تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۷:۴۵
کد خبر : 45783

توصیه‌هایی مفید برای حفظ محیط زیست در روز جهانی زمین

توصیه‌هایی مفید برای حفظ محیط زیست در روز جهانی زمین

توصیه‌هایی مفید برای حفظ محیط زیست در روز جهانی زمین همزمان با ۲۲ آوریل و روز جهانی زمین شعار “احیای زمین” با تمرکز بر فرایندهای طبیعی، فناوری‌های سبز نوظهور و تفکر خلاق، انتخاب شده تا بتوان اکوسیستم‌..

توصیه‌هایی مفید برای حفظ محیط زیست در روز جهانی زمین

 توصیه‌هایی مفید برای حفظ محیط زیست در روز جهانی زمین

همزمان با ۲۲ آوریل و روز جهانی زمین شعار "احیای زمین" با تمرکز بر فرایندهای طبیعی، فناوری‌های سبز نوظهور و تفکر خلاق، انتخاب شده تا بتوان اکوسیستم‌های جهان را حفظ کرد.

به گزارش ایسنا، مراسم روز جهانی زمین با این هدف برگزار می‌شود تا بشر بار دیگر به حمایت از حفظ محیط زیست متعهد شود.

"آنتونیو گوترش" – دبیرکل سازمان ملل – در اظهاراتی گفت: بهبود یافتن از همه گیری کووید-۱۹ فرصتی برای تنظیم جهان در مسیری پاک تر، سبزتر و پایدارتر است. روز جهانی زمین ما را به اقدام برای حفظ طبیعت فرامی‌خواند.

به گزارش ایندین اکسپرس، همچنین لازم است بشر به سمت اقتصاد پایدار حرکت کند که بهترین عملکرد را برای او و طبیعت به همراه داشته باشد.

هر یک از ما به عنوان یک فرد و عضوی از خانواده می‌توانیم با اقداماتی همچون بازیافت زباله، کاشت درخت و تلاش برای مهار میزان پلاستیک راه یافته به اقیانوسها به جامعه خود کمک کنیم.

حتی کوچک‌ترین اقدام می‌تواند با پیامدهای مثبت و منفی همراه باشد. روز جهانی زمین فرصتی است تا بیشتر بر محیط زیست تمرکز داشته باشیم و به اعمال تغییراتی اقدام کنیم که برای کره زمین مفید باشد.

مصرف مواد پلاستیکی را کاهش دهید. یکی از این اقدامات کاهش مصرف مواد پلاستیکی یکبار مصرف از جمله کیسه نایلونی است. هر ساله حدود هشت میلیون تن پلاستیک روانه اقیانوس‌ها می‌شود که استفاده از کیسه‌های قابل بازیافت یکی از راه‌های مناسب برای کاهش تعداد این مواد مضر برای اکوسیستم است.

از تلاش‌ها و برنامه‌های بازیافت زباله حمایت کنید. بازیافت زباله در خانه و محل کار از اقداماتی است که افراد می‌توانند برای جلوگیری از ورود موادی مانند پلاستیک به محل های دفن زباله و ذخایر آبی انجام دهند. بازیافت صحیح و خودداری از رها کردن زباله تر در سطل‌های بازیافت اقدامی آسان و ساده برای حفظ محیط زیست است.

زباله رها شده در محیط را جمع کنید. جمع کردن زباله رها شده در اطراف محل زندگی و محیط زیست را در فعالیت‌های خانوادگی بگنجانید.

به کاشت یا اهدای درخت اقدام کنید. کاشت درخت یا اهدای آن یکی از اقدامات موثر در جنگل زایی است. کاشت میلیاردها اصله درخت در سراسر جان یکی از ارزان‌ترین و بزرگ‌ترین روش‌ها برای کاهش گاز کربن دی اکسید از اتمسفر و مقابله با بحران آب و هوایی است.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.