تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۸:۰۷
کد خبر : 65984

تعرفه رسمی مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

تعرفه رسمی مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

تعرفه رسمی مالیات خودروهای لوکس اعلام شد سازمان امور مالیاتی تعرفه رسمی میزان مالیات خودروهای لوکس را اعلام کرد. اگر خودروی لوکس شما جزو جدول مالیاتی است باید سریع‌تر اقدام کنید.
قانون بود..

تعرفه رسمی مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

سازمان امور مالیاتی تعرفه رسمی میزان مالیات خودروهای لوکس را اعلام کرد. اگر خودروی لوکس شما جزو جدول مالیاتی است باید سریع‌تر اقدام کنید.

قانون بودجه امسال مواد و تبصره‌ای هم برای خودروهای لوکس در نظر گرفته که به نظر می‌رسد پیامک این مالیات برای بسیاری از دارندگان ارسال شده است. بر اساس این نظامنامه مالیاتی، افرادی که خودروهای لوکس بالای یک میلیارد تومان دارند باید طبق قانون، مالیات بپردازند.

سازمان امور مالیاتی کشور در این خصوص به پیامک‌های ارسالی برای ۱۰۶ هزار نفر از دارندگان اشاره کرد و مهلت واریز مالیات آنها را تا پایان بهمن ماه سال جاری اعلام نمود.

تعرفه رسمی مالیات خودروهای لوکس چقدر است؟

بودجه سال جاری در آذرماه امسال به دست مجلس شورای اسلامی رسید و در این لایحه مقرر شد دارندگان خودروهایی که ارزش روز آنها بیش از یک میلیارد تومان است، موظف به پرداخت مبلغی تحت عنوان مالیات هستند. در این طرح اگر افراد سرپرست و تحت تکفل یک خانوار و کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی بیش از یک خودرو داشته باشند، مشمول «مالیات خودروهای لوکس» خواهند شد.

تعرفه خودروهای لوکس

نرخ مالیات سالانه‌ای که این خودروهای لوکس و گران قیمت باید بپردازند طبق اعلامیه مصوب به شرح زیر است:

  • تا مبلغ ۱.۵ میلیارد تومان نسبت به مازاد یک میلیارد تومان معادل یک درصد
  • تا مبلغ ۳ میلیارد تومان نسبت به مازاد ۱.۵ میلیارد تومان معادل دو درصد
  • تا مبلغ ۴.۵ میلیارد تومان نسبت به مازاد سه میلیارد تومان معادل سه درصد
  • نسبت به مازاد ۴.۵ میلیارد تومان معادل ۴ درصد

طبق اعلام رئیس سازمان امور مالیاتی، تاکنون حدود ۵۵۰ هزار خودروی لوکس شناسایی شده که باید مجموعا ۵۶۰۰ میلیارد تومان مالیات بدهند. همچنین اگر مجموع ارزش خودروهای یک خانوار بیشتر از یک میلیارد تومان باشد (حتی افراد تحت تکفل زیر سن قانونی) باید مالیات خود را بپردازند.

بنا بر این نظر اگر فردی ۱۸ سال تمام داشته باشد می‌بایست مالیات خودروی خود را جداگانه پرداخت نماید، اما در صورتی که سن فرد زیر ۱۸ سال باشد، مالیات به حساب سرپرست خانوار منظور می‌شود. مهلت پرداخت این مالیات‌ها برای کسانی که پیامک سازمان امور مالیاتی را دریافت کرده‌اند تا پایان بهمن ۱۴۰۰ است. همچنین دارندگان خودروهای لوکس می‌توانند در این بازه زمانی نسبت به امر سازمان اعتراض کنند.

رستم پور، مدیر کل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی، مولفه‌هایی همچون محاسبه نقل و انتقال خودرو، مالیات و عوارض شماره گذاری و عوارض شهرداری را در ارزش گذاری خودروهای لوکس دخیل می‌داند. وی می‌گوید:

برای محاسبه مالیات خودروهای ساخت داخل، ملاک قیمت کارخانه و برای خودروهای وارداتی نیز ملاک ارزش گمرکی است که این ارزش هم طبق نرخ ارز مرجع مبنای حقوق گمرکی یعنی همان ارز ۴۲۰۰ تومانی محاسبه می‌شود.

تعرفه خودروهای لوکس

اگر می‌خواهید بدانید که جزو دسته دارندگان خودروهای لوکس محسوب می‌شوید یا خیر، می‌توانید به سایت سازمان امور مالیاتی به نشانی www.intamedia.ir مراجعه کنید و با وارد نمودن شماره ملی و شماره موبایل خود و پس از احراز هویت، اطلاعات و ارزش خودروی خود را مشاهده کنید و ببینید آیا مالیاتی برای شما در نظر گرفته شده یا نه. رستم پور در ادامه می‌افزاید:

کسانی که در زمره دارندگان خودروهای لوکس قرار گرفته‌اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه سازمان امور مالیاتی، مالیات خود را مشاهده و سپس پرداخت کنند. فرض نیز بر این است که دارندگان چنین خودروهایی توان پرداخت نقدی مالیات را دارند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.