تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹
کد خبر : 60913

تمرینات «رختشور شاه» برای اجرای عمومی آغاز شد

تمرینات «رختشور شاه» برای اجرای عمومی آغاز شد

کافه دانش: علی یدالهی پس از شکست بیماری کرونا از آغاز تمرینات نمایش “رختشور شاه” برای اجرای عمومی در تالار محراب خبر داد. این کارگردان تئاتر گفت: این روزها در حال تمرین یک نمایش سیاه بازی هستم. در این نمایش تجربه جدیدی در تلفیق نمایش سیاه بازی و مجلس زنانه کرده ام. وی ادامه داد: …

کافه دانش: علی یدالهی پس از شکست بیماری کرونا از آغاز تمرینات نمایش “رختشور شاه” برای اجرای عمومی در تالار محراب خبر داد.

این کارگردان تئاتر گفت: این روزها در حال تمرین یک نمایش سیاه بازی هستم. در این نمایش تجربه جدیدی در تلفیق نمایش سیاه بازی و مجلس زنانه کرده ام.

وی ادامه داد: نمایشی به نام رختشور شاه نوشته بابک لطفی خواجه پاشا و بازنویسی خودم و آقای فرهاد نقدعلی را تمرین می کنیم.این نمایش را دو سال قبل برای جشنواره آیینی سنتی آماده کردیم که در جشنواره اجرا شد ولی به خاطر شیوع کرونا اجرای عمومی نشد.

کارگردان نمایش “عفریته ماچین” ، “راز عروسک” و “بلبل سرگشته” تصریح کرد: طی دو سال گذشته ، چهار بار نوبت اجرای عمومی گرفتیم ولی هر بار به دلیل موج های شیوع بیماری تعطیل شد. این بار با فروکش کردن موج کرونا و باز شدن سالن های سینما و تئاتر نوبت اجرا گرفت و انشاالله آبان ماه در تالار محراب و پس از مراحل بازبینی و مجوز، اجرا خواهیم داشت.

وی با اشاره به این که دو سال از تولید کار گذشته درباره تغییرات اجرا و طولانی شدن این تمرینات توضیح داد: تغییر در کلیت کار شکل نگرفته ولی در گروه بازیگران تغییر داریم. دوستان بازیگر به دلیل تعطیلی های پی در پی، سر پروژه های دیگری رفته اند و نمی توانند ما را همراهی کنند. حدود چهار نفر از بچه های بازیگر تعویض شدند. به همین دلیل تمرین های کار طول کشید . اما در کلیت کار و متن و اجرا تغییری نداریم. همان نمایش که در جشنواره بود قرار است اجرا شود.

این بازیگر و کارگردان تئاتر که تیر ماه امسال سویه شدید بیماری کرونا را تجربه کرده و در آی سی یو بستری بود درباره وضعیت جسمی خودش گفت: بیماری من خیلی شدید بود و ۸۰ درصد ریه ام درگیر شد. هنوز ریه ایم ترمیم نشده است و برایم سخت است ولی وقتی فرصت اجرا پیش آمد تصمیم گرفتم که کار کنم. خوشبختانه در این نمایش بازی نمی کردم . آمد و شد و تمرین به دلیل آسیب ریه برایم سخت است اما تعهدی که به گروه ، مرکز هنرهای نمایشی ، سالن و مردم داشتم باید عملی میشد. همه هنرمندان تئاتر کمدی تعهدی برای شاد کردن مردم در خود احساس می کنند که اجازه نمی دهد در شرایط دشواری که انشاالله گذشته است مردم را تنها بگذارند. شاد کردن مردم تعهدی است که داریم ، آن هم در این شرایط سخت، این تعهد برایم بیشتر اهمیت دارد.

و ادامه داد: مردم همیشه نیاز دارند که نمایش های شاد ببینند و لحظات شاد داشته باشند. حال در شرایطی که دو سال این بیماری آسیب های زیادی به خانواده ها زده ، خانواده هایی را سوگوار کرده و فشار روحی زیادی را به همه اعضا خانواده وارد ساخته  لازم است که کارهای شاد روی صحنه برود. از سوی دیگر کارهای طنز مسائل اجتماعی و سیاسی را با زبان شوخی مطرح می کنند و همواره یک اجتماع سالم نیاز دارد که از زبان طنز برای مطرح کردن این مسائل بهره ببرد.

انتشار: کوروش جم

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.