تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
کد خبر : 50508

تمرکز ویژه بر علوم انسانی با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان نوع ۳

تمرکز ویژه بر علوم انسانی با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان نوع ۳

تمرکز ویژه بر علوم انسانی با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان نوع ۳ – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ آیین اختتامیه نخستین رویداد نوآورانه و فناورانه “کتاب و کودک” با حضور دکتر “وحدت” ری..

تمرکز ویژه بر علوم انسانی با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان نوع ۳ – اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ آیین اختتامیه نخستین رویداد نوآورانه و فناورانه "کتاب و کودک" با حضور دکتر "وحدت" رییس صندوق نوآورى و شکوفایى، دکتر "نصیرى" رییس دانشگاه شهید بهشتى و جمعى از مدیران و مسئولان دانشگاه و اکوسیستم نوآورى در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

این رویداد که با هدف ایجاد آشتی میان کودکان و کتابخوانی از اواخر بهمن ماه سال گذشته در مرکز نوآوری علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی کار خود را آغاز کرده بود با عبور از مراحل مختلف از جمله پذیرش ایده‌های برتر، برگزاری کارگاه‌های تخصصی، همراهی منتورها با تیم‌ها جهت تکمیل و پیاده‌سازی طرح‌ها و ایده‌ها، ساخت نمونه‌های اولیه و پایش نهایی ایده‌ها به ایستگاه پایانی خود رسید.

دکتر "علی اصغر سعدآبادی" به عنوان نخستین سخنران گزارشی از روند کارهای انجام‌ شده در این رویداد را ارائه داد؛ سعدآبادی صحبت خود را با ارائه‌ آماری در زمینه‌ سرانه مطالعه کتاب در ایران شروع کرد و گفت: سرانه‌ مطالعه‌ کتاب در ایران هفت دقیقه ا‌ست و این آمار در حوزه‌ی کودکان به کمتر از ۳۰ ثانیه می‌رسد.

وی ادامه داد: سال ۹۹، بیش‌از ۴۰۰ میلیارد تومان به مراکز فرهنگی، چاپخانه‌ها، ناشران و تمامی دست‌اندرکاران حوزه‌ کتاب اختصاص داده شده که از این مقدار ۳۵ درصد مربوط به کتاب کودک است؛ بذر این رویداد در تابستان سال ۹۹ در پژوهشکده‌ مطالعات بنیادین علم و فناوری و به همت دکتر علم الهدی کاشته شد و اجرای آن به مرکز نوآوری علوم انسانی و اجتماعی محول شد؛ بخش بزرگی از ایده‌های حاضر در این رویداد، پاسخ‌هایی بودند بر نیازهایی که از سوی متولیان حوزه کودک مانند سازمان صدا و سیما مطرح شده بود.

سعدآبادی با تاکید بر اینکه این رویداد بر نوآوری در فرم و محتوای آثار حوزه کودک تاکید داشته است، گفت: با انتشار فراخوان این رویداد در آذر ماه سال ۱۳۹۹، ۸۷ ایده به دبیرخانه ارسال شد که پس از غربالگری در سه مرحله، ۲۱ ایده منخب برگزیده شدند؛ در این مدت کارگاه‌های تخصصی حوزه کودک، کارگاه‌های کسب‌ و کار و کارگاه‌های ترکیبی، برگزار شده که پس از پایش نهایی، ۱۵ تیم مجوز حضور در رویداد نهایی را به دست آورده‌اند.
دکتر "علی وحدت" رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری نیز در آیین اختتامیه رویداد کتاب و کودک گفت: هیچ فعالیت نوآورانه‌ای بدون جذب سرمایه به سرانجام نخواهد رسید؛ در کنار اعضای اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی مانند پارک علم و فناوری، مراکز نوآوری دانشکده‌ها، شتاب‌دهنده‌ها و پژوهشکده‌های فعال، نیاز به صندوق پژوهش و فناوری حس می‌شد که حال این اتفاق افتاده است. صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه شهید بهشتی می‌تواند با ارائه تسهیلات، به طور مثال در قالب لیزینگ یا نمونه‌سازی، عصای دست نوآوری باشد.

وحدت ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان در ابتدای مسیر بیشتر بر حوزه متمرکز بوده‌اند، البته کشش از سوی این حوزه هم بیشتر بوده است اما با پیدایش شرکت‌های دانش‌بنیان نوع سه، توجه بیشتری به حوزه علوم انسانی صورت گرفته است که این رویداد از گام‌های آغازین است.

وحدت با اینکه حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت‌ها در مراحل مختلفی از چرخه عمر آن‌ها صورت می‌گیرد، تصریح کرد: این حمایت در مراحل اولیه از طریق شتاب‌دهنده‌ها صورت می‌گیرد؛ شتاب‌دهنده‌های حاضر در دانشگاه شهید بهشتی در صورت نیاز از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی تجهیز خواهند شد و دانشگاه به عنوان محلی برای جوشش‌ ایده‌های خوب است که عدم حضور آن از بازده اکوسیستم کارآفرینی می‌کاهد.

در ادامه مراسم ۱۵ تیم راه یافته به مرحله نهایی در حضور ۳ نفر از اعضای شورای سیاستگذاری رویداد، دکتر "مریم جلالی" عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، دکتر "محمدرضا مرادی" مدیرعامل شتاب‌دهنده گام دوم و دکتر علی اصغر سعدآبادی رییس مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی به ارائه کار خود پرداختند و در نهایت رویداد نوآورانه کتاب و کودک با اعلام تیم‌های برتر و اعطای لوح‌های سپاس به کار خود پایان داد.

فروش ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دانش‌بنیانابتکار یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی در اتصال منتورهای سراسر کشورگام بلند یک شرکت دانش‌بنیان؛ پاسخ‌دهی به ۱۰۰ میلیون نفر با سامانه "4030"!

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.