تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۴۶
کد خبر : 63357

تلسکوپ "FAST"چین بیش از ۵۰۰ "تپ‌اختر" جدید را شناسایی کرد

تلسکوپ "FAST"چین بیش از ۵۰۰ "تپ‌اختر" جدید را شناسایی کرد

تلسکوپ “FAST”چین بیش از ۵۰۰ “تپ‌اختر” جدید را شناسایی کرد – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ بزرگ‌ترین تلسکوپ رادیویی جهان موسوم به تلسکوپ (FAST) یا “چشم آسمان چین” بیش از ۵۰۰ تپ‌..

تلسکوپ "FAST"چین بیش از ۵۰۰ "تپ‌اختر" جدید را شناسایی کرد – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ بزرگ‌ترین تلسکوپ رادیویی جهان موسوم به تلسکوپ (FAST) یا "چشم آسمان چین" بیش از ۵۰۰ تپ‌اختر جدید را از اکتبر ۲۰۱۷ با دیافراگم ۵۰۰ متری (FAST) شناسایی کرده است.

اصلی‌ترین وظیفه علمی این تلکسوپ، مشاهده "تپ‌‌اخترها" است که تَپ‌اخترها یا تَپارها ستاره‌های نوترونی چرخانی هستند که با سرعت بسیار زیادی دوران می‌کنند و پالس‌های مداومی از انرژی تابشی به همراه خطوط میدان مغناطیسی قوی را از خود منتشر می‌کنند. برخی از تپ‌اخترها نیز پرتوهای ایکس تابش می‌کنند.

تپ‌اخترها یا ستارگان نوترونی با چرخش سریع، از هسته‌های منفجر شده ستارگان عظیم در حال مرگ از طریق انفجارهای ابرنواختری سرچشمه می‌گیرند. آنها با چگالی بالا و چرخش سریع خود آزمایشگاهی ایده‌آل برای مطالعه قوانین فیزیک در محیط‌های شدید هستند.

"لی‌دی" دانشمند ارشد تلسکوپ و محقق رصدخانه ملی نجوم زیر نظر آکادمی چین گفت که دانشمندان با استفاده از FAST، مجموعاً ۱۶۵۲ انفجار مستقل را از یک منبع انفجار سریع رادیویی (FRB) با کد FRB121102 شناسایی کردند. این بزرگترین مجموعه از رویدادهای FRB است که تا به حال در تاریخ شناسایی شده است و این نتایج در ماه اکتبر در مجله "Nature" منتشر شد.

دانشمندان معتقدند که این رویداد ممکن است به روشن شدن منشأ "سیگنال‌های مرموز از اعماق فضا" کمک کند. لی گفت که از ماه مارس که FAST رسماً در جهان افتتاح شد، حدود ۲۰۰ درخواست مشاهده تلسکوپ از ۱۶ کشور دریافت کرده‌اند. این تلسکوپ رادیویی که در یک فرورفتگی طبیعی عمیق در استان گویژو در جنوب غربی چین قرار دارد، حساس‌ترین تلسکوپ جهان است و عملیات رسمی خود را در ژانویه ۲۰۲۰ آغاز کرده است.

"بزرگترین تلسکوپ رادیویی جهان" در چین به روی دانشمندان باز می‌شود + تصاویر

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.