تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
کد خبر : 63478

تعداد کاربران ۵G در چین به ۴۹۷ میلیون نفر رسید

تعداد کاربران ۵G در چین به ۴۹۷ میلیون نفر رسید

تعداد کاربران ۵G در چین به ۴۹۷ میلیون نفر رسید – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) اعلام کرده است که این کشور تاکنون بیش از ۱.۳ میلیون ایستگا..

تعداد کاربران ۵G در چین به ۴۹۷ میلیون نفر رسید – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) اعلام کرده است که این کشور تاکنون بیش از ۱.۳ میلیون ایستگاه پایه ۵G راه‌اندازی کرده است.

"شیائو یاکینگ" وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین دیروز گفت: تعداد کاربران ۵G در چین به ۴۹۷ میلیون نفر رسیده است. چین در سال ۲۰۲۲ فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات خود را بیشتر تقویت خواهد کرد و ساخت خدمات ۵G و شبکه‌های فیبر نوری گیگابیتی را به شیوه‌ای پایدار و منظم پیش خواهد برد.

براساس دستورالعملی که در ماه جولای منتشر شد، چین انتظار دارد تا سال ۲۰۲۳ تعداد کاربران ۵G از مرز ۵۶۰ میلیون نفر فراتر رود. طبق این دستورالعمل، انتظار می‌رود تا آن زمان، بیش از ۴۰ درصد از کاربران تلفن همراه شخصی از شبکه ۵G استفاده کنند و هر ۱۰۰۰۰ نفر در چین از بیش از ۱۸ ایستگاه پایه ۵G بهره خواهند برد.

سرعت شبکه تلفن همراه چین در بین ۱۳۹ کشور و منطقه در رتبه چهارم قرار دارد. هدف چین ساخت حداقل ۶۰۰۰۰۰ ایستگاه پایه ۵G در سال ۲۰۲۱ بوده است و این وزارتخانه تمرکز و رویکرد خود را از "پوشش و محبوبیت" شبکه به "بهبود سرعت و کیفیت" تغییر می‌دهد؛ طبق برنامه MIIT، این کشور همچنین قصد دارد زیرساخت شبکه "دو گیگابایتی" را پوشش دهد که مناطق شهری و شهرهایی را که شرایط در آن فراهم است را پوشش دهد و پوشش عمیق شبکه های ۵G را به روشی منظم ارتقا بخشد.

موفقیت چین در ساخت بزرگترین شبکه تلفن همراه ۵G جهانآیا استفاده از فناوری ۵G برق زیادی مصرف می‌کند؟پرواز موفقیت‌آمیز هواپیمای بدون سرنشین هلیوم‌‌دار و مجهز به ایستگاه پایه ۵G

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.