تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
کد خبر : 72606

تهیه خیارشور دبه ای پلاستیکی ، ادویه خیارشور چیست + آموزش کامل

تهیه خیارشور دبه ای پلاستیکی ، ادویه خیارشور چیست + آموزش کامل

فهرست۱ درست کردن خیارشور به روش های مختلف۱.۱ روش اول تهیه خیارشور خانگی۱.۲ روش دوم تهیه خیار شور سرکه ی۲ طرز تهیه خیارشور دبه ای فوری۳ ادویه خیار شور چیه ؟۳.۱ چرا خیارشور له میشود۴ ویدئوی آموزشی تهیه خیار شور بازاری تهیه خیارشور در دبه پلاستیکی: یکی از خوشمزه ترین شوریجات های که در انواع …

تهیه خیارشور در دبه پلاستیکی: یکی از خوشمزه ترین شوریجات های که در انواع ساندویچ و غذا طرفداران بسیار زیادی داشته است خیارشور می باشد که درست کردن آن در خانه برای بانوان زیادی به عنوان یک دغدغه محسوب می شود. بسیاری از خانم ها از به دلیل اینکه فوت و فن های درست کردن خیارشور را نمی دانند پس از هر بار تهیه خیارشور با مشکل روبرو می شوند و طعم دلخواه را بدست نمی آورند. امروز قرار است برای شما در مورد طرز تهیه خیارشور دبه ای توضیحاتی را ارائه دهیم که کمک می کند تا بتوانید خیارشورهای فوق العاده خوشمزه ی را در خانه درست کنید.

درست کردن خیارشور به روش های مختلف

طرز تهیه خیارشور دبه ای :‌ برای تهیه خیارشور میتوانیم چند روش را امتحان کنیم که ما برای شما دو روش آسان وخوش مزه را درنظر گرفته ایم  و شما می توانید هر کدام راباتوجه با ذائقه خودانتخاب کنید و این بستگی به هر فردی دارد که چه طعمی خیارشور دوست داشته باشد.
مواد لازم جهت تهیه خیار شور: 
– خیار۱کیلو
– سیر چند حبه (۳یا۴)(یا پودر سیر )
– نمک‌به مقدار لازم
– نعنا خشک
– مقدار ۱یا دوعدد فلفل تند یا پودر فلفل سیاه وقرمز

روش اول تهیه خیارشور خانگی

ابتدا خیارهای نسبتاً ریزوقلمی را انتخاب می کنیم و آنها را تمیز شسته و دراین مرحله با یک خلال دندان خیارها را سوراخ میکنیم؛ این کار از پوک شدن خیارشوها جلوگیری میکند . بعداز این مرحله خیار ها را مرتب در دبه های پلاستیکی قرار می دهیم و آب را به همراه نمک البته نمک باید به اندازه ای باشد که آب خیارشور مزه شوری بدهد و در ضمن اگر نمک را به میزان لازم اضافه نکنیم خیار شور ما له میشود و بعد از آن سیر پوست گرفته و برگهای نعنا که میتوانیم از ساقهای سبزی نعنا که خشک کرده باشیم استفاده کنیم و فلفل تند را در دبه قرار دهیم و درآخر اب نمک‌ را به مواد اضافه میکنیم.

دقت کنید آبی که بانمک مخلوط میشوند گرم باشد. طرز تهیه این نوع خیار شور برای افرادی که مزه شوری ومقدار کمی تندی را دوست دارند بسیار مورد پسند قرار می گیرد امید وارم لذت ببرید از خوردن این نوع خیار شور خانگی .

خیارشور دبه ای

روش دوم تهیه خیار شور سرکه ی

مواد لازم جهت تهیه خیار شور سرکه ای
– خیار ریز وقلمی کوچک یا به اندازه دلخواه
– سرکه سفید به مقدار لازم
– نمک چند قاشق غذا خوری
– زیره یا (ترخون سه ساقه)
– آب جوشیده خنک یک لیوان
– سیر ۳حبه
نکته) البته این مواد بستکی به اندازه خیار ها دارد و دقت کنید سرکه باید روی خیار ها را بپوشاند تا کپک نزنند.

۱) درمرحله اول خیار ها را تمیز شسته و در دبه پلاستیکی مرتب میگذاریم و سیرهای که از قبل پوست گرفته وت میز هستند به همراه ترخون یا زیره که البته میتوانید از هر دو استفاده کنید روی خیار ها قرار میدهیم.

۲) در این مرحله یک لیوان اب که نمک را در آن حل کرده ایم به مواد اضافه میکنیم و دراخر سرکه را روی خیار ها می ریزیم به طوری که کل سطح خیار ها رو گرفته باشد.

طرز تهیه خیارشور دبه ای فوری

یکی از روش های طرز تهیه خیارشور دبه ای فوری این است که از سرکه استفاده کنید اما طمعی متفاوت را خواهید داشت در این روش ،‌دقت کنید هرچه سرکه بیشتر باشد خیار شور ما مزه ترشی بیشتری میگیرد و باید به این نکته دقت کنید که درب خیار شور ها را تا موقع که اماده نشده اند باز نکنید و پس از اینکه خیار شورها اماده شد انها را در یخچال قرار دهیم همچنین به هیچ عنوان قاشق یا چنگال چرب داخل ظرف خیار شور نگذاریم چون باعث کپک زدن خیار شور میشود .
امیدوارم از خوردن خیار شور سرکه ای لذت ببرید.

ادویه خیار شور چیه ؟

ادویه خیارشور چیست ؟ ادویه های که بیشتر برای خیار شور استفاده میشود؟ ادویه خیار شور که استفاده می شود زرد چوبه و فلفل هستند که البته فلفل را برای کسانی که خیار شور تند دوست دارند استفاده میکنند و ترجیحا برای کسانی که بچه کوچک دارند و کودکان هم قرار هست از این خیار شور ها استفاده کنند توصیه نمی شود . امیدوارم این خیار شور سرکه ای مورد پسند شما قرار گرفته باشه و به بهترین نحوه آن را درست کنید . ادویه خیار شور تاثیر بسیار زیادی در طعم خیار شور دارد ، از این رو حتما دز این موضوع دقت کنید اگر در فصل مناسبی خیار شور تهیه میکنید ، سعی کنید از فلفل تازه سبز برای طعم تند خیارشور استفاده کنید که مطمئنا در طعم نهایی خیارشور تاثیر بسیار زیادی را خواهد داشت.

چرا خیارشور له میشود

موردی که معمولا در برخی از خیارشور ها اتفاق می افتد رعایت نکردن میزان نمکی که برای خیارشور در دبه پلاستیکی ریخته شده است ، اگر مقدار نمک ریخته شده مناسب نباشد ، احتمال این اتفاق زیاد است ، همچنین این نکته مهم را هم در نظر بگیرید که خود دبه پلاستیکی قاشقی که دارید ادویه و نمک را به دبه پلاستیکی خیار شور میریزید هم دقت کنید که کاملا تمیز باشد. مورد دیگری هم که باید در تهیه این محصول به آن دقت کنید ، اندازه خیار ها است ، سعی کنید از خیار های بسیار بزرگ برای این موضوع استفاده نکنید و از خیار های گلخانه ای هم برای این موضوع استفاده نکنید ، از خیار های بوته ای اگر برای این موضوع استفاده کنید موفقیت تان در تهیه خیار شور بسیار بالا خواهد بود.

اگر شما هم تجربه ی در خصوص تهیه خیارشور خانگی دارید یا فوت و فن های را در تهیه خیارشور به کار می برید با دیگر کاربران در اشتراک بگذارید….

برای اینکه کامل تهیه خیار شور خانگی را یاد بگیرید یک ویدئو هم برای شما تهیه شده است که امیدوارم مورد توجه شما قرار گیرد.

ویدئوی آموزشی تهیه خیار شور بازاری

در این ویدئو هم نکات بسیار مهمی که برای خیار شور ارائه شده است برای شما تهیه شده است امیدوارم مورد توجه تون قرار بگیره:

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.