تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰
کد خبر : 40001

توصیه‌ها و هشدارهای پلیسی برای پیشگیری از سرقت از منزل

توصیه‌ها و هشدارهای پلیسی برای پیشگیری از سرقت از منزل

توصیه‌ها و هشدارهای پلیسی برای پیشگیری از سرقت از منزل جانشین رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ توصیه‌ها و هشدارهایی را برای پیشگیری از وقوع سرقت از منازل در تعطیلات نوروزی ارائه کرد.
سرهنگ داود فرد در گفت..

توصیه‌ها و هشدارهای پلیسی برای پیشگیری از سرقت از منزل

توصیه‌ها و هشدارهای پلیسی برای پیشگیری از سرقت از منزل

جانشین رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ توصیه‌ها و هشدارهایی را برای پیشگیری از وقوع سرقت از منازل در تعطیلات نوروزی ارائه کرد.

سرهنگ داود فرد در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت:‌ امسال با توجه به شیوع کرونا و توصیه به پرهیز از سفر طبیعتا شمار شهروندانی که اقدام به ترک منازل خود می‌کنند کمتر از سال‌های قبل و زمان پیش از شیوع کرونا خواهد بود، اما باز هم لازم است که شهروندان یکسری نکات را مورد توجه قراردهند تا خدایی نکرده منازلشان مورد سرقت واقع نشود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین توصیه به شهروندان در شرایط فعلی این است که تا حد امکان از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز شود، گفت:‌ اما برای پیشگیری از سرقت از منزل توصیه ما این است که شهروندان در صورت خروج از منزل ، موضوع را به بستگان و همسایگان مورد اعتماد خود اطلاع دهند و حتی برای ترک کوتاه مدت خانه نیز در را قفل کنند.

سرهنگ فرد با بیان اینکه باید طبقات ابتدایی و انتهایی ساختمان که در آن امکان دسترسی به بالکن و پنجره ها وجود دارد از طریق نصب حفاظ ایمن سازی شود، گفت:‌ لازم است از درهای مناسب ، قفل‌های مطمئن و استاندارد برای این حفاظ‌ها استفاده شود.

جانشین رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با توصیه به شهروندان برای استفاده از دزدگیر و علائم هشداردهنده قابل اتصال به گوشی تلفن همراه در منازل خود، گفت: استفاده از دوربین های مداربسته به‌روز با وضوح تصویر بالا به صورتی که تمام راه های ورودی را تحت پوشش قرار دهد نیز توصیه می‌شود اما لازم است که دستگاه DVR با ظرفیت بالا و در خارج از دید قرار گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان باید از نگهداری اموال باارزش خود نظیر طلاجات، جواهرات، سکه، ارز، وجه نقد و نظایر آن در منزل خودداری کنند، گفت:‌ بهترین محل برای نگهداری این اقلام، صندوق امانات بانک‌هاست.

وی با اشاره به ساکنان مجتمع‌های مسکونی و خانه‌های چند واحدی نیز گفت: لازم است تمام ساکنان نسبت به ورود و خروج افراد غیر به ساختمان حساسیت نشان داده و بر روی در ورودی ساختمان از قفل های برقی و جک آرام بند استفاده کنند تا همواره از بسته شدن در مطمئن باشند.

جانشین رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه لازم است شهروندان از بسته شدن در پارکینگ ساختمان هنگام ورود و خروج اطمینان پیدا کنند، گفت: شهروندان باید از باز کردن در به روی افراد ناشناس که به عناوین مختلف نظیر کارشناس بیمه، رمال، مامور پست، نمایندگی شرکت و … قصد ورود به داخل خانه را دارند جلوگیری کرده و این موضوع را به تمام اعضای خانواده نیز آموزش دهند. همچنین در صورت مراجعه مامور آب، برق، گاز و … نیز حتما باید حضورا به دم در مراجعه کرده و کارت شناسایی مامور را مشاهده کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید روی در ورودی پشت بام نیز قفل مطمئن نصب شود، گفت: شهروندان در صورت نیاز به استفاده از نظافتچی، پرستار و آشپز و… حتما از از طریق شرکتهای معتبر درخواست خود را پیگیری کنند. چرا که در مواردی سرقت از منازل از سوی افرادی رخ داده که تحت این پوشش وارد خانه شده‌اند. همچنین در صورت استفاده از خدمه باید از قرار دادن اموال و کلید منزل در دسترس آنها خودداری شود.

سرهنگ فرد به شهروندانی که زیاد به سفرهای طولانی مدت می‌روند خواست که از لامپ‌های تایمردار استفاده کنند و گفت:‌ همچنین در صورت نگهداری گاوصندوق در منزل باید نسبت به ثابت کردن آن اقدام شده و از در معرض دسترس قرار دادن کلید آن خودداری شود.

جانشین رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ همچنین باردیگر به شهروندان توصیه کرد که از سیستم های هشداردهنده در منازل خود استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.