تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰

صنعت سینمای هند یا همان بالیوود از محبوب ترین سینماهای دنیا محسوب میشوند . جالب است بدانید که حتی در آمریکا که مهد سینمای هالیوود است و پرفروش ترین فیلم های سینمای جهان از این سینما خارج میشود هم سینمای هند جایگاه ویژه ای دارد و علاقه مندان زیادی را به سینماها میکشاند . از

صنعت سینمای هند یا همان بالیوود از محبوب ترین سینماهای دنیا محسوب میشوند . جالب است بدانید که حتی در آمریکا که مهد سینمای هالیوود است و پرفروش ترین فیلم های سینمای جهان از این سینما خارج میشود هم سینمای هند جایگاه ویژه ای دارد و علاقه مندان زیادی را به سینماها میکشاند . از همین رو بود که از چندی پیش ، صنعت سینمای هند رو به سینمای اکشن با جلوه های ویژه روز دنیا آورد تا کیفیت جلوه های بصری فیلم را چند برابر کند و همچنین بعد از هالیوود ، در بازار پرفروشترین های سینمای جهان باقی بماند .

 

چگونه میتوان یک فیلم هندی خوب پیدا کرد ؟

تماشای بهترین فیلم های هندی در موویلا

صنعت سینمای هند یا همان بالیوود ، سالیانه بیشترین تولید و عرضه فیلم را با رکوردی عجیب در دنیا دارد . سینمای مملو از رنگ و صحنه های چشم نواز با داستان های عاشقانه که ممکن است لحظه ای خنده بر لبانتان بیاورد و لحظه ای دیگر اشک از چشمانتان جاری کند . تعداد فیلم های ساخته شده در سال برخی مواقع به طور میانگین به روزی 2 فیلم هم میرسد ! به راحتی میتوان فهمید که از این همه تولید فیلم در هندوستان ، همه فیلم ها از کیفیت قابل قبولی برخوردار نیستند . حال سوال اینجاست که پس چطور از این همه فیلم تولید شده ، فیلم های خوب را پیدا کنیم و ببینیم ؟ در این مطلب سعی داریم به همین سوال جواب دهیم و در انتها با معرفی چند فیلم هندی درجه یک شما رو به لذت تماشای یک فیلم هندی عالی دعوت کنیم . پس تا انتها همراه ما باشید .

سینمای هند برعکس دیگر کشورها ، فاکتور اصلی کیفیت فیلم را بر پایه بازیگرانی که در آن ایفا نقش میکنند میبیند . به زبان ساده در سینمای هند بر خلاف دیگر کشورها ، بازیگر محور یا بهتر بگوییم بازیگر سالار است تا کارگردان محور . پس میتوان از روی لیست بازیگران یک فیلم هندی به این نتیجه برسیم که این فیلم برای سازندگان هندی خود از چه درجه اهمیتی برخوردار است .

یکی از ویژگی های وب سایت موویلا آنالیز و انتخاب بهترین فیلم های هندی موجود در بازار سینما است که پس از پالایش آن برای مخاطبین وفادار فیلم های هندی ، آرشیوی غنی تهیه کرده است . در ادامه این مطلب چند نمونه از محبوب ترین فیلم های سینمای هند را به شما معرفی میکنیم تا بتوانید به راحتی در رسانه تصویری موویلا ، در کنار همه اعضا خانواده و یا جمع دوستانتان به تماشای فیلم مورد نظر و لذت بردن از آن بپردازید .

معرفی چند فیلم هندی محبوب در موویلا

1 – کی جی اف – قسمت 2

این فیلم یکی از محبوبترین فیلم های تاریخ سینمای بالیوود است که نه تنها در خود هند ، بلکه در سراسر جهان از جمله ایران از محبوبیت فراوانی برخوردار شده است . سرزمین آغشته به خون (Kolar Gold Fields) که به طور مخفف شده به کی جی اف معروف شد ، از همان ابتدا توسط فیلم ساز خود پراشنات نیل یک پروژه دو قسمتی تعریف شد . قسمت اول این فیلم در سال 2018 اکران شد و آنچنان جای خودش را در دل علاقه مندان سینما باز کرد که به سرعت در سراسر دنیا منتشر شد و به فروش بسیار بالایی دست یافت . قرار بود در سال 2020 قسمت دوم آن هم بر روی پرده سینماها به نمایش در آید ولی به خاطر گسترش جهانی ویروس کرونا ، این فیلم هم مانند بسیاری از فیلم های جهان به تعویق افتاد و در نهایت بعد از 4 سال انتظار هوادازانش در سال 2022 بر روی پرده سینماهای جهان به نمایش در اومد . اصرار های بسیاری به سازنده فیلم برای ساخت قسمت سوم شد چون بدون شک فروش فیلم در مقیاس بالا تضمین شده بود ولی پراشانت نیا با قاطعیت گفت داستان این فیلم دو قسمته بوده و همینجا به پایان رسیده است . داستان فیلم در قسمت دم از این قرار است که سرزمین KGF اکنون یک فرمانروای جدید دارد . راکی ، که نامش ترس در قلب دشمنانش ایجاد می کند . متحدان وی به عنوان ناجی خود به راکی نگاه می کنند ، دولت او را تهدیدی برای قانون و نظم می داند . این فیلم با امتیاز Imdb بالای 8.5 از 10 از بهترین فیلم های سینمای جهان به شمار می آید . شما میتوانید این فیلم را در موویلا به صورت دوبله فارسی نیز تماشا کنید .

2 – باچان پاندی

این فیلم یکی از نمونه های سینمای بازیگر محور هند محسوب می شود . بازیگرانی همچون آکشی کومار ، کریتی سانون ، ژاکلین فرناندز و تریشا سین در این فیلم هنر نمایی میکنند . طبق معمول بسیاری از تولیدات صنعت سینمای هند این فیلم هم در ژانر اکشن طبقه بندی می شود . داستان فیلم از این قرار است که یک کارگردان نوپا سعی می کند درباره یک گانگستر بی رحم برای ساختن فیلمی درباره گانگستریسم تحقیق کند . اما تلاش های مخفیانه او برای انجام تحقیقات زمانی که به جرم جاسوسی گرفتار می شود با شکست مواجه می شود و …

در حقیقت فیلم باچان پاندی (Bachchhan Paandey) یک فیلم کمدی اکشن هندی زبان محصول ۲۰۲۲ به کارگردانی فرهاد سامجی و تهیه‌کنندگی ساجید نادیادوالا است . این فیلم یک بازسازی از فیلم تامیل ساخته شده در سال 2014 (Jigarthanda) است که خودش هم از فیلمی ساخته کره جنوبی منتشر شده در سال 2006 به نام یک کارناوال کثیف الهام گرفته شده است . این فیلم در 18 مارس 2022 در سینماهای هندوستان اکران شد . منتقدان عملکرد کومار را ستودند اما از داستان ، فیلمنامه ، توسعه بد شخصیت ، نویسندگی ، کمدی غیر ضروری و اکشن ضعیف آن انتقاد کردند و این فیلم در گیشه با فروش نسبتا پایینی مواجه شد . فیلمبرداری اصلی در 6 ژانویه 2020 در جیسالمر آغاز شد . اما باز هم به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا ، فیلمبرداری به تعویق افتاد و در 6 ژانویه 2021 دوباره شروع شد و در ژوئیه 2021 به پایان رسید . شاید این فیلم در گیشه و در نظر منتقدین خیلی مورد لطف قرار نگرفت ولی صحنه های اکشن زیبای آن یک سرگرمی خوب برای تماشا فیلم در کنار خانواده به حساب می آید .

خروج از نسخه موبایل