تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
کد خبر : 9652

تلاوت معنامحور سعید پرویزی از سوره مبارکه "مریم"

تلاوت معنامحور سعید پرویزی از سوره مبارکه "مریم"

تلاوت معنامحور سعید پرویزی از سوره مبارکه “مریم” تلاوت فنی و معنامحور سعید پرویزی از سوره مبارکه “مریم” را می‌شنوید. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرنگاری تسنیم، رسیدن به تلاوت معنامحور بسیار ساده است، شرط آن نیز این است که زمانی که قاری تلاوت می‌کند دست و پا نزند که معنای آیه را متوجه شود، بلکه همین‌که مفهوم کلی آیه را متوجه شود کافی است، قاری قرآن باید به جایی برسد که تسلط به معنا داشته باشد، در حدی که بداند آیه در چه زمینه‌ای است و مفهوم آن چیست، زمانی که این آگاهی ایجاد شود، معنامحور تلاوت کردن هیچ مشکلی ندارد و بسیار ساده هم است. زمانی که قاری متوجه معنای آیات شود بر اینکه چه زمانی اوج بگیرد، چه زمانی بم بخواند و چه زمانی فرود داشته باشد، مسلّط خواهد بود. اگر تلاوت معنامحور باشد می‌توان حتی ابتکار هم به خرج داد و بر بهترین معنا تأکید داشت و یا اینکه یک آیه را چندین بار با تأکید بر بخش‌های مختلف تلاوت کرد. شاید یکی از علل تکرار آیات توسط قرای مصری همین باشد.
استاد محسن موسوی‌بلده درباره اینکه چگونه می‌توان به تلاوتی معنامحور دست یافت، گفته بود: اخیراً یکی از قاریان مصری..

تلاوت معنامحور سعید پرویزی از سوره مبارکه "مریم"

تلاوت فنی و معنامحور سعید پرویزی از سوره مبارکه "مریم" را می‌شنوید.

تلاوت معنامحور سعید پرویزی از سوره مبارکه "مریم" – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرنگاری تسنیم، رسیدن به تلاوت معنامحور بسیار ساده است، شرط آن نیز این است که زمانی که قاری تلاوت می‌کند دست و پا نزند که معنای آیه را متوجه شود، بلکه همین‌که مفهوم کلی آیه را متوجه شود کافی است، قاری قرآن باید به جایی برسد که تسلط به معنا داشته باشد، در حدی که بداند آیه در چه زمینه‌ای است و مفهوم آن چیست، زمانی که این آگاهی ایجاد شود، معنامحور تلاوت کردن هیچ مشکلی ندارد و بسیار ساده هم است. زمانی که قاری متوجه معنای آیات شود بر اینکه چه زمانی اوج بگیرد، چه زمانی بم بخواند و چه زمانی فرود داشته باشد، مسلّط خواهد بود. اگر تلاوت معنامحور باشد می‌توان حتی ابتکار هم به خرج داد و بر بهترین معنا تأکید داشت و یا اینکه یک آیه را چندین بار با تأکید بر بخش‌های مختلف تلاوت کرد. شاید یکی از علل تکرار آیات توسط قرای مصری همین باشد.

استاد محسن موسوی‌بلده درباره اینکه چگونه می‌توان به تلاوتی معنامحور دست یافت، گفته بود: اخیراً یکی از قاریان مصری این ضعف را به قاریان ایرانی گوشزد و اعلام کرده بود که اگر این ضعف قاریان ایرانی برطرف شود در دنیا رقیب نخواهند داشت. این نشان می‌دهد، زمانی که اعراب تلاوت ما را گوش می‌دهند، می‌فهمند که به معنا توجه نداریم.

سعید پرویزی نفر اول سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم جمهوری اسلامی ایران تلاوتی معنامحور و فنی داشته است که در ادامه می‌شنوید:

قرآن , کرسی تلاوت ,

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.