تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
کد خبر : 67748

تماشا کنید: وقتی سیستم خودران تسلا، خودرو پلیس را تشخیص نمی‌دهد

تماشا کنید: وقتی سیستم خودران تسلا، خودرو پلیس را تشخیص نمی‌دهد

تماشا کنید: وقتی سیستم خودران تسلا، خودرو پلیس را تشخیص نمی‌دهداخیرا سیستم خودران تسلا مدل S، باعث تصادف با خودرو پلیس شده اما حقیقت ماجرا چه بوده؟ آیا خودروهای تسلا مشکل اساسی دارند؟
در هفته گذشته، د..

تماشا کنید: وقتی سیستم خودران تسلا، خودرو پلیس را تشخیص نمی‌دهد

اخیرا سیستم خودران تسلا مدل S، باعث تصادف با خودرو پلیس شده اما حقیقت ماجرا چه بوده؟ آیا خودروهای تسلا مشکل اساسی دارند؟

در هفته گذشته، دوربین‌های داشبورد یک خودرو پارک شده در کنار اتوبان، فیلمی از تصادف تسلا مدل S با خودروی پارک شده افسر پلیس آمریکایی را منتشر کرده است.

تصادف تسلا مدل S با دوج پلیس، آن هم در حالت اتوپایلوت

تصادف در اثر سیستم خودران تسلا

این خودرو پلیس بعد از اینکه از پشت مورد اصابت قرار می‌گیرد، به سمت افسر پلیس کالیفرنیا شمالی می‌رود. اما او با شنیدن صدای برخورد، متوجه خطر می‌شود و جان خود و همکارش را نجات می‌دهد. هرچند که هر دو آن‌ها کمی مجروح شده‌اند. این افسران پلیس در حال کمک به سرنشینان تصادف دیگری بودند که خطر مرگ از بیخ گوش آن‌ها رد شد. خودرو دوج پلیس بعد از اینکه با یک تابلو راهنمایی برخورد می‌کند، به شانه جاده می‌رود و واژگون می‌شود.

دکتر دیویندر گلی (Devainder Goli)، راننده تسلا می‌گوید:

من در حال تماشای یک فیلم بر روی گوشی خودم بودم و مطمئن هستم که خودرو در حالت خودران قرار داشت. البته قبول دارم که باید به جاده دقت می‌کردم.

او برای عدم رعایت قوانین رانندگی، گناهکار شناخته و ملزم به پرداخت جریمه شده. همچنین دادگاه ایالت کالیفرنیا، مجازات حبس را نیز برای او در نظر گرفته است.

اتفاقات مشابه سیستم خودران تسلا که منجر به تصادف شدند

اما این اولین باری نیست که شاهد چنین اتفاقی هستیم. در اواخر سال ۲۰۲۱، یک آمبولانس به روشی مشابه مورد تصادف قرار گرفت. این پرونده با عدم دقت راننده و ایراد سیستم خودران تسلا مدل ۳ همراه بود و باز هم یک سوال مهم را بوجود آورد. آیا تکنولوژی اتوپایلوت خودروهای تسلا بی نقص هستند؟ البته تسلا اعلام کرده که حتی در حالت خودران، راننده باید کاملا به مسیر دقت کند و هر چند دقیقه برای اعلام هوشیاری خود، فرمان را کمی تکان دهد. کماکان تحقیقات در مورد ایرادات فنی تکنولوژی‌‌های تسلا ادامه دارد.

در ادامه می‌توانید فیلم این تصادف را مشاهده کنید.

بهترین مطالب مرتبط:

لقب بی کیفیت ترین خودروی برقی شرکت بازرسی TUV آلمان به تسلا مدل S رسید!

یک آبروریزی بزرگ دیگر برای تسلا ؛ تصادف خودروی تسلا هنگام ساخت تبلیغ رانندگی خودکار!

منبع :carscoopsمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.