تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
کد خبر : 58324

تغییر و تحول در حوزه پرداخت‌یاری کشور با ورود دانش‌بنیان‌ها

تغییر و تحول در حوزه پرداخت‌یاری کشور با ورود دانش‌بنیان‌ها

تغییر و تحول در حوزه پرداخت‌یاری کشور با ورود دانش‌بنیان‌ها – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم ؛ شرکت‌های پرداخت‌یار امکان استفاده از ابزارهای پذیرش و اتصال به شبکه الکترونیک پرداخ..

تغییر و تحول در حوزه پرداخت‌یاری کشور با ورود دانش‌بنیان‌ها – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم ؛ شرکت‌های پرداخت‌یار امکان استفاده از ابزارهای پذیرش و اتصال به شبکه الکترونیک پرداخت یا شاپرک به صورت غیرمستقیم را فراهم می‌کنند که شرکت "راهکار نوین زیبال" مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، یکی از ۵ شرکت برتر پرداخت‌یار در کشور محسوب می‌شود. شعار این شرکت دانش‌بنیان عبارت "همیشه در دسترس است" است و بیش از ۱۰ هزار کسب و کار اینترنتی از این سرویس استفاده می‌کنند در حالی که در دوران کرونایی کسب و کارهای اینترنتی نزدیک به ۱۰ برابر شده‌اند.

"محمدمهدی فاطمیان" مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: ادعای شرکت ما این است که نرخ تراکنش‌های موفق را افزایش می‌دهیم به طور مثال با یکبار پیاده‌سازی درگاه پرداخت می‌توانند به چندین درگاه و ارائه‌دهنده خدمات پرداخت دسترسی داشته باشند.

فاطمیان گفت: تیم ما از سال ۹۶ کار خود را شروع کرد و ما از طریق بازارسنجی به ایده اولیه ارائه یکسری سرویس‌ها و خدمات بر روی دستگاه‌های کارتخوان رسیدیم. در این ایده درنظر داشتیم که دستگاه‌های کارتخوان سیار را به وبسایت‌ها و کسب‌وکارهای آنلاین متصل کنیم، بدین‌گونه که وقتی تراکنشی انجام می‌شود، کاملاً این دو سیستم به هم مرتبط باشند و در لحظه اطلاعات تراکنش در آن وبسایت ثبت شود؛ همچنین در کسب‌وکارهای مارکت پلیس (marketplace) که ذینفعان مختلف دارد، تراکنش‌های هرکدام به حسابشان واریز شود. کل این فرایند توسط یک دستگاه و اپلیکیشنی که روی آن دستگاه نوشته شده انجام می شود که این ایده اولیه ما بود که توسعه پیدا کرد.

وی از توسعه کسب‌و‌کار شرکت در حوزه درگاه پرداخت اینترنتی و سرویس‌های مبتنی بر آن یاد کرد و تصریح کرد: در دوران کرونا شاهد آنلاین شدن و طراحی سایت و ایجاد بستری برای فروش آنلاین کسب‌وکارهای سنتی و فیزیکی بودیم. شرکت ما با ارائه سرویس‌های آنلاین می‌تواند کار پرداخت این کسب‌وکارها را تسهیل و سرعت دریافت خدمات را برای مشتریان بالا ببرد و همچنین منجر به کاهش و یا حذف بخشی از هزینه‌های مالی آنان شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در ادامه با استناد به آمار ارائه شده توسط شرکت شاپرک گفت: در ایام کرونا در بخش درگاه اینترنتی، شاهد یک رشد تقریباً صد درصدی بودیم. طی این دو سال بسیاری از مردم به سمت خرید آنلاین و تراکنش‌ها روی آوردند که همین امر باعث شده تا بسیاری از کاربران از جمله کسب‌وکارهای خانگی و … فروش آنلاین را ایجاد کنند و درگاه پرداخت اینترنتی مورد استقبال قرار گیرد.

فاطمیان از دیگر محصولات و سرویس‌های شرکت مانند پرداخت در محل نیز یاد کرد و تصریح کرد: بیشتر مخاطبان ما در حوزه کارتخوان، شرکت‌های لجستیک و پخش و توزیع هستند. ما روی دستگاه‌های کارتخوان GPRS، اندرویدی و دستگاه‌های ام پوز یا کارتخوان جیبی، سرویسی را طراحی و برنامه‌نویسی کرده‌ایم که اطلاعات آنی از انجام تراکنش، تسهیم و تسهیل خدمات مالی را برای کاربران فراهم می‌کند. در این سرویس سربارهای مالی و مالیاتی از روی دوش کاربران برداشته شده و فرایندهای مالی را برایشان شفاف می‌کند. کسب‌وکارها می‌توانند به راحتی و با تعداد نیروی انسانی کم و بدون خطای انسانی، خدمات خود را توسعه دهند و در حقیقت ما به بزرگتر شدن کسب‌وکارها کمک می‌کنیم.

وی در تکمیل معرفی محصولات و سرویس‌های شرکت به سرویس کیف پول اشاره کرد و گفت: در خدمت کیف پول، کسب‌‌وکارهای پلتفرمی مانند تاکسی‌های آنلاین ، گردشگری آنلاین و… که ذی‌نفعان بسیار دارند، مخاطب ما محسوب می‌شوند. سرویس‌های مبتنی بر تسویه و سرویس‌های مشابه خدمات بانکی را در لایه کیف پول ارائه می‌دهیم.

فاطمیان ادامه داد: ما برنامه‌های برای کسب و کارهای خانگی بر بستر شبکه‌های اجتماعی تدارک دیده‌ایم که شامل خدمات پرداخت‌یار است که بتوانند امکانات بهتر و بهینه‌تری در پنل کاربری خودشان دریافت کنند به عنوان مثال گزارشات مالی روزانه،‌ هفتگی و ماهانه را داشته باشند.

"حامد درزی" مدیر فروش این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه ما سه محصول اصلی در حوزه پرداخت‌یاری داریم، تصریح کرد:‌ محصول اصلی حوزه پرداخت‌یاری، درگاه پرداخت است که مربوط به پرداخت‌های روی سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها می‌شود؛ سرویس "COD" یا سرویس تحویل در محل بر روی بستر پُست فعال است و زمانی که با دستگاه کارتخوان کارت می‌کشید با شناسایی که قبلاً بر روی سیستم‌ها تعریف شده است شناسه را سفیر یا پیک وارد می‌کند و مبلغ به صورت اتوماتیک نمایش داده می‌شود و در واقع دیگر به صورت دستی نیست که اشتباهی نیز صورت بگیرد؛ مانیتورینگ شرکت‌های طرف قرارداد نیز از جمله خدمات دیگر این شرکت دانش‌بنیان است که عملکرد شرکت‌های طرف قرارداد به راحتی قابل ملاحظه است.

شکستن کمر دانش‌بنیان‌ ایرانی توسط مافیای واردات/ضربه واردات به تولیدکنندگان داخلی پمپ موتور الکترونیک اعزام ۲۰ شرکت دانش‌بنیان به نمایشگاه "جیتکس دبی"

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.