تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۴۱
کد خبر : 67746

تماشا کنید: چهره جدید پراید وانت با نام والیس ۲۱۶ در بازار خودرو تونس + ویدئو

تماشا کنید: چهره جدید پراید وانت با نام والیس ۲۱۶ در بازار خودرو تونس + ویدئو

تماشا کنید: چهره جدید پراید وانت با نام والیس ۲۱۶ در بازار خودرو تونس + ویدئواخیرا وبسایت‌های خودرو کشور تونس، از مونتاژ پیکاپ پراید وانت با نام والیس ۲۱۶ خبر داده‌اند. برای اطلاع از قیمت، مشخصات و به..

تماشا کنید: چهره جدید پراید وانت با نام والیس ۲۱۶ در بازار خودرو تونس + ویدئو

اخیرا وبسایت‌های خودرو کشور تونس، از مونتاژ پیکاپ پراید وانت با نام والیس ۲۱۶ خبر داده‌اند. برای اطلاع از قیمت، مشخصات و بهبودهای نسخه مونتاژ این خودرو، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

پراید وانت که آن را با نام پراید ۱۵۱ هم می‌شناسیم، یکی از محصولات تقریبا جدید سایپا محسوب می‌شود که برخی از افراد شاغل در کارهای صنعتی سبک، عاشقان آن هستند. پراید وانت کار خود را از سال ۱۳۹۳، به عنوان یک پیکاپ شهری سبک شروع کرد. حتی بسیاری از مالکان این پیکاپ، بهبودهایی مثل تعویض فنر شمش با کمک‌ فنرهای فابریک، یا تغییرات افزایش حجم رادیاتور را به آن اضافه کردند. به طور خلاصه، سایپا ۱۵۱، بی‌کیفیت ولی سبک و به اصطلاح کار راه انداز است. اما نسخه مونتاژ تونسی آن، به مراتب بهتر و شاید زیباتر از مدل تولید داخل باشد.

معرفی پیکاپ والیس ۱۲۶؛ مسافر ایرانی کشور تونس

پیکاپ والیس 126

از همان ابتدای معرفی هم قرار بود پراید ۱۵۱ را در کشورهایی مثل عراق یا سوریه ببینیم اما اخیرا این خودرو سر از تونس در آورده. به گزارش رسمی یکی از وبسایت‌های تحلیل خودرو کشور تونس، شرکت خودروسازی والیس (Wallyscar)، پراید وانت را با نام والیس ۲۱۶ به خط مونتاژ خود آورده. پس بیایید به مهاجر ایرانی تازه وارد این کشور، نگاه دقیق‌تری بیندازیم.

تغییرات ظاهری والیس ۲۱۶

پیکاپ والیس 126

اولین چیزی که به چشم می‌آید، جلو پنجره کاملا متفاوت است. جلو پنجره والیس ۲۱۶ از حالت معروف سایپایی خارج شده و تقریبا می‌توان گفت که به صورت نرده‌ای درآمده. پیشرانه‌های پراید، برخلاف موتورهای پژو، مشکل داغ کردن ندارند. بنابراین می‌توان گفت که کم شدن مسیر ورود هوا به رادیاتور، مشکلی را ایجاد نخواهد کرد. البته سپر جلو تفاوتی با نسخه‌های ایرانی ندارد. همچنین آرم شرکت والیس هم در وسط کاپوت مشاهده می‌شود. در طراحی فضای بار و قسمت‌های کناری، همان پراید ۱۵۱ را می‌بینیم. فقط علامت سایپا در قسمت قالپاق، با پوششی سیاه، محو شده است.

پیکاپ والیس 126

آخرین تفاوت ظاهری این خودرو با همزاد ایرانی خود، در قسمت بار دیده می‌شود. جایی که به جای اسم پراید روی درب بار این خودرو، علامت تجاری برند والیس دیده می‌شود.

تغییرات کابین والیس ۲۱۶

پیکاپ والیس 126

در کابین این پیکاپ تفاوت‌ زیادی را نمی‌توانید پیدا کنید. شاید حذف شدن علامت تجاری سایپا از روی فرمان، تنها تفاوت‌ اصلی کابین باشند.

مشخصات فنی والیس ۱۲۶ در کشور تونس

پیکاپ والیس 126

پیشرانه این خودرو از نوع ۴ سیلندر ۱.۳ لیتری گازوئیلی است که می‌تواند ۷۱ اسب بخار قدرت و ۱۰۶ نیوتن متر گشتاور تولید کند. مصرف سوخت این خودرو در شهر به ۶.۱ لیتر در هر صد کیلومتر، در بزرگراه به ۴.۸ لیتر در هر صد کیلومتر و به صورت ترکیبی برابر ۵.۵ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده. البته هنوز نمی‌دانیم که این اعداد با توجه به چه میزان از حجم بار به دست آمده. سیستم تهویه هوای پیکاپ ۱۲۶ از نوع دستی است و تفاوتی با نسخه داخلی ندارد. اما مهم‌ترین مورد تغییرات در قسمت فرمان رخ داده و ما فرمان برقی را به جای فرمان هیدرولیک معمولی می‌بینیم.

پیکاپ والیس 126

همچنین ظرفیت رسمی بار پیکاپ پراید وانت، در حدود ۵۰۰ کیلوگرم معرفی شده بود اما در نسخه تونسی، به ۷۰۰ کیلوگرم ارتقا پیدا کرده است. علاوه بار آن می‌توانید فنر شمش‌های قسمت عقب را به وضوح مشاهده کنید که با کمک فنرهای فابریک جایگزین شده و میزان ظرفیت بار بیشتری را به وجود آورده.

پیکاپ والیس 126

جایگزینی فنر شمش در محور عقب

از دیگر امکانات والیس ۱۲۶ می‌توان به سیستم ترمز ABS، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، قالپاق‌های ۱۳ اینچی، قفل مرکزی، سیستم پخش با رادیو فابریک و پشتیبانی از USB، فرمان قابل تنظیم، شیشه‌های برقی و دو ایربگ راننده و شاگرد اشاره کرد.

قیمت همزاد پیکاپ پراید وانت

پیکاپ والیس 126

طبق گزارش‌های رسمی، قیمت والیس ۲۱۶ حدود ۲۹,۹۰۰ دلار تونس اعلام شده که معادل ۲۷۴ میلیون تومان می‌باشد. همچنین شرکت والیس، دو سال گارانتی را برای این خودرو در نظر گرفته است. انتظار می‌رود که نسخه مونتاژ پیکاپ سایپا، فروش خوبی را در تونس تجربه کند. در ادامه می‌توانید اولین تیزر رسمی پیکاپ جدید شرکت Wallyscar را مشاهده کنید.

گالری تصاویر

پیکاپ والیس 126
پیکاپ والیس 126
پیکاپ والیس 126
پیکاپ والیس 126
پیکاپ والیس 126
پیکاپ والیس 126
پیکاپ والیس 126
پیکاپ والیس 126

مطالب خواندنی دیگر:

سایپا: آخرین پراید را ۳۸ میلیون فروختیم، پراید ۲۰۰ میلیونی کار دلالان است

پیکاپ Huanghai N7 ، برادر لوکس آمیکو آسنا به زودی در ایران + عکس و مشخصات

نسخه آفرودی پیکاپ ریچ ۶ ؛ یک وانت درشت هیکل برای مسیر های سخت + عکس و مشخصات

منبع :automobileمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.