تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
کد خبر : 64578

تلویزیون‌های سری ۲۰۲۲ سامسونگ معرفی شد

تلویزیون‌های سری ۲۰۲۲ سامسونگ معرفی شد

سامسونگ الکترونیکس جدیدترین تلویزیون‌های سری MICRO LED، Neo QLED و سبک زندگی خود را پیش از شروع نمایشگاه CES 2022 رونمایی کرد. سری ۲۰۲۲ تلویزیون‌های سامسونگ به کمک قابلیت‌هایی همچون افزایش کیفیت صدا و تصویر، گزینه‌های متنوع‌تر ابعاد تلویزیون، لوازم جانبی شخصی‌سازی شده و به‌روز شدن رابط کاربری، رویای «نمایشگرها در همه‌جا و برای همه» …

سامسونگ الکترونیکس جدیدترین تلویزیون‌های سری MICRO LED، Neo QLED و سبک زندگی خود را پیش از شروع نمایشگاه CES 2022 رونمایی کرد.
سری ۲۰۲۲ تلویزیون‌های سامسونگ به کمک قابلیت‌هایی همچون افزایش کیفیت صدا و تصویر، گزینه‌های متنوع‌تر ابعاد تلویزیون، لوازم جانبی شخصی‌سازی شده و به‌روز شدن رابط کاربری، رویای «نمایشگرها در همه‌جا و برای همه» را به واقعیت نزدیک کرده‌اند. رویایی که با تماشای تصویری شبیه به زندگی واقعی، صدای فراگیر و تجربیات شخصی‌سازی شده در تلویزیون‌های سری ۲۰۲۲ سامسونگ در دسترس قرار گرفته است.

MICRO LED: تلویزیونی در اوج فناوری
سری جدید تلویزیون‌های MICRO LED سامسونگ از صفحه نمایش پیشرفته و نوآورانه‌ای بهره می‌برد که در رده خود بهترین کیفیت تصویر را ارائه می‌دهد. در این تلویزیون‌ها حدود ۲۵ میلیون LED در ابعاد میکرومتر به شکل جداگانه نور و رنگ را تولید می‌کنند تا تجربه‌ای فراگیر و عمیق با رنگ‌های زنده، وضوح و کنتراست بالا به تماشاگران ارائه شود. تلویزیون‌های MICRO LED سامسونگ در نمایشگاه CES 2022در ابعاد ۸۹، ۱۰۱ و ۱۱۰ اینچ رونمایی می‌شوند.
در کنار نوآوری‌های سخت‌افزاری، تلویزیون MICRO LED از عمق ۲۰ بیتی در مقیاس خاکستری پشتیبانی می‌کند. به کمک این قابلیت مدل‌های MICRO LED می‌توانند تمامی جزئیات یک صحنه را نمایش دهند و با کنترل سطح روشنایی و رنگ‌ در یک میلیون مرحله، تجربه‌ای واقعی و شگفت‌انگیز از HDR را ارائه کنند.
همچنین با پوشش ۱۰۰ درصدی طیف رنگی DCI و Adobe RGB تصاویر با رنگ‌های چشم‌نواز و خیره‌کننده به نمایش در می‌آید. نسبت صفحه نمایش به بدنه در این تلویزیون‌ها به ۹۹.۹۹ درصد رسیده که تحول بزرگی را در زمینه‌ طراحی تلویزیون رقم زده است.
تلویزیون‌های MICRO LED با قابلیت‌های شخصی‌سازی پیشرفته طراحی شده‌اند که مهم‌ترین آنها عبارتند از:
Art Mode : این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد تا هر اتاقی را به یک گالری هنری تبدیل کنند. کاربران با انتخاب این حالت می‌توانند آثار هنری یا عکس‌های مورد علاقه خود را در تلویزیون‌شان نمایش دهند.
Multi View : به کاربران این قابلیت را می‌دهد تا به طور همزمان محتواها را از چهار منبع مختلف با وضوح ۴K و با ۱۲۰ فریم در ثانیه مشاهده کنند.
Dolby Atmos : این قابلیت تجربه صوتی فراگیر و پرهیجانی را به کمک بلندگوهای متعدد تلویزیون ارائه می‌دهد.

تکامل Neo QLED با پردازنده Neo Quantum و تجربه صوتی پویا
ارتقا پردازنده Neo Quantum و نوآوری‌های صوتی و تصویری باعث شده تا سری ۲۰۲۲ تلویزیون‌های Neo QLED تصاویری چشمگیر و صدایی همه‌جانبه را به تماشاگران ارائه دهد. پردازنده Neo Quantum این تلویزیون‌ها از فناوری جدیدی برای کنترل نور پس زمینه Quantum Mini LED بهره می‌برد که میزان روشنایی را از ۱۲ بیت به ۱۴ بیت می‌رساند. این قابلیت کمک کرده تا روشنایی تلویزیون تا سطح ۱۶۳۸۴ افزایش یابد که چهار برابر نسل قبلی (۴۰۹۶) است.
فناوری جدید Shape Adaptive Light در سری ۲۰۲۲ از قابلیت‌های پردازنده Neo Quantum برای افزایش روشنایی و نمایش دقیق تصاویر و اشکال بهره می‌برد. در این فناوری به کمک پردازنده تلویزیون، تمامی خطوط، سطوح، اشکال و میزان نور Quantum Mini LED مورد تجزیه و تحلیل دقیق قرار می‌گیرد. نتیجه این کار افزایش کیفیت تصویر تلویزیون و نمایش کامل محتواهای HDR است.
سری ۲۰۲۲ تلویزیون‌های Neo QLED به قابلیت Real Depth Enhancer مجهز است که یک الگوریتم کیفیت تصویر با هوش چندگانه است. این فناوری به اشیایی که در تلویزیون به تصویر کشیده می‌شود، عمق بیشتری می‌بخشد تا تصاویر طبیعی و واقع‌گرایانه مشاهده شوند.
این سری از تلویزیون‌های جدید سامسونگ همچنین مجهز به حالت EyeComfort است که به طور خودکار میزان روشنایی و نور صفحه را براساس اطلاعات حسگر نور داخلی و شب یا روز بودن آن تنظیم می‌کند.
در این حالت با تغییر نور محیط، نمایشگر به تدریج میزان نور صفحه را کاهش و رنگ‌های گرم بیشتری را ارائه می‌دهد. میزان نور آبی هم در این حالت تنظیم می‌شود تا تماشاگران تجربه بصری و خواب راحت‌تری داشته باشند.
تجربه صوتی تلویزیون‌‌های جدید Neo QLED هم ارتقا یافته و به فناوری توسعه یافته OTS Pro مجهز شده است. در نسل قبلی این تلویزیون‌ها قابلیت OTS یا فناوری ردیابی اشیا (Object Tracking Sound) صدای سوژه‌ها را با حرکات آنها هماهنگ می‌کرد تا تماشاگران سطح جدیدی از صدای پویا، سه‌بعدی و فراگیر را بشنوند. در تلویزیون‌های ۲۰۲۲ این قابلیت به OTS Pro ارتقا یافته که به کمک بلندگوهای قدرتمند تلویزیون می‌تواند تجربه‌ فراگیرتری را ارائه دهد.
این تلویزیون‌ها همچنین به کمک بلندگوهای چند کاناله خود قادر به پخش تجربه‌ای واقعی از فناوری Dolby Atmos و ارائه صدایی پویا و فراگیر از تمامی گوشه‌ها و کناره‌های نمایشگر است.

تلویزیون‌های سبک زندگی سامسونگ : ادغام چشم‌نواز طراحی و فناوری
در تلویزیون‌های ۲۰۲۲ سری Lifestyle سامسونگ طراحی و فناوری به شکل منسجم و یکپارچه‌ای برای ارائه تجربه‌ای منحصربه‌فرد و شخصی‌سازی شده از تلویزیون ترکیب شده است.
صفحه نمایش جدید مات با قابلیت‌های ضدتابش، ضد انعکاس، ضد اثرانگشت بر روی مدل‌های The Frame، The Sero و The Serif اعمال شده است. همه این قابلیت‌ها گواهی‌های لازم را از آزمایشگاه UL دریافت کرده‌اند.
The Frame : این تلویزیون‌ها به کمک قابلیت ضد تابش و انعکاس حداقلی صفحه نمایش، تجربه‌ای تماشایی از مشاهده آثار هنری در خارج از موزه را ارائه می‌دهد. سری ۲۰۲۲ تلویزیون‌های The Frame در ابعاد مختلف ۳۲ تا ۸۵ اینچ عرضه می‌شود.
The Serif: بدنه مات این تلویزیون با صفحه نمایش مات آن ترکیب شده تا طراحی نمادین و زیبایی را به نمایش بگذارد. تلویزیون‌های ۲۰۲۲ سری The Serif در ابعاد متنوع ۴۳ تا ۶۵ اینچ طراحی شده‌اند.
The Serif : تلویزیون‌های The Serif در هر دو حالت عمودی و افقی می‌تواند تجربه‌ بصری بهینه‌ و جذابی را ارائه دهد. قابلیت Multi View در حالت عمودی به کاربران امکان می‌دهد تا به طور همزمان محتواهای مختلف را در بالا و پایین نمایشگر ببینند.

توسعه برنامه‌های Smart Hub
تلویزیون‌های سری ۲۰۲۲ سامسونگ با Smart Hub جدید و توسعه‌یافته عرضه می‌شوند. در این Smart Hub جدید، مدیریت و جست‌وجوی برنامه‌ها و اپلکیشن‌ها براساس عملکرد و اولویت‌های کاربران بهینه‌سازی می‌شود. براین اساس کاربران سریع‌تر محتواهای مورد نظر خود را پیدا می‌کنند تا زمان کمتری اتلاف شود.
منوی Smart Hub جدید به شکلی طراحی شده تا کاربران راحت‌تر بین دسته‌بندی‌های مختلف Media، Game و Ambient جابجا شوند.
Gaming Hub : در این بخش کاربران می‌توانند سریع‌تر بازی‌های مورد علاقه خود را پیدا کنند. گیمرها به کمک همکاری سامسونگ با پیشگامان صنعت گیم (NVIDIA GeForce Now، Stadia و Utomik) به مجموعه‌ای گسترده از بازی‌ها دسترسی دارند.
Watch Together : این برنامه به تماشاگران تلویزیون این قابلیت را می‌دهد تا آنها بتوانند در حین تماشای فیلم، سریال یا برنامه مورد علاقه خود همزمان با دوستان و خانواده خود چت ویدئویی داشته باشند.
پلتفرم NFT : این اپلکیشن قابلیت جست‌وجو، خرید و داد و ستد آثار هنری دیجیتال را از طریق تلویزیون‌های سری MICRO LED، Neo QLED و The Frame فراهم می‌کند.
کالیبراسیون هوشمند : در این قابلیت کاربران اجازه کالیبراسیون (Calibration) تنظیمات برای رسیدن به حد مطلوب و مورد نظر خود را پیدا می‌کنند. حالت اولیه این قابلیت دارای یک راهکار سریع و آسان است که صفحه نمایش را در ۳۰ ثانیه کالیبره می‌کند. در حالت حرفه‌ای، تلویزیون در زمانی حدود ۱۰ دقیقه کالیبره می‌شود تا تصاویر به چشم‌نواز‌ترین کیفیت ممکن دربیاید.

لوازم جانبی متنوع برای شخصی‌سازی بیشتر
تلویزیون‌های سری ۲۰۲۲ سامسونگ از لوازم جانبی گسترده‌ای بهره می‌برد. در مدل‌های The Sero پایه و نصب دیواری آن دارای قابلیت چرخش خودکار است که از ویژگی نمایش تصاویر در حالت عمودی الهام گرفته است.
سری ۲۰۲۲ از یک رابط عمودی برای نمایش تصاویر در برنامه‌‌های Smart Hub و Multi View بهره می‌برد. برنامه‌هایی مانند یوتیوب و تیک‌تاک قابلیت نمایش محتوا در حالت عمودی را پشتیبانی می‌کند. در تلویزیون‌های سبک زندگی نیز حالت‌های Ambient وArt با نمایش عمودی تصاویر سازگار شده‌اند.
با طراحی دکمه چرخش روی کنترل از راه دور تلویزیون‌ها، چرخش صفحه نمایش این مدل‌ها به راحتی فشردن یک دکمه شده است.

ساندبار جدید و شکستن موانع صوتی
ساندبارهای سری ۲۰۲۲ سامسونگ ارتقا پیدا کرده‌اند تا تجربه‌ صوتی سه‌بعدی و فراگیری را ارائه دهند. قابلیت Q Symphony که امکان همکاری بین Neo QLED و ساندبار را فراهم می‌کند، بهبود پیدا کرده تا صدای فراگیرتری پخش شود.
این ساندبارها همچنین به فناوری جدیدی مجهز است که می‌تواند صدای استاندارد Dolby Atmos را بدون نیاز به کابل و به شکل بی‌سیم ارائه دهد.
همچنین ساندبار جدید و فوق باریک HW-S800B معرفی می‌شود که در عین طراحی باریک و فشرده خود صدای فراگیر و قدرتمندی را ارائه می‌دهد.
سایمون سونگ، مدیر تیم فروش و بازاریابی نمایشگر‌های سامسونگ می‌گوید: «نقش نمایشگرها طی سال‌های اخیر با پیشرفت فناوری و سبک جدید توزیع متحواهای سرگرمی تغییر کرده است. به کمک مجموعه جدید محصولات خود، یک تجربه صوتی و بصری کاملا فراگیر را به کاربران‌مان ارائه می‌کنیم که متناسب با نیازهای آنها قابل تنظیم است. تفاوتی نمی‌کند که اهل سینما، دوستدار سریال، گیمر یا علاقه‌مند به هنر و آثار هنری باشید، سامسونگ برای همه سلایق پیشنهادهای کاربردی دارد که می‌تواند هر اتاقی را زیباتر کند».
برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین مشاهده تصاویر و ویدئوهای محصولاتی که سامسونگ در نمایشگاه CES 2022 معرفی می‌کند، لطفا به نشانی news.samsung.com/global/ces-2022 مراجعه کنید.

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.