تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
کد خبر : 59614

تلسکوپ فضایی "جیمز وب" قبل از پرتاب وارد گویان فرانسه شد

تلسکوپ فضایی "جیمز وب" قبل از پرتاب وارد گویان فرانسه شد

تلسکوپ فضایی “جیمز وب” قبل از پرتاب وارد گویان فرانسه شد – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ تلسکوپ فضایی “جیمز وب” ناسا تلسکوپی کاملاً جدید است که قرار است جایگزین تلکسوپ فضایی ها..

تلسکوپ فضایی "جیمز وب" قبل از پرتاب وارد گویان فرانسه شد – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ تلسکوپ فضایی "جیمز وب" ناسا تلسکوپی کاملاً جدید است که قرار است جایگزین تلکسوپ فضایی هابل شود. تلکسوپ جیمز وب مأموریت مشترک ناسا، آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی کانادا است. این تلسکوپ قبل از پرتاب با "موشک آریان ۵" با ایمنی کامل به بندر "پاریاکابو" در گویان فرانسه رسید.

تلکسوپ "جیمز وب" به ستاره‌شناسان امکان شکار و کشف سیارات فراخورشیدی و کشف جزئیات درباره نحوه شکل‌گیری ستارگان را می‌دهد. وب بعد از یک سفر ۱۶ روزه وارد گویان فرانسه شد. دانشمندان هم‌اکنون مشغول آماده‌سازی آن برای پرتاب در ماه دسامبر از پایگاه فضایی اروپا در "کورو" فرانسه هستند.

انتقال تلکسوپ "جیمز وب" با کشتی

یک تیم علمی بسیار قوی از آمریکا، کانادا و اروپا با هم همکاری کرده تا این رصدخانه بسیار پیچیده را بسازند. "توماس زوربوچن" مدیر بخش مأموریت علمی ناسا در همین زمینه گفت: ما با این تلکسوپ چیزهایی را فراتر از آنچه که تصور می‌شود خواهیم دید.

برای ایمن نگه‌داشتن سخت‌افزار ظریف وب در سفر، در یک محفظه سفارشی به نام " Space Telescope Transporter for Air، Road، and Se" یا STTARS بارگیری شده است که ۱۶۸۰۰۰ پوند وزن و ۱۱۰ فوت طول دارد.

"گرگوری رابینسون"، مدیر برنامه وب در مقر ناسا می‌گوید: ورود تلکسوپ وب به محل پرتاب یک فرصت مهم است و ما از این امر هیجان‌زده هستیم که بزرگترین رصدخانه جهان را به اعماق فضا اعزام می‌کنیم. این تلسکوپ آخرین سفر خود را با با موشک آریان ۵ انجام می‌دهد و فاصله یک میلیون مایل از زمین می‌پیماید تا تصاویری خیره‌کننده از کهکشکان‌های جهان اولیه ثبت کند که مطمئناً درک ما را از جایگاه خود در کیهان تغییر می‌دهد.

نصب آفتابگیر بر روی تلسکوپ فضایی "جیمز وب" ناسا + تصاویرتلسکوپ فضایی "جیمز وب ناسا" آماده پرتاب به فضا شد

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.