تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
کد خبر : 584331

تنها سهام با سود بالاتر از بیت کوین در 5 سال اخیر متعلق به شرکت تسلا بوده است

تنها سهام با سود بالاتر از بیت کوین در 5 سال اخیر متعلق به شرکت تسلا بوده است

تنها سهام با سود بالاتر از بیت کوین در 5 سال اخیر متعلق به شرکت تسلا بوده است با وجود ریزش 70 درصدی بیت کوین در مقایسه با سقف تاریخی خود، تنها سهام شرکت تسلا توانسته بازدهی بالاتری را نسبت به این ارز دیجیتال ثبت کند. بیت کوین طی سال‌های اخیر، در میان دارایی‌های مختلف

تنها سهام با سود بالاتر از بیت کوین در 5 سال اخیر متعلق به شرکت تسلا بوده است

با وجود ریزش 70 درصدی بیت کوین در مقایسه با سقف تاریخی خود، تنها سهام شرکت تسلا توانسته بازدهی بالاتری را نسبت به این ارز دیجیتال ثبت کند.

بیت کوین طی سال‌های اخیر، در میان دارایی‌های مختلف بخش‌های سرمایه‌گذاری سنتی و ارز دیجیتال، یکی از بهترین عملکردها را به خود اختصاص داده است. با این‌حال، اصلاح قیمت این ارز، باعث کاهش بازدهی بیت کوین در مقایسه با رشد سهام تسلا شده است.

بیت کوین در طول پنج سال گذشته، در مقایسه با سهام تسلا بازده سرمایه‌گذاری (ROI) -5.86 درصد را ثبت کرده است. به طور کلی، بزرگ‌ترین سازنده خودروهای الکتریکی، بر اساس آمار سال گذشته و آغاز سال تاکنون، به ترتیب با 24.23% و 7.53% سودآوری بیش‌تری را در مقایسه با تمامی ارزهای دیجیتال تجربه کرده است.

علاوه بر این، علی‌رغم کاهش ارزش بیت کوین، این ارز دیجیتال در طول پنج سال اخیر نسبت به ارزش سهام سایر شرکت‌های فناوری شاخص، بازدهی بالاتری داشته است. برای مثال، بیت کوین در مقایسه با شرکت‌های آمازون، گوگل و مایکروسافت، به ترتیب بازده 355.22%، 321.97% و 182.65 درصد را کسب کرده است. هم‌چنین، این ارز دیجیتال در قیاس با عملکرد سهام اپل نیز بازدهی قابل توجه 166.76% را ثبت کرده است.

لازم به ذکر است که ابزار ROI ارزش‌گذاری بیت‌کوین، بازدهی این ارز دیجیتال را با دارایی‌های سنتی مقایسه می‌کند. بنابراین مقادیر به‌دست آمده نشان می‌دهند که چگونه سرمایه‌گذاری در بیت کوین طی یک دوره خاص زمانی، از دیگر دارایی‌های موجود در پرتفوی‌های مالی بهتر عمل کرده است.

عرضه شدید و ریزش قیمتی بیت کوین، علت اصلی بازدهی بیش‌تر سهام تسلا

سبقت تسلا به عنوان تنها دارایی سنتی برتر برای شکست بیت‌کوین در بازدهی را می‌توان به دوران سخت این ارز دیجیتال در سال 2022 نسبت داد. بیت‌ کوین با ثبت بدترین بازده فصلی خود در سه ماهه دوم سال با بازدهی -56 درصد، فشار فروش گسترده‌ای را تجربه کرد. این ارز دیجیتال تقریبا 70 درصد ارزش خود را در مقایسه با رقم 68000 دلار در نوامبر سال گذشته که سقف تاریخی آن محسوب می‌شود، از دست داده است.

مقایسه بازدهی بیت کوین در برابر سهام شرکت‌های فناوری

از سوی دیگر، سهام تسلا در میان سودآورترین دارایی‌ها ظاهر شده که ناشی از عواملی نظیر گرایش بیش‌تر مردم به سمت خودروهای الکتریکی است، زیرا مقامات و سیاست‌مداران در تلاش برای حذف انتشار کربن و جایگزین کردن آن با محصولات برقی و بدون آلایندگی هستند.

رالی بزرگ این شرکت در طول همه‌گیری آغاز شد و توانست از عواملی مانند افزایش قیمت بنزین نفع ببرد. علی‌رغم شرایط نزولی بازار، درآمد سه‌ماهه دوم تسلا و گزارش سالانه این شرکت در سال 2022، رشد 42 درصدی را نشان می‌دهد. نتایج یک مطالعه جالب نشان می‌دهد که سهام تسلا بالاترین آمار جستجوی گوگل در اروپا را به خود اختصاص داده که بیان‌گر محبوبیت جهانی این شرکت است.

جالب اینجاست که برای تثبیت بیت کوین به عنوان یک ارز معاملاتی در فروشگاه‌ها، تسلا در طول بازار صعودی سال 2021 بر روی این دارایی سرمایه‌گذاری کرد و به مشتریان این امکان را داد تا خودروهای برقی این شرکت را با استفاده از پرداخت بیت کوین خریداری کنند، البته این قانون پس از مدتی کوتاه به دلیل تاثیرات مخرب استخراج بیت کوین بر محیط زیست لغو شد. با این وجود، تسلا اخیرا فاش کرده که در سه ماهه دوم سال جاری، 75 درصد از دارایی‌های بیت‌کوین خود به ارزش 936 میلیون دلار را فروخته است.

برتری بیت‌کوین بر دارایی‌های سنتی

تسلا-بیتکوین

به طور کلی، بازده بالای بیت‌کوین در مقایسه با دیگر سرمایه‌های سنتی، پتانسیل این ارز دیجیتال برای رشد سریع و سودآوری را نشان می‌دهد. البته با توجه به آنکه بازار سهام در طول چندین دهه وجود داشته و یک دارایی باسابقه محسوب می‌شود، هم‌چنان در بلندمدت بازدهی بالاتری را به خود اختصاص داده است.

بیت‌ کوین در ماه‌های اخیر در میان یک موج تورمی بالا که محرک اصلی آن، افزایش نرخ بهره بوده، همبستگی بالایی را از لحاظ بازدهی در مقایسه با بازار سهام داشته است. با این حال، نوسانات اخیر بازارها، بر عملکرد بیت کوین و دیگر دارایی‌های سنتی تقریبا تاثیری یکسان داشته است.

مقاله اصلی

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.