تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
کد خبر : 49576

تهران ۱۵۰۰ دستگاه واگن کم دارد

تهران ۱۵۰۰ دستگاه واگن کم دارد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران: تهران ۱۵۰۰ دستگاه واگن کم دارد معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه به هیچ شکلی نمی‌توان اقتصاد حوزه حمل‌ و نقلی را درست کرد، گفت: تهران ۱۵۰..

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

تهران ۱۵۰۰ دستگاه واگن کم دارد

تهران 1500 دستگاه واگن کم دارد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه به هیچ شکلی نمی‌توان اقتصاد حوزه حمل‌ و نقلی را درست کرد، گفت: تهران ۱۵۰۰ دستگاه واگن کم دارد.

به گزارش ایسنا، سیدمناف هاشمی در مراسم افتتاح ایستگاه‌های مترو اقدسیه و مرزداران گفت: گاهی اوقات اعلام می‌شود که این پروژه‌ها در دوره قبلی ۹۹ درصد تمام شده بود، اما واقعیت این است که مدیریت شهری پروژه اقدسیه را با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد و پروژه مرزداران را با پیشرفت فیزیکی ۳۴ درصد از مدیریت شهری پیشین تحویل گرفت. البته زحمات همه گذشتگان قابل قدردانی است.

وی با تأکید براینکه شهر تهران نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ دستگاه واگن کم دارد که به هیچ شکلی هم نمی‌توان اقتصاد حوزه حمل‌ و نقلی را درست کرد، افزود: اگر حمایت دولت برای واگن و سیویل نباشد شاید ۲۰ تا ۲۵ سال دیگر طول بکشد تا متروی تهران به عنوان حمل و نقل پاک به بهره برداری برسد. داشتن هوای پاک حق تمامی شهروندان تهرانی است.

هاشمی ادامه داد: فارغ از نگاه‌های سیاسی اگر دولت‌ حمایتی از مترو نداشته باشد هیچگاه نمی‌توان این پروژه را اقتصادی کرد. بسیار تلاش شد که بخش خصوصی در قالب تبصره ۱۸ و ۱۹ وارد عمل شوند و یک فراخوان نزدیک به ۶ ماه زمان شهرداری را گرفت. اما علی رغم حمایت‌های بهینه سازی مصرف سوخت و بهتر شدن قیمت آن، در صورتی که بخش خصوصی وارد شد و داشتن پول تبلیغات و حتی ۳۰ درصد کمک به یارانه دولت، یک قرارداد ۱۰۵ دستگاه واگن مدیریت شهری به نتیجه نرسید. حتی برای ۱۵ سال برای بخش خصوصی صرف اقتصادی ندارد. باید یک اقدام همه جانبه صورت گیرد و دولت سهم و یارانه خود را بپردازد تا این پروژه اقتصادی شود.

معاون شهردار تهران ضمن اشاره به اجرای زمان کوتاه‌تری برای تکمیل خطوط ۱۱ گانه متروی تهران، گفت: وضعیت اتوبوسرانی در همه کلانشهرها به ویژه شهر تهران بدتر از شبکه مترو است. حدود ۶۰ درصد از اتوبوس‌ها که مربوط به بخش خصوصی است، عمدتاً دوره قرارداد ۱۰ ساله‌شان به پایان رسیده است و می‌توانند که فعالیت نکنند. نزدیک به حدود هزار دستگاه اتوبوس در یک سال و نیم گذشته به علت کرونا، از کار دست کشیده‌اند. شهرداری بیشتر از امکان، پرداخت یارانه ندارد و دولت هم نمی‌پردازد. امسال از هزار میلیارد تومان یارانه، شاید تا پایان سال دولت ۱۰ درصد آن را بپردازد. این نشان می‌دهد که اگر این دو حوزه حمایت دولت را نداشته باشند، نیازهای واقعی شهروندان را تأمین نمی‌کند.

هاشمی با بیان اینکه دو قرارداد ۱۰۵ دستگاهی واگن توسط مدیریت شهری تنظیم شده است، افزود: دو هفته آینده ایستگاه باقرخان و شهرک آزمایش افتتاح خواهد شد تا بخش میانی خط ۶ تکمیل شود. اما قسمت‌های بسیار دیگری ازادامه خط ۶ و ۷ جای کار خواهد داشت. خط ۱۰ نیز قالب بر ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه آغاز شده است که شهرداری به تنهایی نمی‌تواند آن را پیش ببرد.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.