشان به این حوزه است.

سردار عامری تصریح کرد: موضوع دفاع مقدس در ۱۰ سال گذشته چهارمین موضوع مورد تأکید رهبر انقلاب بوده است. مطالبه ۱۰۰ برابری ایشان از ادبیات دفاع مقدس با نگاه به کمیت و حوزه مخاطب است. ایشان همواره از کار‌های صورت گرفته تقدیر و تشکر کرده‌اند که نشان دهنده افق و نگاه ایشان به این موضوع است.

وی گفت: رهبری همواره در جلسات خصوصی بر هم‌افزایی و کار هماهنگ مرتبط تاکید داشته‌اند یعنی ما نگاه‌هایمان را در مسیر رسیدن به هدف بزرگی همراه کنیم و نشر دفاع مقدس را همواره در این مسیر مورد تأکید قرار داده است. رهبری معمولاً در برابر آسیب‌های این حوزه دستور و تأکید بر صبوری و مقاومت فرهنگی دارند.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس خاطرنشان کرد: رهبری معتقد است هر اندیشه بلندی نیازمند ادبیات فاخری برای انتقال است که بار‌ها ایشان اشاره داشته‌اند که ادبیات دفاع مقدس باید همواره مورد حمایت قرار بگیرد تا جای خود را باز کند.

در ادامه این نشست علی‌اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در این نشست در خصوص صنایع فرهنگی و نشر کتاب دفاع مقدس گفت: بعد از جنگ جهانی دوم آمریکایی‌ها با دو هدف به‌ حوزه فرهنگ ورود پیدا کردند چراکه جنگ برای آن‌ها هزینه‌ زیادی داشت.

وی گفت: آمریکایی‌ها به‌دنبال هماهنگ‌سازی فرهنگی بودند و تلاش کردند اهداف جنگ را در فرایند صلح دنبال کنند؛ چیزی که امروز نشان می‌دهد در این فرایند موفق بوده‌اند. اقدام دوم آنها تنزل سطح عالی فرهنگ به سطوح پایین بود.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: آنها در مفهوم صنعت فرهنگ‌سازی، کالاهای فرهنگی را به شکل صنعتی در کارخانه‌ها تولید و آن را در جهان گسیل می‌کنند، حالا برایشان فرقی ندارد که این کالا چه چیزی باشد بلکه در قالب عمومی‌سازی آن را سامان می‌دهند تا منافع مالی را به‌جیب بزنند و خط فکری در جهان شکل دهند.

جعفری افزود: در حوزه فرهنگ نمونه کار آنها موسیقی پاپ است؛ آنها ذائقه‌های مخاطبین را عوض کردند و کشورهای مثل ایران را که در موسیقی ریشه داشتند را مورد هدف قرار دادند. این نشان دهنده جریان هوشمند و نظام‌مندی است که خیلی‌ها را بلعیده است. بحث یکسان‌سازی عقیده‌ها و فرهنگ‌ها و کنترل‌پذیری آدم‌ها هدف آنهاست که از طریق فرهنگ صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: فلسفه شکل‌گیری هالیوود برای همین است؛ آنها ۹۰ درصد از تولیدات خودشان را در کشورشان نمایش نمی‌دهند بلکه آنها نقطه‌ای عمل می‌کنند و صدها متخصص فکری و اندیشه‌ای در هالیوود دارند تا یکسان‌سازی فرهنگی را اجرا کنند و کرامت انسانی، عدالت، خیرخواهی و نوسازی در فرهنگ صنایع‌سازی غرب شوخی است.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با طرح این سؤال که در این میان وظیفه ما چیست؟ گفت: معتقدیم ورود برنامه‌ریزی شده با نگاه اقتصادی فرهنگی و نشر برای تولید درست باید توجه به صنایع فرهنگی داشته باشیم چراکه این حوزه بر زندگی انسان اهمیت ویژه دارد. دوم اینکه فرهنگ دفاع مقدس مقدس و انقلاب جز با صنایع فرهنگی قابل انتقال نیست.

۵ عنوان کتاب گردان عمّار رونمایی شد

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.