تاریخ انتشار : جمعه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
کد خبر : 71922

تغییرات اقلیمی و تصاویر متحرک دردناک گوگل به مناسبت روز زمین

تغییرات اقلیمی و تصاویر متحرک دردناک گوگل به مناسبت روز زمین

تغییرات اقلیمی و تصاویر متحرک دردناک گوگل به مناسبت روز زمینبه مناسب روز زمین، گوگل تصاویر تایم لپسی را در موتور جستجوی خود به نمایش گذاشته که عمق فاجعه‌ی تغییرات اقلیمی زمین را نشان می‌دهد.
تصاویر من..

تغییرات اقلیمی و تصاویر متحرک دردناک گوگل به مناسبت روز زمین

به مناسب روز زمین، گوگل تصاویر تایم لپسی را در موتور جستجوی خود به نمایش گذاشته که عمق فاجعه‌ی تغییرات اقلیمی زمین را نشان می‌دهد.

تصاویر منتشر شده به طور خاص به عمق فاجعه تغییرات اقلیمی زمین در سالیان اخیر در ۴ نقطه از سراسر دنیا متمرکز شده است. طی سالیان اخیر همواره شاهد تغییرات رو به رشد آب و هوایی در اثر فعالیت‌های انسانی بوده‌ایم و افزایش میانگین دما در سراسر دنیا باعث بروز حوادث آب و هوایی شدیدی مانند آتش‌سوزی‌های ویرانگر، طوفان و سیل شده است.

تغییرات اقلیمی و نابودی محیط زیست

دیوید آتنبرو، طبیعت‌شناس برجسته، سال گذشته تغییرات اقلیمی را «بزرگترین تهدیدی که انسان مدرن تا امروز با آن مواجه بوده است» نامید.

در شرایطی که ۲۲ آپریل را به عنوان روز زمین جشن می‌گیریم، گوگل تصاویر تایم لپسی از شدت تهدید تغییرات اقلیمی برای سیاره زمین و زندگی انسان‌ها منتشر کرده که به شکل گیف‌های متحرکی در چهار مکان مختلف از سراسر دنیا تمرکز کرده‌اند و توالی‌های تایم لپس جداگانه‌ هریک برای چند ساعت در صفحه اصلی گوگل باقی می‌ماند.

در گوشه پایین سمت راست هر یک از این گیف‌ها، تاریخ ثبت تصاویر مشخص است که به ترتیب عقب‌نشینی یخچال‌های طبیعی در کوه‌های کلیمانجارو و گرینلند، سفید شدن مرجان‌ها در دیواره مرجانی بزرگ و تخریب جنگل‌های هارتز در آلمان را به تصویر کشیده‌اند.

یکی از مهمترین علل تغییرات آب و هوایی، فراوانی دی‌اکسید کربن در جو در اثر سوزاندن سوخت‌های فسیلی برای تولید انرژی است که بزرگترین تولیدکنندگان آن چین، آمریکا و اتحادیه اروپا هستند.

انتشار فزاینده دی‌اکسید کربن منجر به افزایش ۱.۱ درجه‌ای دما از دوران ماقبل صنعتی شده است و دانشمندان می‌گویند روند افزایش دما همچنان ادامه خواهد داشت. با این شرایط باید حوادث آب و هوایی شدیدتر، گرمای بیشتر، خشکسالی بیشتر و کاهش فاجعه‌بار تنوع زیستی را انتظار داشته باشیم.

اما همه خبرها بد نیست و فراتر از امکان رای دادن به قانون‌گذارانی که در همه سطوح با تصویب قوانینی می‌کوشند به بحران تغییرات اقلیمی رسیدگی کنند، هر یک از ما با اقداماتی می‌تواند در راستای کاهش انتشار دی‌اکسید کربن و کمک به تبدیل جهان به مکانی سبزتر و سالم‌تر کمک کند. این اقدامات عبارتند از:

رانندگی کمتر: خودروها اصلی‌ترین عامل تولید دی‌اکسید کربن هستند و به گفته دانشمندان تنها در ایالات متحده آمریکا، اتومبیل‌ها و کامیون‌ها مسئول تولید یک پنجم گازهای گلخانه‌ای هستند.

مصرف کمتر گوشت گاو:‌ طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ انجام شد، کشاورزان برای تولید گوشت گاو نسبت به گوشت خوک یا مرغ به ۲۸ برابر زمین و ۱۱ برابر آب نیاز دارند. در نتیجه فرایند تولید گوشت گاو پنج برابر بیشتر از گوشت سفید و ۱۱ برابر بیشتر از گندم، برنج و سیب‌زمینی برای آب و هوا مضر است.

کاشتن درخت: بنابر مطالعات انجام شده، یک درخت در طول عمر ۴۰ ساله خود حدود ۲۸ پوند دی‌اکسید کربن را جذب می‌کند.

خرید میوه و غذاهای فصلی و محلی: میوه‌ها و سبزیجاتی که خارج از فصل در دسترس ما هستند ممکن است برای طبیعت مضر باشند چراکه معمولا باید از بازارهای خارجی وارد کشور شوند و کشاورزان هم تحت شرایط خاصی و با مصرف مقادیر زیادی آب و انرژی باید آن‌ها را در خارج از فصل پرورش دهند.

کاهش سفرهای هوایی: بنابر گزارش سال ۲۰۱۹ موسسه فیزیک جوی، هواپیماها مقادیر زیادی سوخت مصرف می‌کنند و به طور میانگین در یک پرواز بین‌المللی به راحتی بیش از ۱۰ هزار گالن سوخت می‌سوزانند. به طور کلی هواپیماها به عنوان مسئول حدود ۵ درصد از تغییرات آب و هوایی شناخته می شوند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.