تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵
کد خبر : 59234

تماشا کنید: کشف یک موجود عجیب و غول پیکر در اعماق دریای سرخ

تماشا کنید: کشف یک موجود عجیب و غول پیکر در اعماق دریای سرخ

تماشا کنید: کشف یک موجود عجیب و غول پیکر در اعماق دریای سرخخدمه کشتی تحقیقاتی OceanXplorer یک موجود عجیب و غول پیکر را در اعماق دریای سرخ کشف کردند که حیرت دانشمندان را به همراه داشته است.
خدمه کشتی ت..

موجود عجیبتماشا کنید: کشف یک موجود عجیب و غول پیکر در اعماق دریای سرخ

خدمه کشتی تحقیقاتی OceanXplorer یک موجود عجیب و غول پیکر را در اعماق دریای سرخ کشف کردند که حیرت دانشمندان را به همراه داشته است.

خدمه کشتی تحقیقاتی OceanXplorer متعلق به شرکت OceanX در اواخر سال ۲۰۲۰ میلادی هنگام بررسی لاشه کشتی مسافربری Peta در عمق ۸۵۰ متری دریای سرخ یک موجود عجیب و غول پیکر را شناسایی کردند. اکنون با گذشت یک سال و انجام تحقیقات لازم جزئیات بیشتری از آن موجود منتشر شده که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

جزئیات کشف یک موجود عجیب و غول پیکر دریایی

مایک وکیون، جانورشناس و متخصص ماهی مرکب مدارک و ویدیوهایی که خدمه کشتی تحقیقاتی OceanXplorer از یک موجود عجیب و غول پیکر را تهیه کرده بودند مورد بررسی قرار داد و گفت موجودی که در این ویدیو وجود دارد به دلیل ابعاد بدن و فرم باله‌ها به یک ماهی مرکب غول پیکر شباهت ندارد. همچنین این موجود دارای سرعت زیادی بوده که همین موضوع مایک وکیون را حیرت‌زده کرده است.

موجود عجیب

متی رودریگ، سرپرست برنامه علمی OceanX نیز با اشاره به این که ابعاد این موجود دریایی از انسان نیز بزرگ‌تر است گفت برای نخستین بار آن را در کنار کمان لاشه کشتی رویت کردیم که بسیار شگفت‌آور بود. مدتی بعد گروه دیگری از محققان نیز طی غواصی‌هایی در آن محل توانستند همان موجود یا نمونه‌هایی مشابه با آن را رویت کنند که پس از آن ویکون اعلام کرد آنها به احتمال زیاد یک نوع غول پیکر از ماهی مرکب پرنده بنفش بودند.

گفتنی است شرکت OceanX برنامه تحقیقاتی خود را با هدف اکتشافات جانوران جدید و کسب داده‌هایی برای حفظ محیط زیست در دریای سرخ به انجام رسانده و قصد داشت به این پرسش پاسخ دهد که نحوه رشد گونه‌های دریایی در دریای سرخ چگونه است؟ این محققان طی ماموریت خود موجودات بزرگی چون ماهی مرکب و مناطقی با مرجان‌های مقاوم در مقابل تغییرات آب و هوایی را کشف کردند.

شرکت OceanX نیز در وبسایت خود با انتشار بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرد تا اطلاعات تهیه شده در ماموریت‌های این شرکت باعث حفظ و احیای اکوسیستم‌های دریایی و صخره‌های مرجانی در سراسر جهان شود. گفتنی است دریای سرخ به عنوان یکی از بهترین آزمایشگاه‌های طبیعی سیاره زمین به شمار می‌رود و دمای زیاد و آب شور آن باعث شدند طیف گسترده‌ای از زیستگاه‌های کمیاب روی زمین شکل بگیرد.

ویدیو

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.