تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
کد خبر : 15845

تفاوت کووید ۱۹ با آنفولانزا از نظر متخصصان

تفاوت کووید ۱۹ با آنفولانزا از نظر متخصصان

تفاوت کووید ۱۹ با آنفولانزا از نظر متخصصان در اینجا قصد داریم شرح تفاوت کووید ۱۹ با آنفولانزا را از زبان متخصصان بگوییم. بسیاری بر این باورند که کروناویروس بسیار شبیه به ویروس آنفولانزا است و نمی‌توان آن دو را از یکدیگر تشخیص داد.
سون تزو نویسنده‌ی کتاب هنر رزم (The Art of War) در این کتاب اصل مهمی را به خوانندگان توصیه می‌کند. اصل «دشمن خود را بشناس» نه تنها برای استراتژیست‌های نظامی صدق می‌کند بلکه به سیستم ایمنی بدن شما نیز ارتباط دارد. برای مثال ممکن است بدن شما آنفولانزا را از یک مریضی قبلی یا یک واکسن تشخیص داده و بشناسد. این شناخت باعث می‌شود تا آنفولانزا راحت‌تر از ویروس جدید کرونا شکست بخورد.
تفاوت کووید ۱۹ با آنفولانزا جدا از عدم مقاومت بدن در برابر مریضی، آزمایش نادرست و درمان‌های غیراصولی باعث شده تا بیماری همه‌گیر کروناویروس، یک چالش جدید محسوب شود و با بیماری آنفولانزا که محققان چندین دهه برای کنترل و مهار آن تلاش کرده‌اند، متفاوت باشد. در این مطلب قصد داریم تا به تفاوت کووید ۱۹ با آنفولانزا بپردازیم.
عدم ایمنی جمعی در حال حاضر، در طول فصل آنفولانزا (حتی از ..

تفاوت کووید ۱۹ با آنفولانزا از نظر متخصصان

در اینجا قصد داریم شرح تفاوت کووید ۱۹ با آنفولانزا را از زبان متخصصان بگوییم. بسیاری بر این باورند که کروناویروس بسیار شبیه به ویروس آنفولانزا است و نمی‌توان آن دو را از یکدیگر تشخیص داد.

سون تزو نویسنده‌ی کتاب هنر رزم (The Art of War) در این کتاب اصل مهمی را به خوانندگان توصیه می‌کند. اصل «دشمن خود را بشناس» نه تنها برای استراتژیست‌های نظامی صدق می‌کند بلکه به سیستم ایمنی بدن شما نیز ارتباط دارد. برای مثال ممکن است بدن شما آنفولانزا را از یک مریضی قبلی یا یک واکسن تشخیص داده و بشناسد. این شناخت باعث می‌شود تا آنفولانزا راحت‌تر از ویروس جدید کرونا شکست بخورد.

تفاوت کووید ۱۹ با آنفولانزا

جدا از عدم مقاومت بدن در برابر مریضی، آزمایش نادرست و درمان‌های غیراصولی باعث شده تا بیماری همه‌گیر کروناویروس، یک چالش جدید محسوب شود و با بیماری آنفولانزا که محققان چندین دهه برای کنترل و مهار آن تلاش کرده‌اند، متفاوت باشد. در این مطلب قصد داریم تا به تفاوت کووید ۱۹ با آنفولانزا بپردازیم.

عدم ایمنی جمعی

در حال حاضر، در طول فصل آنفولانزا (حتی از نوع شدید) بسیاری از افراد در برابر آن ایمن هستند. معمولا سیستم ایمنی بدن شما ویروسی که مربوط به بیماری قبلی بوده را تشخیص می‌دهد و بلافاصله پادتن‌ها را برای از بین بردن این ویروس‌ها در بدن آزاد می‌کند. یا ممکن است که شما واکسن آنفولانزا را تزریق کرده باشید، در این صورت بدن شما در برابر حمله‌ی ویروس‌های آنفولانزا دفاع می‌کند. طبق گفته‌ی Abigail Carlson، متخصص بیماری‌های عفونی در دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس، افرادی که ایمنی جم، چه با مریض شدن و چه با تزریق واکسن، به حفظ امینت در برابر آنفولانزا کمک می‌کنند. او در ادامه گفت: وقتی ویروسی وارد بدن این دسته از افراد شود، با بن‌بست مواجه می‌شود. آن‌ها بیمار نشده و آن ویروس را منتقل نمی‌کنند و همچنین انتشار ویروس موجود در بدن آن‌ها متوقف می‌شود.

تفاوت کووید 19 با آنفولانزا

این روند محافظتی، ایمنی جمعی نام دارد. هر سال ده‌ها هزار آمریکایی در اثر ابتلا به آنفولانزا جانشان را از دست می‌دهند. اما ایمنی جمعی به طور کلی آنفولانزا را در سطحی نگه می‌دارد که بیمارستان‌ها قادر به کنترل آن هستند، اما در مورد کروناویروس اینگونه نیست. کارلسون گفت: ایمنی جمعی یا گله‌ای را در رابطه با ویروس کرونا غیرقابل اجراست، این روش حتی اگر ویروس کاملا کشنده نباشد، باعث می‌شود تعداد زیادی از افراد جامعه به کروناویروس مبتلا شوند.

بدون ایمنی گله‌ای، انسان‌ها برای جذب یا ابتلا به کروناویروس که طی چند ماه در سراسر جهان حرکت کرده، بسیار ایده‌آل هستند. کارلسون در ادامه گفت:

اکنون ما در نقطه یا مرحله‌ای هستیم که سیستم درمانی تحت فشار زیادی قرار دارد و تجهیزاتی نظیر ماسک، دستگاه تهویه و تخت بیمارستان‌ها محدود است.

طبق آمار دانشگاه جان هاپکینز، ایالات متحده بیش از ۲۳۶۰۰۰ مورد ابتلا به کووید ۱۹ و دست کم ۵۶۰۰ مورد مرگ را ثبت کرده است. به گفته Otto Yang، محقق بیماری‌های عفونی از دانشگاه UCLA، ساخت واکسنی که بتواند تعداد انبوهی را از کروناویروس مصون نگه دارد، تقریبا یک سال طول می‌کشد و توسعه‌ی آن بسیار پیچیده‌تر از واکسن آنفولانزاست.

ماه گذشته اولین نمونه از آزمایش‌های بالینی نشان داده شد. این دلیل دیگری بر اعتقاد یانگ نسبت به این است که کشف واکسن کووید ۱۹ بیشتر از واکسن آنفولانزا طول خواهد کشید، زیرا سازمان غذا و دارو برای تایید واکسن آنفولانزای فصلی به آزمایش‌های بالینی نیاز ندارد. اگرچه میزان دقیق اهداف مورد نظر سال تا سال تغییر می‌کند، اما بیوشیمی اولیه همان جا باقی می‌ماند و ثابت شده که ایمن است. با آنکه محققان هرسال می‌توانند سریعا واکسن آنفولانزا را ردیابی کنند، اما اکنون باید قبل از ارائه واکسن کروناویروس به عموم آن را بادقت امتحان کنند و احتمالا چنین روندی مدت زیادی طول می‌کشد.

مشکلات آزمایش و درمان

محققان برای تشخیص اینکه فرد بیمار دچار ابتلا به بیماری‌های ویروسی نظیر آنفولانزا یا کووید ۱۹ شده یا نه، ژن‌های ویروس را در میله نمونه برداری از بینی یا دهان بیمار جستجو و بررسی می‌کنند. این روش آزمایشی برای تست آنفولانزا قابل اعتماد است. با آنکه ویروس جهش می‌یابد و بیشترین تغییرات روی پروتئین‌های موجود در سطح بیرونی آن که برای شروع عفونت و آلوده شدن بدن به سلول‌های شما متصل می‌شوند، تاثیر می‌گذارد، اما در آزمایش آنفولانزا ژن‌های پایدارتری که پروتئین‌های موجود در پوسته ویروس را دسته بندی می‌کند، مورد هدف قرار می‌دهد.

یانگ با افزودن اینکه هرسال همان روش‌های آزمایش آنفولانزا استفاده می‌شود، گفت: وقتی آزمایش آنفولانزا انجام می‌شود، ما آزمایش‌های PCR را که همه گونه‌ها را آزمایش می‌کند، انجام می‌دهیم. در حال حاضر تمام زیرساخت‌ها برای آزمایش موجود است. یانگ افزود: باید از همان ابتدای شیوع این بیماری روی تشخیص آنکه کدام ژن‌ها در آزمایش کرونا ویروس مورد نظر و توجه است، کار و تحقیق می‌شد.

سازمان بهداشت جهانی در ماه ژانویه یک پروتکل موثر را توسعه داد، اما ایالات متحده تصمیم گرفت تا پروتکل خود را توسعه دهد و بعد آن را تولید و توزیع کند. عدم انجام آزمایشات باعث شد تا آگاهی محققان در رابطه با شیوع این بیماری به تاخیر بیفتد. یانگ افزود: ایالات متحده در انجام آزمایش‌های کووید ۱۹ به طرز بدی شکست خورده است و نرخ تست در کشورهایی نظیر کره جنوبی و ایتالیا بیش از ۲ برابر ایلات متحده است.

تفاوت کووید 19 با آنفولانزا

بنظر می‌رسد که داروهای ضد ویروسی که به مبارزه با آنفولانزا کمک می‌کنند، برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ تاثیر کمتری دارند. در حال حاضر هیچ معالجه و درمانی در مورد بیماری SARS-CoV-2 اثبات نشده است. برخی از پزشکان برای امتحان و مقابله با کرونا ویروس داروهای ضد مالاریا به کار می‌گیرند، اما هنوز اثر بخشی چنین داروهایی مشخص نشده است.

فاصله را رعایت کنید

ویروس همه گیر و جدید کرونا در مقایسه با آنفولانزا موانع متفاوت زیادی را ایجاد می‌کند؛ با این حال، یانک و کارلسون در رابطه با صبر برای واکسن کروناویروس خوشبین هستند، زیرا بسیاری از افراد فاصله را در جمع جدی می‌گیرند. کارلسون می‌گوید: قطعا شما افرادی را می‌بینید که تلاش می‌کنند در خانه و دور از دیگران بمانند و قطعا این افراد به زودی منحنی رشد این بیماری در ایالات متحده را پایین می‌آورند. الته در صورتی این امر رخ می‌دهد که ما فرصت و شانسی را در اختیار آن‌ها بگذاریم، سرانجام اوضاع بهتر می‌شود و این بیماری می‌گذرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.