تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
کد خبر : 67285

تعمیر موتور جاروبرقی دوو چگونه است؟

تعمیر موتور جاروبرقی دوو چگونه است؟

در این مقاله به بررسی تعمیر موتور جارو برقی دوو میپردازیم. جاروبرقی دوو جز نمونه جاروبرقی های محسوب می شود که علاوه بر این که می تواند به بهترین شکل محیط مورد نظر شما را تمیز کند بلکه بسیار با کیفیت نیز می باشد و از قدرت مکش بالایی برخوردار است. جاروبرقی را می توانیم …

در این مقاله به بررسی تعمیر موتور جارو برقی دوو میپردازیم.

جاروبرقی دوو جز نمونه جاروبرقی های محسوب می شود که علاوه بر این که می تواند به بهترین شکل محیط مورد نظر شما را تمیز کند بلکه بسیار با کیفیت نیز می باشد و از قدرت مکش بالایی برخوردار است.

جاروبرقی را می توانیم به عنوان یک جاروبرقی کارآمد و خوب معرفی کنیم که دارای میزان صدای کمتری باشد و از قدرت مکش بالا و بدنه مقاوم در برابر ضربه نیز برخوردار باشد که تمام این موارد در جاروبرقی های دوو وجود دارند. اما جاروبرقی دوو همانند هر وسیله برقی دیگری ممکن است دچار ایراد یا خرابی شود و نیاز به تعمیر یا تعویض قطعه داشته باشد. معمولاً در بیشتر شرایط افراد خود می‌توانند با آگاهی و اطلاعات جزئی برای تعمیر جاروبرقی دوو اقدام کنند اما اگر دستگاه شما دچار یک مشکل جدی شده است باید از تعمیرکاران حرفه ای در این رابطه استفاده کنید.

حتما بخوانید: نمایندگی تعمیرات جاروبرقی دوو در آی پی امداد

برای تعمیر موتور جاروبرقی دوو چه باید کرد؟

یکی از قطعات مهمی که در درون جاروبرقی وجود دارد و جزء اصلی ترین ها به شمار می رود موتور جاروبرقی است. موتور جاروبرقی دارای چندین قطعه و اجزای متفاوت می باشد که می توان به بلبرینگ موتور جاروبرقی، کلکتور، سیم پیچ، ذغال جاروبرقی، پروانه، ایا ترموستات جاروبرقی اشاره کرد.

  • برای این که موتور کلکتور در موتور به شکل ثابت نگه داشته شود دو عدد بلبرینگ در موتور تعبیه گردیده و اگر این بلبرینگ ها خراب شوند قطعاً صدای جاروبرقی نیز بیشتر می‌شود.
  • کلکتور به عنوان یک صفحه چرخان بوده که در داخل بلبرینگ ها با یک میله نازک به شکل ثابت نگه داشته می شود.
  • عمل نمودن آهن ربایی و چرخش کلکتور با سیم پیچ موتور است و زمانی که اتصال به برق انجام شود به واسطه ایجاد حالت آهنربایی موجب گردش خواهد شد.
  • زغال جاروبرقی وظیفه دارد تا برق را به کلکتور وصل کند و می تواند موجب جرقه موتور جاروبرقی گردد.
  • ایجاد مکش در جاروبرقی توسط پروانه در موتور انجام می شود و اگر این پروانه شکسته شود یا جابجا گردد قطعاً مکش جاروبرقی کم خواهد شد.
  • سنسور یا ترموستات به عنوان قطعه ای می‌باشد که از داغ شدن بیش از حد موتور پیشگیری می‌کند و اگر دما افزایش پیدا کند موجب قطع برق خواهد شد.

حتما بخوانید: نمایندگی دوو در آی پی امداد

تعمیر موتور جاروبرقی دوو چگونه است؟2

برای اینکه شما بتوانید موتور جاروبرقی دوو خود را تعمیر کنید باید پاکت و فیلتر ها را جدا کنید، قاب جاروبرقی را باز کنید، برد یا پتانسیومتر را باز کرده، موتور جاروبرقی را باز و جدا کنید، به عیب یابی موتور جاروبرقی بپردازید، قطعات یدکی مورد نیاز را تهیه کنید و در نهایت قطعات جدید را جایگزین نمایید.

مرحله به مرحله تا تعمیر موتور جاروبرقی

برای تعمیر موتور جاروبرقی دوو همانطور که اشاره کرده ایم باید فیلترها و پاکت ها جدا شوند و پس از آن درون بدنه جاروبرقی چندین پیچ وجود دارد که باید آنها را باز کنید و در باز کردن پیچ ها توجه کنید که خارهای قاب را نشکنید و به آهستگی این کار را انجام بدهید تا قاب جدا شود.

در مرحله دوم نوبت به بازکردن برد یا پتانسیومتر میرسد. در برخی از مدلهای جاروبرقی این قطعه روی قاب و در برخی زیر قاب می باشد و شما در زمان باز کردن دقت کنید که آسیبی به برد یا پتانسیومتر وارد نشود. از برد الکترونیکی در مدل‌های جدید استفاده شده اما در مدل های گذشته پتانسیومتر یا مقاومت متغیر بکار برده شده است.

موتور جاروبرقی را باز کنید. بعد از اینکه برد الکترونیکی و قاب را جدا کردید می توانید موتور جاروبرقی را ببینید که به واسطه یک نوار پلاستیکی یا قاب در جای خود به شکل ثابت نگه داشته شده است اگر عقاب در دور موتور وجود دارد قطعاً چندین پیچ موجب اتصال آن به بدنه شده که باید پیچ ها را باز کنید و موتور را خارج نمایید.

زمانی که موفق به جدا کردن موتور شدید باید به دنبال عیب یابی موتور جاروبرقی باشید و ابزارهای مخصوصی به این منظور استفاده کنید. ابزارهای مخصوص شامل گیره نگهدارنده، برق ۱۱۰ ولت و سیم تست می باشد. برای شروع باید موتور را در گیره ثابت نمود و بعد از آن به واسطه سیم تست اتصال به برق ۱۱۰ ولت را انجام داد و باید توجه کرد که بدون اتصال به زمین باشد و موتور به صورت کامل ثابت قرار بگیرد و در زمان کار کردن موتور می توانید مشکل آن را تشخیص بدهید.

اگر که کلکتور موتور جاروبرقی خراب باشد جرقه تولید می کند یا در جای خود به صورت صحیح نخواهد چرخید. در صورتی که از کلکتور جرقه تولید می‌شود می‌توانید سطح اتصال زغال را به واسطه یک سمباده نرم صیقل داده و حتماً باید بدون فشار و به شکل یکسان بر روی تمام بخش‌های کلکتور این کار انجام شود.

اگر که مشکل از زغال باشد باید یک زغال مناسب را تهیه کنید و کلکتور را تمیز نموده و ذغال جدید را جایگزین قبلی نمایید تا مشکل دستگاه شما رفع شود. این نکته را نیز در خصوص بلبرینگ ها به خاطر داشته باشید که بر اثر گرما و محیط خشک می توانند بشکنند یا حتی سفت شوند و اگر بلبرینگ خراب شود باید برای تعویض آن اقدام کرد و یک بلبرینگ جدید خرید.

در نهایت توصیه می شود قبل از هر اقدامی از تعمیرکاران حرفه ای استفاده شود و دفترچه راهنمای جاروبرقی دوو به صورت دقیق مطالعه گردد.

حتما بخوانید: وارد لینک شوید تا با تعمیرات جاروبرقی آشنا شوید. https://ipemdad.com/our-services/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D9%88%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C/

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سامان استخری پنجشنبه , 26 مرداد 1402 - 11:49

سلام. من خودم اقدام به بازکردن موتور جاروبرقیم کردم اما نمیتونم ببندمش. دنبال یه رهانمای تصویری هستم اما پیدا نمیکنم. آیا مرکز تعمیرات قبول میکنه جارویی که موتورش باز شده رو تعمیر کنه و ببنده؟