تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۳:۴۱
کد خبر : 64211

تلسکوپ جیمز وب چند سال در فضا خواهد ماند؟

تلسکوپ جیمز وب چند سال در فضا خواهد ماند؟

تلسکوپ جیمز وب چند سال در فضا خواهد ماند؟ تلسکوپ جیمز وب که به عنوان جانشین تلسکوپ فضایی هابل محسوب می‌شود اخیرا با موفقیت به فضا پرتاپ شد، اما این تلسکوپ فضایی چند سال در فضا خواهد ماند؟
..

تلسکوپ جیمز وب چند سال در فضا خواهد ماند؟

تلسکوپ جیمز وب که به عنوان جانشین تلسکوپ فضایی هابل محسوب می‌شود اخیرا با موفقیت به فضا پرتاپ شد، اما این تلسکوپ فضایی چند سال در فضا خواهد ماند؟

تلسکوپ جیمز وب که با بودجه ۱۰ میلیارد دلاری توسط ناسا توسعه پیدا کرده به تازگی به عنوان جانشین تلسکوپ فضایی هابل به فضا پرتاب شد. این تلسکوپ که با هدف برملا کردن اسرار هستی ساخته شده می‌تواند به طور کلی درک بشر از کیهان را تغییر دهد، اما این تلسکوپ به چه مدت در فضا خواهد ماند؟ در همین راستا به تازگی کارشناسان ناسا پس از انجام مانورهای اول و دوم اعلام کردند ماموریت جیمز وب بیش از ۱۰ سال در فضا به طول خواهد انجامید.

جزئیات ماموریت ۱۰ ساله تلسکوپ جیمز وب

تلسکوپ جیمز وب

ناسا مدتی قبل اعلام کرده بود تلسکوپ جیمز وب به مدت ۵ تا ۱۰ سال در فضا فعالیت خواهد کرد، اما اکنون جدیدترین تحلیل‌ها حاکی از آن است که این تلسکوپ فضایی برای انجام عملیات‌های علمی در مدت زمان طولانی‌تر نیز از سوخت کافی بهره می‌برد. ناسا اعلام کرد به دلیل این که دقت عملیات پرتاب موشک آریان ۵ به فضا بسیار بالا بود، اکنون این تلسکوپ می‌تواند بیش از آنچه که برنامه‌ریزی شد در فضا بماند.

طبق گفته ناسا، با توجه به این که فرایند پرتاب به درستی به انجام رسید، جیمز وب موفق شد پنل‌های خورشیدی را زودتر از موعد باز کند. در واقع پنل‌های خورشیدی طبق برنامه باید پس از جدا شدن از موشک و ۳۳ دقیقه پس از پرتاب باز می‌شدند، اما فرایند بازگشایی پنل‌ها ۲۹ دقیقه پس از پرتاب انجام شد؛ چرا که جیمز وب بعد از جدا شدن از موشک به درستی در موقعیت تعیین شده قرار گرفت.

همچنین مانورهای اول و دوم این تلسکوپ نیز بعد از پرتاب و در میانه راه به شکل دقیقی صورت پذیرفت که همین موضوع باعث افزایش سوخت این تلسکوپ شد. به طور کلی انجام مانورها با دقت بالا باعث شد تا تلکسوپ فضایی جمیز وب بتواند موقعیت خود را به خوبی حفظ کند. البته ناسا تاکید کرد عوامل زیادی روی طول عمر فعالیت این تلسکوپ گران‌قیمت تاثیر گذار خواهند بود.

منبعthevergeمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.