تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
کد خبر : 47865

توزیع ۱۳۰۰۰ بسته معیشتی بین آسیب دیدگان از کرونا در شیراز

توزیع ۱۳۰۰۰ بسته معیشتی بین آسیب دیدگان از کرونا در شیراز

مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیراز خبر داد: توزیع ۱۳۰۰۰ بسته معیشتی بین آسیب دیدگان از کرونا در شیراز ایسنا/فارس مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیراز از توزیع ۱۳ هزار بسته معیشتی و ۷ هزار پرس غذای گرم به‌ همت خ..

مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیراز خبر داد:

توزیع ۱۳۰۰۰ بسته معیشتی بین آسیب دیدگان از کرونا در شیراز

توزیع ۱۳۰۰۰ بسته معیشتی بین آسیب دیدگان از کرونا در شیراز

ایسنا/فارس مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیراز از توزیع ۱۳ هزار بسته معیشتی و ۷ هزار پرس غذای گرم به‌ همت خیران و قرارگاه عمار این حوزه بین آسیب‌دیدگان از کرونا خبر داد.

حجت‌الاسلام حمیدرضا حدائق شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه در نشست مجازی با خبرنگاران، ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای درک ارزش‌های دینی و معنوی دانست و گفت: رسول گرامی اسلام(ص) در خطبه شعبانیه فرمودند ماه رمضان، ماهی است که ساعات آن ماه، روزها و شب‌های آن بهترین شب‌های سال است.

او رمضان را ماه بهار قرآن برشمرد و اضافه کرد: پیامبر(ص) همچنین فرمودند در این ماه به میهمانی خداوند دعوت شده‌ایم، در این ماه نفس زدن‌ها ثواب تسبیح دارد، البته حضرت در بیان نکردن که نفس‌های شخص روزه‌دار، لذا افرادی که نتوانسته‌اند روزه بگیرند اما ماه رمضان را درک کرده‌اند این برکات شامل حال آنان خواهد شد.

حدائق بیان کرد: پیامبر(ص) خواب در ماه رمضان را هم ثواب عبادت دارد، همچنین اعمال مسلمانان نیز در این ماه مقبول درگاه حق است، برخی نمی‌دانند که اعمالی که انجام می‌دهند مورد قبول است یا خیر؟ پیامبر(ص) می‌فرماید اعمال در ماه رمضان مقبول است، در ادامه خطبه حضرت می‌فرمایند، سعی کنید در ماه رمضان اطعام کنید.

مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز با بیان اینکه طبق فرمایش نبی مکرم اسلام(ص) دعا در ماه رمضان مستجاب است، افزود: عده‌ای نمی‌دانند دعایی که می‌کنند به اجابت می رسد یا خیر؟ در صورتی که پیامبر(ص) می‌فرمایند دعای شما در ماه رمضان مستجاب است، بنابراین باید سعی کنیم در اوقات نماز که بهترین اوقاف در ماه رمضان است از خداوند توفیق یک ماه روزه‌داری و تلاوت آیات وحی را درخواست کنیم.

حدائق تأکید کرد: باید از فرصت‌های ماه رمضان استفاده کنیم، عزیزانی که در ماه رمضان به دنبال خیر هستند همان کسانی هستند که در زمره مخلصین و رستگاران قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به این سؤال که فعالیت‌های قرارگاه عمار و مبلغین آن در ایام کرونا به چه صورت بوده است، گفت: خدمات مبلغان دینی و تبلیغ هفتگی در ایام شیوع کرونا تعطیل نشده بلکه به دلیل شرایط کنونی تغییر پیدا کرده است.

مسئول قرارگاه عمار حوزه علمیه منصوریه شیراز افزود: از ابتدای شیوع این بیماری منحوس تا به امروز بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک‌های مؤمنانه و حضور فعال مؤمنان ۱۳ هزار بسته معیشتی و ۷ هزار پرس غذای گرم به‌ همت خیران و قرارگاه عمار بین آسیب‌دیدگان از کرونا توزیع شده است.

مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیراز با بیان اینکه بیش از ۸۰ هزار قرص نان رایگان از سوی طلاب قرارگاه عمار بین مستمندان و خانواده‌های نیازمند توزیع شده است، ادامه داد: همچنین مبلغ ۹۵۰ میلیون تومان وجه نقد به خانواده‌های نیازمند که از قبل شناسایی شده بودند واریز شده است.

حدائق از اعطا و پرداخت ۴۰۰ میلیون وام قرض‌الحسنه به واسطه خیران به افراد آسیب دیده از کرونا خبر داد و افزود: با مشارکت خیران و قرارگاه عمار شیراز ۵ سری جهیزیه کامل آماده و به زوج‌های جوان مناطق محروم اهدا شد.

مسئول قرارگاه عمار مدرسه منصوریه شیراز گفت: با شروع سال تحصیلی ۲۰ دستگاه گوشی هوشمند و تبلت و بیش از ۳۰۰ بسته آموزشی، تحصیلی در مقاطع مختلف تحصیلی به دانش‌آموزان کم برخوردار شیراز اهدا شده است.

او همچنین از توزیع ۴۰۰ بسته بهداشتی خبر داد و گفت: طلاب این حوزه در برنامه تغسیل و تدفین اموات کرونایی و همیار بیمار در بیمارستان‌های کرونایی حضور فعال دارند همچنین ۱۵ گروه از طلاب قرارگاه در نقاط مختلف شهر به‌ صورت متمرکز با کانون‌های فرهنگی مساجد که تحت پوشش این قرارگاه بودند، مسئولیت ضدعفونی معابر و حسینیه‌ها و مساجد را به عهده داشتند و در جریان زلزله سی‌سخت هم مبلغین این حوزه ۲ مرتبه جهت کمک‌رسانی و خدمت به منطقه اعزام شدند و با عنایت ویژه‌ای که مرجع عالیقدر آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی داشتند ۱۱۵۰ بسته معیشتی از سوی طلاب این حوزه توزیع شد.

حدائق همچنین با اشاره به اجرای طرح بزرگ ضیافت کریم، ادامه داد: در ماه مبارک رمضان امسال با هدف کمک به محرومان و آسیب دیدگان از کرونا ۱۰۰۰ بسته معیشتی تهیه که ۳۰۰ بسته با همکاری ناحیه مقاومت شهرستان خفر و حوزه علمیه منصوریه توزیع شده است.

او افزود: به‌مناسبت میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) که با نام اطعام ایتام و نیازمندان نامگذاری شده است، ۸۰۰ پرس غذای گرم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و حفظ شان خانواده‌های جامعه هدف، در بین نیازمندان ومحبین اهل بیت توزیع شد.

مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیراز بیان کرد: همچنین در ماه مبارک رمضان ۱۰ هزار قرص نان به‌صورت رایگان و با شناسایی محله‌های محروم بین نیازمندان توزیع شده است.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.