تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۶:۴۹
کد خبر : 584517

تهمت جدید ایلان ماسک به توییتر و شکایت جدید آن‌ها از مرد مریخی

تهمت جدید ایلان ماسک به توییتر و شکایت جدید آن‌ها از مرد مریخی

تهمت جدید ایلان ماسک به توییتر و شکایت جدید آن‌ها از مرد مریخی با تهمت جدید ایلان ماسک به توییتر و شکایت جدید آنها از ثروتمندترین مرد جهان، دعوای حقوقی مدیران این شبکه اجتماعی با موسس تسلا و اسپیس ایکس وارد مرحله جدیدی شد. مدتی پیش، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس و ثروتمندترین

تهمت جدید ایلان ماسک به توییتر و شکایت جدید آن‌ها از مرد مریخی

با تهمت جدید ایلان ماسک به توییتر و شکایت جدید آنها از ثروتمندترین مرد جهان، دعوای حقوقی مدیران این شبکه اجتماعی با موسس تسلا و اسپیس ایکس وارد مرحله جدیدی شد.

مدتی پیش، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس و ثروتمندترین مرد جهان، قراردادی برای خرید شبکه اجتماعی توییتر با قیمت 44 میلیارد دلار امضا کرد؛ اما او در ماه جولای از قصد خود برای خرید دارایی‌های این شبکه اجتماعی انصراف داد و این موضوع باعث شد کار ایلان ماسک و توییتر به شکایت کشیده شود.

در این هفته، مفاد اصلی ادعای متقابل ایلان ماسک علیه توییتر مشخص شد. در این دادخواست ادعا شده است که توییتر اطلاعات نادرستی در مورد ساختار مخاطبان خود در اختیار وی قرار داده است که به خودی خود دلیل کافی و مناسبی برای رد معامله است. نمایندگان منافع ایلان ماسک ادعا می‌کنند که کاربران فعال روزانه و واقعی توییتر 65 میلیون نفر کمتر از 238 میلیون نفری است که در اسناد این شبکه اجتماعی برای انجام معامله با او آمده است.

به گفته ایلان ماسک، تعداد مشتریان تبلیغات در صفحات توییتر نیز از 16 میلیون نفر تجاوز نمی‌کند و این هم به طور قابل توجهی کمتر از پارامتر اعلام شده توسط توییتری‌ها است. وکلای رئیس تسلا و اسپیس ایکس می‌گویند که مدیریت توییتر به خاطر ترس از کاهش ارزش دارایی‌های شرکت و ترس از کاهش مجدد ارزش معامله، داده‌های واقعی و قابل اعتماد را از یک خریدار بالقوه مخفی کرده است.

تهمت جدید ایلان ماسک مبنی بر فریب خوردن توسط توییتر رد شد

ثروتمندترین مرد جهان از دادگاه خواسته که توییتر را به علت مغایرت داده‌های واقعی با شرایط توافق اولیه‌ای که در ماه آوریل منعقد شد، محکوم کند. به گفته کارشناسان استخدام شده توسط ماسک، از اوایل ماه ژوئن حداقل یک سوم از تمام حساب‌های فعال توییتری مشکوک بودند و برای انتشار اسپم استفاده می‌شدند و به کاربران واقعی تعلق نداشتند.

در مقابل، طرف توییتری اصرار دارد که تمام داده‌های ارائه شده به ایلان ماسک قابل اعتماد هستند و او سعی دارد به منظور اجتناب از ورود به معامله‌ای که دیگر به نفع او نیست، این داده‌های واقعی را دستکاری کند. نمایندگان توییتر همچنین از دیگر دلایل رفتارهای ایلان ماسک، به کاهش ارزش سایر دارایی‌های متعلق به او از جمله سهام تسلا اشاره می‌کنند که قرار بود تا حدودی هزینه کسب دارایی‌های شبکه اجتماعی توییتر را پوشش دهد.

جالب‌ترین نکته این است که در متن شکایت ایلان ماسک، این میلیاردر مشهور از توییتر به خاطر فرصتی که برای بیان آشکار نظر خود فراهم کرده تشکر می‌کند و خود را یک کاربر فعال توییتر و حامی آزادی بیان می‌داند.

یادآوری می‌شود که جلسه رسیدگی به دعوای حقوقی ایلان ماسک و توییتر در تاریخ 17 اکتبر برگزار می‌شود و پیش‌بینی شده که ظرف مدت پنج روز کاری به آن رسیدگی شود. اکنون نیز طرفین در تلاش برای جمع‌آوری شواهد و مدارک به منظور دفاع از مواضع خود در دادگاه هستند. شاهدان این پرونده ممکن است نمایندگان شرکت‌های سرمایه‌گذاری و بانک‌هایی باشند که ماسک با آنها مکاتبه داشته و برای دریافت وجوه لازم جهت پرداخت جزئی دارایی‌های توییتر با آنها مذاکره کرده بود.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.