تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
کد خبر : 70039

تمام امکانات خودروی اپل توسط آیفون قابل کنترل است

تمام امکانات خودروی اپل توسط آیفون قابل کنترل است

تمام امکانات خودروی اپل توسط آیفون قابل کنترل استظاهراً پروژه‌ی تولید خودروی اپل به مراحل جذابی رسیده است. گقته می‌شود این اتومبیل الکتریکی تماما با گوشی های آیفون کنترل می‌شود.
مدیرعامل خودروسازی آلم..

تمام امکانات خودروی اپل توسط آیفون قابل کنترل است

ظاهراً پروژه‌ی تولید خودروی اپل به مراحل جذابی رسیده است. گقته می‌شود این اتومبیل الکتریکی تماما با گوشی های آیفون کنترل می‌شود.

مدیرعامل خودروسازی آلمانی پورشه، در نشست خبری امروز خود در کنفرانس مطبوعاتی سالانه از گفتگوی خود در مورد پروژه‌های همکاری با اپل خبر داده است. الیور بلوم هم‌چنین گفت که این شرکت در مورد پروژه مشترک هیجان‌انگیزی با اپل وارد بحث شده است. با این‌حال، هر دو کمپانی هنوز در زمینه ادامه یا توقف پروژه‌ها تصمیم نگرفته‌اند. با توجه به این موضوع، کاربران اینترنتی حدس‌ می‌زنند که اپل قصد دارد با پورشه، در جهت تولید خودروی خود همکاری کند.

با این وجود، مارک گورمن افشاگر معروف، مدعی شده که هنوز هیچ نشانه‌ای از همکاری میان این دو شرکت با هدف تولید خودروی اپل دیده نشده است. مواردی که تا به اینجا در ارتباط با این خودرو مشخص شده، عبارتند از استفاده از آیفون برای کنترل تجهیزات داخلی که شامل تهویه مطبوع، صندلی‌ها و رادیو خواهد بود.

در سال‌های اخیر، پورشه همکاری نزدیکی با اپل داشته و تجربیات خودروهای بومی خود را به این کمپانی ارائه داده است. یکی از نتایج این شراکت، یکپارچه‌سازی سیستم اطلاعات سرگرمی با سرویس‌های اپل است که در نتیجه آن، برنامه‌هایی مانند Apple Music و Apple Podcast اکنون با سیستم اختصاصی Porsche Car Voice سازگار هستند.

تمام امکانات خودروی اپل، توسط آیفون قابل کنترل است

طرح مفهومی خودروی اپل

طبق آخرین گمانه‌زنی‌ها، اپل قصد دارد خودروی خودران خود را طی چهار سال آینده عرضه کند که سریع‌تر از جدول زمانی پنج تا هفته ساله ای است که برخی از مهندسان در سال گذشته برنامه‌ریزی کرده بودند. با این‌حال، زمان‌بندی فعلی سیال بوده و رسیدن به هدف تولید خودرو توسط اپل در سال ۲۰۲۵ به توانایی‌های این شرکت برای تکمیل سیستم خودران بستگی دارد که یک اقدام جاه‌طلبانه و کلیدی در این پروژه محسوب می‌شود.

مشخصات پروژه خودروی اپل

اپل سخت در تلاش است تا پروژه خودروسازی خود را هرچه سریع‌تر، محقق کند. با این‌حال، این شرکت مشخصات و اهداف مورد نظری را برای زنجیره تامین خود دنبال می‌کند. طبق گفته Citi Securities، چهار شرط اصلی برای تحقق این برنامه وجود داشته که اپل به آنها نیازمند است.

اولین مورد این است که اپل برای گسترش پروژه خودروسازی، به پایگاه‌های تولید خود در ایالات متحده نیاز دارد. این شرکت هم‌چنین به یک سیستم زنجیره تامین باتری‌ها، پنل صفحه‌نمایش و نیمه‌هادی نیز نیازمد است.

اپل تا به اینجا، در زمینه طراحی خودروی خود کارآمدتر عمل است. با این‌حال، برای ایجاد زنجیره تامین برای قطعات دیگر، این شرکت باید به شرکای آینده آسیایی تکیه کند. بازار خودرو بسیار بزرگ است و ارزش آن به ۱۰ تریلیون دلار می‌رسد و مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر، غول کوپرتینو نیز نمی‌خواهد این فرصت را از دست دهد. بنابراین به محض ورود به بازار، برندهای قدیمی و نام‌آشنای بازار بدون شک تحت تاثیر عرضه خودروی اپل قرار خواهند گرفت.

کیتی هوبرتی، تحلیل‌گر موسسه فناوری مورگان استنلی در یادداشتی جداگانه نوشته:

تجربه به ما نشان می‌دهد که طی چند سال پس از عرضه خودروی اپل، تمایل مردم به استفاده از وسایل نقلیه خودران، افزایش خواهد یافت.

منبع :gizchinaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.